hefboom los van as koppeling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
F6Tim
Berichten: 13
Lid geworden op: do dec 15, 2016 9:57 pm
Locatie: Macanet de Cabrenys

hefboom los van as koppeling

Bericht: # 167299Bericht F6Tim »

De hefboom onder aan de koppelingskabel (van mijn r4 f6, 1991) is los van de as/stang die de versnellingsbak ingaat.
Ik heb het idee dat dit wel te lassen is.
Maar omdat de stang en hefboom los zijn weet ik niet in welke positie ik de hefboom op de stang moet vastzetten. Ik kreeg de tip (Maarten bedankt!) om met een griptang de as tegen de drukgroep te zetten, maar ik heb geen griptang en weet ook niet precies hoe dit zou voelen, etc.
Ik hoop daarom dat iemand me de uitgangspositie van de hefboom ten opzichte van de as in ontspannen positie zou kunnen zeggen. Dus als deze los van de versnellingskabel is.
Als ik de hefboom op die positie op de as kan fixeren zou het in theorie goed moeten zitten lijkt me.

Jullie mening en tips zijn erg welkom!! kan ook via +34603107141 timowaag@gmail.com

Hartelijk dank alvast.

Timo
Laatst gewijzigd door F6Tim op za nov 04, 2017 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: hefboom los van as koppeling

Bericht: # 167305Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Mocht je voor deze optie willen gaan: Ik heb nog een goed aluminium koppelingstussenhuis liggen waar het mechaniek om de koppeling te bedienen in prima staat in zit,
Hefboom zit goed vast aan de stang die het druklager dan tegen de drukgroep duwt.
Voor 15 euro is hij van jou, maar je hebt dan wel een dagje sleutelwerk

Groet
Harry
F6Tim
Berichten: 13
Lid geworden op: do dec 15, 2016 9:57 pm
Locatie: Macanet de Cabrenys

Re: hefboom los van as koppeling

Bericht: # 167311Bericht F6Tim »

Bedankt voor t aanbod Harry.
In de eerste instantie hoop ik dat de hefboom op de huidige stang te lassen is. Dat zou een hoop werk schelen.
Ik zie mezelf nog niet 1-2-3 de versnellingsbak loshalen. En ook het feit dat ik in Spanje zit zou betekenen dat ik een poosje zonder auto zou zitten.

Dus ik hoop dat het te lassen is. Kan dat überhaupt??

Zo ja, kan iemand me zeggen wat de positie van de hefboom is wanneer deze is losgekoppeld van de kabel.
Als ik dat weet zou ik de hefboom in die positie op de stang proberen te lassen, en dan vervolgens met de stelschroeven van de kabel kunnen fine-tunen.

Fingers crossed.

Buenos dias.
Plaats reactie