Wat is wijsheid
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Wat is wijsheid
Een F6 met 1100 motor, op gas, in Nederland, af en toe naar België, enkele keer naar heuvelachtig gebied, is het verstandig om er een GTL versnellingsbak in te maken of gewoon de originele bak eronder houden?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Is dat voor je automaat paul?
Dan zou ik er lekker die automaat in houden,is toch fijn.
Dan zou ik er lekker die automaat in houden,is toch fijn.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Zeg maar er bestaan toch "snelle" versnellingsbakken,die gebruiken ze ook wel voor de cross en zo,is dat niet iets dan?
Is de overbrenging van de bak van de F6 zo traag of langzaam dan?
weegt het rendement op tegen het werk dat je er dan aan mnoet verrichten?
Is de overbrenging van de bak van de F6 zo traag of langzaam dan?
weegt het rendement op tegen het werk dat je er dan aan mnoet verrichten?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Of al het werk van het omwisselen opweegt tegen het minieme verschilletje in acceleratietijden...... Eens uitrekenen hoe vaak je snel moet optrekken om die dag werk van het verwisselen terug te verdienen.......
Sneller optrekken: we nemen het ruim: 1 seconde tijdwinst.
Bak uitbouwen en andere weer inbouwen: Laten we zeggen dat alles snel en gemakkelijk gaat: 4 uur werk, we blijven optimistisch....
4 uur dat zijn 240 minuten maal 60 seconden: dat zijn 14.400 seconden.
Gemiddeld trek je bij een regioritje misschien 4 keer als eerste weg bij een verkeerslicht en kun je ook 4 keer vlot een voorrangsweg op rijden. Per rit boek je dus 8 seconden tijdwinst met een GTL bak. 14.400 gedeeld door 8 is 1800. Je moet dus 1800 ritjes maken om tijd terug te verdienen. Stel je bent een echte veelrijder. Je maakt 300 ritjes per jaar. Dan ben je 6 jaar zeer frequent aan het rijden om je geinvesteerde arbeid terug te verdienen. En dan heb ik het nog niet gehad over de extra sets banden die je verslijt vanwege de te boeken tijdwinst.........
En de vertraging als je dan toch tijdens een van die 1800 ritjes een wasmachine wil vervoeren en het optrekken gaat gepaard met horten en stoten omdat de GTL overbrenging toch wat moeite heeft met de wasmachine.......
Sneller optrekken: we nemen het ruim: 1 seconde tijdwinst.
Bak uitbouwen en andere weer inbouwen: Laten we zeggen dat alles snel en gemakkelijk gaat: 4 uur werk, we blijven optimistisch....
4 uur dat zijn 240 minuten maal 60 seconden: dat zijn 14.400 seconden.
Gemiddeld trek je bij een regioritje misschien 4 keer als eerste weg bij een verkeerslicht en kun je ook 4 keer vlot een voorrangsweg op rijden. Per rit boek je dus 8 seconden tijdwinst met een GTL bak. 14.400 gedeeld door 8 is 1800. Je moet dus 1800 ritjes maken om tijd terug te verdienen. Stel je bent een echte veelrijder. Je maakt 300 ritjes per jaar. Dan ben je 6 jaar zeer frequent aan het rijden om je geinvesteerde arbeid terug te verdienen. En dan heb ik het nog niet gehad over de extra sets banden die je verslijt vanwege de te boeken tijdwinst.........
En de vertraging als je dan toch tijdens een van die 1800 ritjes een wasmachine wil vervoeren en het optrekken gaat gepaard met horten en stoten omdat de GTL overbrenging toch wat moeite heeft met de wasmachine.......
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Als we nou zo 's morgens vroeg niet met die rare rekensommetjes afkomen en gewoon een antwoord geven is dat veel makkelijker. De motor die erin ligt zit een GTL bak aan gekoppeld maar de motor zelf is kapot. Een andere motor met F6 bak ligt klaar. Er wordt toch gekeken welke koppelingsplaat het beste is dus ligt de boel allemaal los. Dan is het alleen de juiste keuze om er welke bak onder te zetten.
Ik bedoel maar..
Ik bedoel maar..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb het gevoel dat de 1100 motor die vierde versnelling van de GTL bak eigenlijk niet aankan, en dat je het probleem krijgt dat hij vaak naar drie teruggeschakeld moet worden, het verschil tussen 3 en 4 is errug groot. Maar als je niet risikomijdend bent aangelegd is het uiteraard een interessant experiment .... ik zou graag eens horen of mijn gevoel door de praktijk gestaafd wordt.
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Tja, als ik had geweten dat je toch al alles los had liggen had ik niet al dat rekenwerk hoeven doen! Dat had mij sowieso al weer 5 minuten meer nachtrust opgeleverd.......
Maar goed, als de motor er toch uit ligt, dan zou ik gaan voor de GTL bak. Dit gezien de te verwachten aard van het gebruik. Ook met een GTL heb ik overigens ooit prima een wasmachine vervoerd....
Maar goed, als de motor er toch uit ligt, dan zou ik gaan voor de GTL bak. Dit gezien de te verwachten aard van het gebruik. Ook met een GTL heb ik overigens ooit prima een wasmachine vervoerd....
Jawel, maar dat zou dus alleen op hogere snelheden uit moeten maken. Dan zou het een probleem zijn dat ie bijvoorbeeld niet goed op snelheid blijft. Bij de F4 heb ik daar nog nooit last van gehad, nu is de F6 wel ietsje hoekiger, maar ik denk niet dat dat zo belachelijk veel uitmaakt.Ron schreef:Een F6 vangt meer wind dan een GTL...
Er zijn toch wel meer F6jes met GTLbak in omloop? Wie heeft er één?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen