Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
Deze week geheel tegen mijn normale doen de hele week met de 4 naar mijn werk. Hele 8 kilometer. Ook nog een paar ritjes snelweg gehad. Even naar Tilburg een startmotor en dynamo weggebracht voor revisie.
Vandaag weer even de F6 boven de smeerput gezet en gecontroleerd op lekkage.
Het lijkt er nu op dat het lekkageprobleem getackeld is.
Veertjes in de keerringen inkorten met 4-5 mm en de ringstelmoeren aandraaien tot het differntieel nagenoeg spelingsvrij ligt.
Vandaag weer even de F6 boven de smeerput gezet en gecontroleerd op lekkage.
Het lijkt er nu op dat het lekkageprobleem getackeld is.
Veertjes in de keerringen inkorten met 4-5 mm en de ringstelmoeren aandraaien tot het differntieel nagenoeg spelingsvrij ligt.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
Mooi! Fijn dat je ook even laat weten dat dit echt werkt, vaak post men alleen het probleem maar hoor je uiteindelijk niet meer of het ook opgelost is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
heren.
ook de bak van mijn auto blijft mooi droog door het inkorten van de veertjes.
Hulde aan Leo
vr gr Fons
ook de bak van mijn auto blijft mooi droog door het inkorten van de veertjes.
Hulde aan Leo
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
Kan iemand vertellen hoe je de veertjes inkort en eventueel de bak spelingsvrij maakt? Lijkt me interessant voor anderen met hetzelfde probleem. Ik was niet op de sleuteldag
groeten, Bart
groeten, Bart
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
Ik zal komend weekend even fotootjes maken van het inkorten.
Keerringen heb ik nog extra liggen.
Het differentieel spelingsvrij afstellen doe je met de grote stelringen waar de keerringen inzitten.
Je draait ze aan tot de markering en het aantal gangen dat je ze eruit gedraaid hebt.
Voel met je vingers of het differentieel nog speling heeft en draai verder aan tot het niet meer heen en weer beweegt maar nog wel vrij kan draaien. en dat aan beide zijden.
Hoop dat Fons of iemand anders dit kan bevestigen. Dit was mijn manier.
Keerringen heb ik nog extra liggen.
Het differentieel spelingsvrij afstellen doe je met de grote stelringen waar de keerringen inzitten.
Je draait ze aan tot de markering en het aantal gangen dat je ze eruit gedraaid hebt.
Voel met je vingers of het differentieel nog speling heeft en draai verder aan tot het niet meer heen en weer beweegt maar nog wel vrij kan draaien. en dat aan beide zijden.
Hoop dat Fons of iemand anders dit kan bevestigen. Dit was mijn manier.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
heren,
je tekent de aluminiumdragers voor de lagers van het diff aan tov het bakhuis (bv met twee centerpunten)
Dan vervang je de keerringen. Eerst de ene kant, draai de bus weer in de bak er draai hem tot voorbij je eigen markering. Draai nu de helft van het verschil weer terug (Je verdeelt de lager-speling maar laat de kroonwiel-pigneon speling zoals hij was). Dan de andere kant. Je zult dan zien dat je daar dus ongeveer even veel verder kunt draaien dan je markering.
Succes, Fons
je tekent de aluminiumdragers voor de lagers van het diff aan tov het bakhuis (bv met twee centerpunten)
Dan vervang je de keerringen. Eerst de ene kant, draai de bus weer in de bak er draai hem tot voorbij je eigen markering. Draai nu de helft van het verschil weer terug (Je verdeelt de lager-speling maar laat de kroonwiel-pigneon speling zoals hij was). Dan de andere kant. Je zult dan zien dat je daar dus ongeveer even veel verder kunt draaien dan je markering.
Succes, Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Aanhoudende olielekkage uit de versnellingsbak
ik heb ook een poging gedaan met het inkorten van de pezen van de keerringen, het lijkt een groot succes
nog geen drup te zien
groet dick
nog geen drup te zien
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan