Vacuumvervroeger

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 208
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 10:54 pm
Locatie: Waalre

Vacuumvervroeger

Bericht: # 167071Bericht Jerome »

Afgelopen weekend wat aan het prullen geweest met de ontsteking van mijn R4.
Wat theorie en doorlopen en metingen verricht.
Zo ook naar het vacuum gekeken. Wanneer ik aan het slangetje van de vacuumvervroeging zuig, zie ik de onderbreker verplaatsen. Dus dat lijkt te werken.
Wanneer ik aan het buisje van de vacuumvervroeger zuig, valt het mij op dat ik kan blijven zuigen.
Dus mijn gedachte was, het vacuumdoosje is lek.
Daarom opzoek gegaan naar een nieuw vacuumdoosje. Hiervoor kwam ik uit bij de DAF club.
Nu hadden ze niet exact het zelfde doorsje, maar wel een die er veel op lijkt, alleen iets groter. Ook wanneer ik aan dit nieuwe vacuumdoosje zuig kan ik blijven zuigen.

Mijn vraag is, moet het vacuumdoosje het vacuum vast houden of juist niet, en trekt deze een beetje valse lucht.

Wanneer ik er op google vind ik geen eenduidig antwoord.

De motor in mijn auto is een C1C 07/08 - 956 cc.
De stroomverdeler een Ducelier.

Graag jullie wijsheid.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Vacuumvervroeger

Bericht: # 167073Bericht deutz »

Ik dacht dat als je aan het slangetje zuigt en er dan je tong tegen aan zet dat het vast blijft staan, dus de puntjes blijven in de aangezogen positie.
Anders is het membraampje lek als de puntjetjes weer terug gaan.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Vacuumvervroeger

Bericht: # 167074Bericht Tweety »

Jerome schreef:Wanneer ik aan het slangetje van de vacuumvervroeging zuig, zie ik de onderbreker verplaatsen. Dus dat lijkt te werken.
Dus 't werkt ! dat is de test.
Jerome schreef:Wanneer ik aan het buisje van de vacuumvervroeger zuig, valt het mij op dat ik kan blijven zuigen. Dus mijn gedachte was, het vacuumdoosje is lek.
dus aan het slangetje kan je ook blijven zuigen ? voel je wel veel weerstand ?
Jerome schreef: Daarom opzoek gegaan naar een nieuw vacuumdoosje. Hiervoor kwam ik uit bij de DAF club.
Nu hadden ze niet exact het zelfde doorsje, maar wel een die er veel op lijkt, alleen iets groter. Ook wanneer ik aan dit nieuwe vacuumdoosje zuig kan ik blijven zuigen.

Daf 55 & 66 hebben ook een Cleon blok met een vrijwel gelijke ontsteking dus das een goeie bron. moest je niet eerst lid worden van de club ? of was je bij Dafhobby ?
hoeveel spanning staat er op de veer tussen het vacuumdoosje en de hefboom naar de puntjes ? bij hele lage spanning kan een lek doosje ook werken en zoieso kan dit een heel vreemde ontstekingscurve geven.
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 208
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 10:54 pm
Locatie: Waalre

Re: Vacuumvervroeger

Bericht: # 167076Bericht Jerome »

Tweety schreef: dus aan het slangetje kan je ook blijven zuigen ? voel je wel veel weerstand ?

Daf 55 & 66 hebben ook een Cleon blok met een vrijwel gelijke ontsteking dus das een goeie bron. moest je niet eerst lid worden van de club ? of was je bij Dafhobby ?
hoeveel spanning staat er op de veer tussen het vacuumdoosje en de hefboom naar de puntjes ? bij hele lage spanning kan een lek doosje ook werken en zoieso kan dit een heel vreemde ontstekingscurve geven.
De weerstand is niet hoog, je kan er bijna door ademen ...

Ja, eigenlijk moet je eerst lid worden, maar er was een behulpzaam lid. Een eenmalig mazzeltje.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Vacuumvervroeger

Bericht: # 167077Bericht Tweety »

Jerome schreef: De weerstand is niet hoog, je kan er bijna door ademen ...
Das niet goed ! Ik kan mijne op dt moment niet testen ter vergelijking, maar vacuum potje hoort dicht te zijn
Jerome schreef:Ja, eigenlijk moet je eerst lid worden, maar er was een behulpzaam lid. Een eenmalig mazzeltje.
Zeker als je bedenkt dat om lid te worden je eerst E40,- extra moet betalen boven op het jaarlijkse bedrag.. :D
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vacuumvervroeger

Bericht: # 167078Bericht Le Car »

Vacuumpotje is niet altijd dicht.
Bij de "gewone" ontsteking wel maar soms zit er een klein gaatje in.
Als je dan zuigt heb je wel onderdruk maar lijft het niet "zuigen""
Lijkt dan lek maar is prima in orde.

Kwam het laatst tegen op een nieuwe vervroeger uit de doos voor een R5 TX
Dit gaatje bepaald dus volgens mij ook de vervroegings-curve .
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie