versnellingsbak verwijderen.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobR4
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 4:11 pm
Locatie: Ospel

versnellingsbak verwijderen.

Bericht: # 139174Bericht RobR4 »

Ik moet de versnellingsbak uit mijn 4 vervangen omdat de synchromesch van de 2e versnelling versleten is.
Mijn vraag is: kan ik de bak losmaken van het koppelingshuis.
Dus niet de bak met koppelingshuis eerst losmaken en dan de bak van het huis halen en andersom de nieuwe bak zo weer minteren?
http://www.renaultcarparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: versnellingsbak verwijderen.

Bericht: # 139184Bericht RVIER »

@Rob

bij de 1100 moet je bak en koppelingshuis samen van het blok losnemen. De bouten waarmee het huis aan de bak vastzit kun je alleen van binneuit losnemen
Kan trouwens met de motor in de wagen. Traverse eruit halen, aandrijf assen uitnemen, motorsteun voor demonteren. Koppeling kabel los. Snaarschijf op de nokkenas demonteren. Motor naar voren kantelen etc.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: versnellingsbak verwijderen.

Bericht: # 139185Bericht roberto »

Ik weet niet hoe oud de auto is maar in de oudere types moet classic versnellingsbak olie zo niet dan heb je kans dat je wat gekraak hoor tijdens het schakelen misschien een optie omdat eerst uit te proberen.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: versnellingsbak verwijderen.

Bericht: # 139199Bericht Bertje »

RVIER schreef:@Rob

bij de 1100 moet je bak en koppelingshuis samen van het blok losnemen. De bouten waarmee het huis aan de bak vastzit kun je alleen van binneuit losnemen
Kan trouwens met de motor in de wagen. Traverse eruit halen, aandrijf assen uitnemen, motorsteun voor demonteren. Koppeling kabel los. Snaarschijf op de nokkenas demonteren. Motor naar voren kantelen etc.

vr gr Fons
Motor kantelen kan middels krikje onder de carterpan aan de kant van het schutbord, er zit daar een richel waar je mooi een plank in kunt zetten dat op je krik staat.

Niet de bouten achter de nokkenaspoulie vergeten. Verder zijn er geloof ik 3 andere bouten die je moet lossen, en de startmotor even losmaken en wat richting schutbord verschuiven zodat-ie niet in de weg ligt (hoeft er niet uit).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie