Kilometerteller

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Kilometerteller

Bericht: # 146072Bericht Tweety »

Eh weet er iemand of er een geschikte kilometerteller met dagteller is die redelijk eenvoudig op een GTL-bak aan te sluiten is ?
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146078Bericht Rudolf2 »

Er bestaat een 4 die na een ombouw voorzien is van een dashboard uit een 5. Alle meters werkten, dus moet een ombouw kunnen lukken. Alleen omdat het meterblok breder was, moest het 4-dashboard verzaagd worden...

Rudolf
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146082Bericht Bertje »

Een tijd terug had Harry Velthuis zo'n tellerbak te koop, volgens mij was het huisvlijt en een huwelijk tussen een Express-teller en een van een R4.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146086Bericht Tweety »

Ok, huisvlijt is voor mij niet zo'n probleem, het hele dashbord was ik toch al van plan aan te passen ivm met allerlei extra metertjes, toerenteller, tempmeter 2de accu voltage etc. en extra knoppen die toch wat netter verwerkt moeten worden, of te wel, wie heeft er 1-tje uit een R5 te koop ?? of een express als dat ook zou kunnen..?
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146088Bericht Rudolf2 »

Probeer eens op de site van clubcinq.nl
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146520Bericht Tweety »

Clubcinque.nl geprobeerd, weet iemand of een kilometer teller van een 5AT op dezelfde kabelsnelheid draait als een 4GTL ?
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146528Bericht Sake »

Tweety schreef:Clubcinque.nl geprobeerd, weet iemand of een kilometer teller van een 5AT op dezelfde kabelsnelheid draait als een 4GTL ?
Als het goed is wel, ik neem aan dat je niet een andere overbrenging in je bak doet.
Je kabelsnelheid blijft het zelfde, of ie ook de juiste snelheid aangeeft is uit te proberen.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146532Bericht Tweety »

Dat is dus de vraag... wat voor 'n bak zit er in zo'n 5AT ? mijn kabel snelheid blijft natuurlijk hetzelfde, maar is die gelijk aan een 5AT ? :roll:
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146542Bericht Sake »

Tweety schreef:Dat is dus de vraag... wat voor 'n bak zit er in zo'n 5AT ? mijn kabel snelheid blijft natuurlijk hetzelfde, maar is die gelijk aan een 5AT ? :roll:
Waarom moet die het zelfde zijn, als een 5AT?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146546Bericht Tweety »

Dan kan je zonder aanpassingen de Kmteller overzetten ?! toch ?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146599Bericht Tweety »

Ok, vandaag een teller gescoord van een 205 met dagteller, Veglia, dus leek goed te doen, maar... en nu wordt 't leuk, aan het eind van de kmstandwieltjes zit een tandwieltje waardoor ze worden aangedreven, en bij de origenel 4 teller zitten daar 20 tandjes op en bij die van de 205 , 25 tandjes. Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat dat niet goed gaat komen, zoieso niet als ik die twee ga combineren, maar ook als ik de andere teller gewoon aansluit zal deze misschien de naald nog wel naar de goeie plek bewegen, maar waarschijnlijk niet de kilometerstand op de jiioste snelheid voortbewegen, dus eh, ik denken wat kan ik doen, hoe zet ik op de dagteller ook 20 tandjes..? ik kan natuurlijk een tandwieltje gaan proberen te maken (gieten of vijlen ofzo...) maar wie o wie heeft er nog een tellermechanisme over ? daar zal het 20 tandje wel opzitten, en ook de goeie aandrijfas (hoewel die denk ik wel hetzelfde zijn..) en dan kan ik een beetje lijmen dat zal dan wel goed komen... :D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146601Bericht R4F6GTX Automaat »

205 heeft toch ook een andere bandenmaat? Misschien komt dat beter overeen nu het een ander tandwieltje heeft? Ga het proberen en leg de sTomsTom ernaast voor de snelheidcorrectie lijkt me...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146605Bericht Tweety »

Ik ga 't nog wel even proberen, maar ik vermoed eigenlijk dat 't wat preciezer zit, namelijk ook de overbrenging van de krans op de kabel, dan weer de kabel op de teller, de snelheidsmeter kan je vrij eenvoudig aanpassen door er andere getallen op te zetten....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146612Bericht R4F6GTX Automaat »

En dat alleen voor een dagteller?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kilometerteller

Bericht: # 146618Bericht Tweety »

Ja eigenlijk wel, als ik 't zou doen voor de kilometerstand is toch onzin :D die staat precies zoals ik 'm hebben wil (beer)
Maar tijdens mijn werk heb ik ruim de tijd om te denken over oplossingen, en ik kwam op dit idee,,, als ik nu aan het eind van de kabel een soort wieltje monteer, en op de kmteller een wat grotere en die dan aandrijf met een rubbersnaar (hebben ze nog wel bij de electronicazaak..) dan kan ik de juiste overbrenging wel bewerkstelligen denk ik... (anders wordt 't technisch Lego :wink: toch ook een grote jeugdliefde van me...)
Plaats reactie