Pookknop vervangen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 36610Bericht -Trelleur- »

Hoe zit de knop van de versnellingspook eigenlijk vast, en is hij makkelijk te vervangen? De mijne heeft wat kleine scheurtjes en heeft daardoor wat speling gekregen op de stang.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 36618Bericht schoapke »

De mijne draait helemaal rond. Gebruik um daarom als "stress ball"
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 36619Bericht berrievanmier »

Geen idee, maar ik heb er nog wel eentje liggen. Ik doe er niets mee, dus gratis op te halen of ik neem hem mee naar 't komend R4-weekendje als je wil. Met bison-kit of secondenlijm moet het zeker vast te zetten zijn.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 36620Bericht Ron »

@Trelleur: Kleine scheurtjes? Dan is hij toch al kapot. Trek hem er af en vertel ons hoe het écht moet. Vaak kan je met stukke onderdelen nog veel ontdekken.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 36633Bericht jbeekmann »

even onder de kap de stangen van elkaar losmaken, pook ondersteboven hangen en vol laten lopen met tweecomponentenlijm. Bij Renault hebben ze dat ding ook in elkaar gelijmt, daarom issie niet demontabel (of je moet dat hele stangdeel vervangen)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 36648Bericht -Trelleur- »

OK, bedankt voor de tips, ik ga wel even met tweecomponenten aan de slag. Dat houdt beter dan tape op den duur. Om goed te kunnen lijmen zal hij inderdaad ondersteboven moeten. Er zitten ook een paar plastic stripjes tussen geklemd die je er uit kan trekken, hoort dat zo?
Het schakelt toch fijner als dat ding vast zit. Een knop die volledig ronddraait? Daar zou ik JUIST gestresst van worden!
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 36654Bericht Ron »

Bij mijn witte trilt en ratelt hij ook rond.
Maar die stripjes zijn van een vorige eigenaar die het ook zat was denk ik.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 62530Bericht -Trelleur- »

Het heeft even geduurd, maar ik heb dit eindelijk eens aangepakt.
Zoals hierboven beschreven, dus lijm tussen de knop en de stang laten lopen. Secondelijm leek me beter dan tweecomponenten want het vloeit wat makkelijker.
De knop zit weer goed vast en dat schakelt inderdaad fijner.
Vervangen was dus niet nodig.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 62531Bericht jbeekmann »

Ik heb toen voor tweecomponentenlijn gekozen omdat dat vullend is, maar als er genoeg contactvlak is moet het met secondelijm ook wel kunnen natuurlijk. (is ook makkelijk, naast dat het dunner vloeibaar is zit er ook zo'n tuitje aan de tube/dispenser)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie