Pookknop vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Hoe zit de knop van de versnellingspook eigenlijk vast, en is hij makkelijk te vervangen? De mijne heeft wat kleine scheurtjes en heeft daardoor wat speling gekregen op de stang.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
even onder de kap de stangen van elkaar losmaken, pook ondersteboven hangen en vol laten lopen met tweecomponentenlijm. Bij Renault hebben ze dat ding ook in elkaar gelijmt, daarom issie niet demontabel (of je moet dat hele stangdeel vervangen)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
OK, bedankt voor de tips, ik ga wel even met tweecomponenten aan de slag. Dat houdt beter dan tape op den duur. Om goed te kunnen lijmen zal hij inderdaad ondersteboven moeten. Er zitten ook een paar plastic stripjes tussen geklemd die je er uit kan trekken, hoort dat zo?
Het schakelt toch fijner als dat ding vast zit. Een knop die volledig ronddraait? Daar zou ik JUIST gestresst van worden!
Het schakelt toch fijner als dat ding vast zit. Een knop die volledig ronddraait? Daar zou ik JUIST gestresst van worden!
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Het heeft even geduurd, maar ik heb dit eindelijk eens aangepakt.
Zoals hierboven beschreven, dus lijm tussen de knop en de stang laten lopen. Secondelijm leek me beter dan tweecomponenten want het vloeit wat makkelijker.
De knop zit weer goed vast en dat schakelt inderdaad fijner.
Vervangen was dus niet nodig.
Zoals hierboven beschreven, dus lijm tussen de knop en de stang laten lopen. Secondelijm leek me beter dan tweecomponenten want het vloeit wat makkelijker.
De knop zit weer goed vast en dat schakelt inderdaad fijner.
Vervangen was dus niet nodig.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Ik heb toen voor tweecomponentenlijn gekozen omdat dat vullend is, maar als er genoeg contactvlak is moet het met secondelijm ook wel kunnen natuurlijk. (is ook makkelijk, naast dat het dunner vloeibaar is zit er ook zo'n tuitje aan de tube/dispenser)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!