Lekkage bij differentieel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Renaultjoe
Berichten: 26
Lid geworden op: do apr 21, 2016 4:53 pm

Lekkage bij differentieel

Bericht: # 165971Bericht Renaultjoe »

Nadat ik de keerringen vervangen heb, lekt er olie bij de de schroefdraad vandaan. Moet er iets van vloeibare pakking tussen de schroefdraad van het differentieel huis.
Afbeelding

Alvast bedankt
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Lekkage bij differentieel

Bericht: # 165975Bericht RVIER »

Heb je wel de grote o-ringen teruggeplaatst/vervangen?

vr gr Fons

ps. je mag het differentieel spelingvrij stellen (dwz bestaande speling verdelen over beide kanten)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Lekkage bij differentieel

Bericht: # 165976Bericht JelleP »

Schijnt nog best wel lastig te zijn, iemand van deze club heeft al meerdere sleuteldagen besteed aan het steeds opnieuw plaatsen van de keerringen en de bak blijft lekken op die plekken. Die van mij heeft er ook last van, het druppelt er wel echt langzaam maar gestaag uit. Als iemand een goede oplossing weet: ik lees graag mee.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Lekkage bij differentieel

Bericht: # 165985Bericht Bertje »

Lekkage bij de schroefdraad is vreemd, misschien idd een O-ring scheef of kapot gedraaid?

Wat betreft lekkage aan de assen: de standaard keerringen zijn nét niet strak genoeg, misschien omdat de meesten van ons met historische aandrijfassen rondrijden, dus lichte slijtage aan loopvlak van de keerring? De oplossing is het keerringveertje een paar mm inkorten, zie o.a. viewtopic.php?f=2&t=16333&p=156618" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Renaultjoe
Berichten: 26
Lid geworden op: do apr 21, 2016 4:53 pm

Re: Lekkage bij differentieel

Bericht: # 165990Bericht Renaultjoe »

Bedankt voor de reacties. Dan ligt het aan de o-ring, had niet gezien dat deze erin zat. Zal hem dan ook gelijk spelingvrij afstellen. Had hem nu gemarkeerd, scheelt toch bijna een kwart slag.
Plaats reactie