lekkage bakolie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Stephan
Berichten: 102
Lid geworden op: do jul 16, 2020 11:10 pm

lekkage bakolie

Bericht: # 176064Bericht Stephan »

'
De olie komt uit het gat wat daar zit. De kleppendekselpakking laat ook wel door hoor, maar dat is niet veel. ik heb met remmenreiniger de losse troep er afgehaald van boven en onderkant.
Ik zal ns wat oliegeur gaan opsnuiven om wat wijzer te worden wat er precies onder hangt.
'
1 van de dingetjes die ik aanstipte in mijn voorsteltopic was bovenstaande.
Nu heb ik een 'sample' van de peilstok vd motorolie en een druppel onder de auto met elkaar vergeleken dus geroken. de druppel onder de auto was nagenoeg geurloos en die van de peilstok rook duidelijk naar motorolie.
Wat betekent dat voor de plek waar het zou kunnen lekken als het uit dat gat komt die op de foto stond?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: lekkage bakolie

Bericht: # 176070Bericht Bertje »

Hoi, versnellingsbakolie stinkt juist harder dan motorolie, dus je verhaal is mij niet helemaal duidelijk. Maar het lijkt er dan het meeste op dat het motorolie is. Overigens lekken de meeste oude auto's wel een beetje olie; kwade tongen zeggen dat als een oude auto geen olie lekt, er waarschijnlijk geen olie in zit :P
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: lekkage bakolie

Bericht: # 176073Bericht lordje »

Hallo Stephan als het daar flink lekt is het meestal de grote keerkring welke om de krukas ligt. De kosten zijn niet zo hoog, maar het is veel werk. Als het de prise-as kering is in de versn.bak kun je die op een speciale manier wel bijstellen. Suc6 Lordje.
Stephan
Berichten: 102
Lid geworden op: do jul 16, 2020 11:10 pm

Re: lekkage bakolie

Bericht: # 176076Bericht Stephan »

tja qua de geuren van de olie weet ik t ook niet dan. daarnet nog een ritje van 20 minuten gedaan en na bij aankomst thuis rond de auto gelopen, eronder gekeken en lag al een klein plasje onder...dus niet 2 druppels. Ik heb met de verkoper afgesproken dat ik hem over 2 weken langs mag brengen voor reparatie. Aangezien de bak er dan toch vanonder gaat vervangt hij gelijk de koppelingsset incl druklager. Uiteraard betaal ik voor dat laatste wel bij. Lijkt me een nette oplossing.
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: lekkage bakolie

Bericht: # 176160Bericht Tweety »

tja qua de geuren van de olie weet ik t ook niet dan
Motor olie ruikt naar motor olie (net als de peilstok) bakolie ruikt ook erg stek, maar duidelijk anders. Enige wat ik als reukloos ken is remolie.
Plaats reactie