Keerringen 354 hao bak

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 352
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Keerringen 354 hao bak

Bericht: # 177058Bericht Crelesy »

Ik heb de bak er uit en wilde de 3 keerringen vervangen. Ik heb ontvangen 1 priseas keerring die anders van model is. Namelijk een gewone dubbellips keerring. En de originele is een lange of hoge keerring. Het adichtvlak verschuift hiermee 2 cm ofzo. Dit lijkt te kunnen zonder problemen.
Iemand ervaring hier mee?

En de 2 aandrijfas keerringen zijn de juiste maat maar een enkellips exemplaar! Dit zal de bakolie binnen houden maar wellicht niet de troep buiten. Origineel zit er wel dubbellips keerringen.
Iemand hier ervaring mee?

Of gewoon monteren en hopen dat het zooitje er niet weer uit hoeft over een jaar..
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Keerringen 354 hao bak

Bericht: # 177059Bericht Bertje »

Crelesy schreef: ma dec 14, 2020 1:52 pm Het adichtvlak verschuift hiermee 2 cm ofzo. Dit lijkt te kunnen zonder problemen.
Iemand ervaring hier mee?
Geen ervaring mee, maar zolang je op hetzelfde vlak blijft als waar de originele keerring afdichtte, dan zit je denk ik wel goed. Volgens mij heb je daar best wel wat marge. Ik zou het nieuwe loopvlakje voor de keerring wel even voorbereiden, dus een fijn watervast schuurpapiertje eroverheen om te zorgen dat het netjes glad is.

Wat keerringen betreft: ik ken alleen het type met enkele lip, dit is denk ik ook wat jij gekregen hebt. Deze willen ook als ze nieuw zijn wel eens lekken, hierbij is de tip het spiraalveertje even eruit te halen, een paar mm in te korten, en weer terug te zetten. Hier is al vaker over geschreven op dit forum, zie o.a. viewtopic.php?f=29&t=16333&p=156618&hil ... ng#p156618
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Keerringen 354 hao bak

Bericht: # 177062Bericht lordje »

De privé-as keerkring is beweeglijk uitgevoerd omdat de as ook wat kan bewegen (slingeren). Als hij lekt kun je ook zoals Bertje zegt het veertje inkorten ,helpt meestal goed.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Keerringen 354 hao bak

Bericht: # 177063Bericht Bertje »

Dank voor de aanvulling, Leo. Zelf had ik het eigenlijk alleen over de aandrijfaskeerringen. Hier heb ik vaker lekkage aan de hand gehad (en was het niet opgelost met alleen een nieuwe keerring); met lekkende price-as keerringen heb ik geen ervaring.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie