Snelheidsmeter TILT
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Snelheidsmeter TILT
Oorzaak:
Door het overvloedig oliën van de kabel is er olie in de magneetoverbrenging van de teller gekomen
Door adhesie van de olie in de magneetoverbrenging sloeg de naald tilt. Gereinigd met rem-reiniger en is terug in orde.
Voor herhaling te voorkomen heb ik een sponsje aan gebracht tussen de kabel
Door het overvloedig oliën van de kabel is er olie in de magneetoverbrenging van de teller gekomen
Door adhesie van de olie in de magneetoverbrenging sloeg de naald tilt. Gereinigd met rem-reiniger en is terug in orde.
Voor herhaling te voorkomen heb ik een sponsje aan gebracht tussen de kabel
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Snelheidsmeter TILT
Dit was het begin van het defect
View My Video
Voor de herstelling gaf de teller het drievoudige aan
View My Video
Voor de herstelling gaf de teller het drievoudige aan
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Snelheidsmeter TILT
Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak. De binnenkabel zoog daardoor de versnellingsbakolie omhoog naar de snelheidsmeter.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Snelheidsmeter TILT
Dat zou dus ook kunnen, heb er trouwens even aan gedacht. Volgende keer even nakijken.Okido schreef:Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak. De binnenkabel zoog daardoor de versnellingsbakolie omhoog naar de snelheidsmeter.
Ben wel blij dat de snelheidsmeter al terug werkt.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Snelheidsmeter TILT ( lekende keerring)
Het zal bij mij dus ook een lekende keerring zijn.Okido schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak.
Moet ik daarvoor het voorste deksel van de versnellingsbak demonteren of kan ik er zo aan.
Is het een gewone O-ring of iets speciaals.
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Snelheidsmeter TILT
d'r zit een keerring onder het busje van de kabel, de oude moet met een haaknaald wel te verwijderen zijn, keering in bij renault te bestellen, en om het busje zit ook nog een O-ring die lekkage naar buiten dient te voorkomen.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Snelheidsmeter TILT
Toen ik dit las dan dacht ik "heb ik mijn nieuwe kabel wel goed gemonteerd?" Bij controle bleek dat hij 2 mm dieper moest gemonteerd zijn. nu lag dus de keerring los om dat het busje van de kabel dus niet aansloot op de keerring. Alles gedemonteerd en terug gemonteerd( de tweede inkeping zit nu gelijk met de bovenkant van de kabelhouder)Tweety schreef:d'r zit een keerring onder het busje van de kabel
Als nu de olievloed is opgelost was het dus de fout van de maker, ik dus.
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;