1968 4-bak kraakje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
1968 4-bak kraakje
Bij mijn Renault heb ik elke keer, als ik terug schakel van 4 naar 3 , een geknars, waarbij de bak aan wil geven dat de verbouwde 3 bak nooit bedoeld was voor een aangeplakte vierde versnelling.
Hoe ik ook terugschakel, het "kloek" vindt ik niet prettig klinken.
Kan ik dit oplossen? Er zit al nwe olie in plus een addittief, maar het gekraak is er niet minder door geworden.
Is een ander type olie een remedie?
Hoor graag jullie tps en tricks!
Bedankt!
Hoe ik ook terugschakel, het "kloek" vindt ik niet prettig klinken.
Kan ik dit oplossen? Er zit al nwe olie in plus een addittief, maar het gekraak is er niet minder door geworden.
Is een ander type olie een remedie?
Hoor graag jullie tps en tricks!
Bedankt!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 1968 4-bak kraakje
Dubbel Clutchen al geprobeerd? Gas los, koppeling in, versnelling vanuit 4 naar vrij, koppeling op, bak op toeren brengen door gas in te drukken, gas los en koppeling in, dan naar drie, koppeling op en gasgeven. Na verloop van tijd wordt het een tweede natuur.
Re: 1968 4-bak kraakje
ik ga het eens proberen.
Bedankt!
Is dit iets wat meer mensen met een 4 bak uit die tijd ervaren?
Bedankt!
Is dit iets wat meer mensen met een 4 bak uit die tijd ervaren?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Berichten: 3130
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: 1968 4-bak kraakje
Is mij onbekend.. mijn 4-splitbak doet het lekker.
Re: 1968 4-bak kraakje
Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 1968 4-bak kraakje
Bij een handgeschakelde bak treden er snelheidverschillen op tussen de versnellingen. Vooral bij hogere toeren leidt dat tot het bekende gekraak als er wordt (terug)geschakeld. Om dit probleem op te lossen werden de bakken gesynchroniseerd door toepassing van een synchromesh. Daardoor kan er zonder dubbel clutchen worden teruggeschakeld. De synchromesh heeft niet het eeuwige leven en dan kan er weer kraken optreden. Met dubbel clutchen komt dat weer in orde zonder dat er een dure of tijdrovende reparatie nodig is. Je kunt daarmee nog jaren voort.
Re: 1968 4-bak kraakje
Gewoon de synchromech versleten , bak revisie om dit op te lossen Gebruikt bakje is vaak geen oplossing spul is al aardig op leeftijd
Re: 1968 4-bak kraakje
Kijk, zo weet ik al weer wat meer.
Enig idee wat het beste adres voor zo'n revisie is?
Enig idee wat het beste adres voor zo'n revisie is?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986