Ik moet de versnellingsbak uit mijn 4 vervangen omdat de synchromesch van de 2e versnelling versleten is.
Mijn vraag is: kan ik de bak losmaken van het koppelingshuis.
Dus niet de bak met koppelingshuis eerst losmaken en dan de bak van het huis halen en andersom de nieuwe bak zo weer minteren?
versnellingsbak verwijderen.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
versnellingsbak verwijderen.
http://www.renaultcarparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: versnellingsbak verwijderen.
@Rob
bij de 1100 moet je bak en koppelingshuis samen van het blok losnemen. De bouten waarmee het huis aan de bak vastzit kun je alleen van binneuit losnemen
Kan trouwens met de motor in de wagen. Traverse eruit halen, aandrijf assen uitnemen, motorsteun voor demonteren. Koppeling kabel los. Snaarschijf op de nokkenas demonteren. Motor naar voren kantelen etc.
vr gr Fons
bij de 1100 moet je bak en koppelingshuis samen van het blok losnemen. De bouten waarmee het huis aan de bak vastzit kun je alleen van binneuit losnemen
Kan trouwens met de motor in de wagen. Traverse eruit halen, aandrijf assen uitnemen, motorsteun voor demonteren. Koppeling kabel los. Snaarschijf op de nokkenas demonteren. Motor naar voren kantelen etc.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: versnellingsbak verwijderen.
Ik weet niet hoe oud de auto is maar in de oudere types moet classic versnellingsbak olie zo niet dan heb je kans dat je wat gekraak hoor tijdens het schakelen misschien een optie omdat eerst uit te proberen.
Re: versnellingsbak verwijderen.
Motor kantelen kan middels krikje onder de carterpan aan de kant van het schutbord, er zit daar een richel waar je mooi een plank in kunt zetten dat op je krik staat.RVIER schreef:@Rob
bij de 1100 moet je bak en koppelingshuis samen van het blok losnemen. De bouten waarmee het huis aan de bak vastzit kun je alleen van binneuit losnemen
Kan trouwens met de motor in de wagen. Traverse eruit halen, aandrijf assen uitnemen, motorsteun voor demonteren. Koppeling kabel los. Snaarschijf op de nokkenas demonteren. Motor naar voren kantelen etc.
vr gr Fons
Niet de bouten achter de nokkenaspoulie vergeten. Verder zijn er geloof ik 3 andere bouten die je moet lossen, en de startmotor even losmaken en wat richting schutbord verschuiven zodat-ie niet in de weg ligt (hoeft er niet uit).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd