aansluiting bobine
Geplaatst: wo mar 23, 2016 3:41 pm
Ik heb een nieuwe bobine gemonteerd en twijfel nu of de aansluiting juist is,
dus de plus van de velleman en contactslot naar plus en min van velleman en aarde(?) naar min
alhoewel het bijna niet anders kan dan op deze manier wat denken jullie?
Voorgeschiedenis:
Altijd al slechte koude start gehad. Startmotor is nieuw. Puntjes zijn in orde.
Laatst met behulp van Michiel leCar afgesteld nadat ik koelsysteem had gespoeld en
de nieuwe startmotor had gemonteerd, dit omdat hij niet startte. Erg fijn en uiteindelijk gelukt. Hij reed alleen niet harder dan 90 ivv 120 wat ie kan dus ik heb de ontsteking/verdelerkap nog een beetje verdraaid waardoor hij weer wat beter trok.
Toen ik de stroboscoop erop wilde zetten om te kijken hoe hij nu stond...startte hij niet meer.
Paar dagen geleden de anwb noodgedwongen gebeld, het is mijn enige auto en heb m hard nodig,
was een fijne man die de tijd nam. Conclusie, elektrische ontsteking ok, punten uiteraard nog steeds ok, bobine geeft geen vonk. Bobine vervangen, Accu was leeg, dat deze t probleem is denk ik niet, er zit een test op mijn lader die zegt dat hij ok is en hij geeft 12,9 volt bij meten in rust. Gisteren met startkabels gestart omdat ik de motor wilde horen draaien na vervangen van de bobine, dat lukte. Alleen nu de accu volgeladen is, draait de startmotor na drie keer starten al alsof de accu leeg is.
Dus weer proberen te starten met startkabels, niets.....
Daarom ga ik weer terug en twijfel ik of ik de bobine juist heb aangesloten.
dus de plus van de velleman en contactslot naar plus en min van velleman en aarde(?) naar min
alhoewel het bijna niet anders kan dan op deze manier wat denken jullie?
Voorgeschiedenis:
Altijd al slechte koude start gehad. Startmotor is nieuw. Puntjes zijn in orde.
Laatst met behulp van Michiel leCar afgesteld nadat ik koelsysteem had gespoeld en
de nieuwe startmotor had gemonteerd, dit omdat hij niet startte. Erg fijn en uiteindelijk gelukt. Hij reed alleen niet harder dan 90 ivv 120 wat ie kan dus ik heb de ontsteking/verdelerkap nog een beetje verdraaid waardoor hij weer wat beter trok.
Toen ik de stroboscoop erop wilde zetten om te kijken hoe hij nu stond...startte hij niet meer.
Paar dagen geleden de anwb noodgedwongen gebeld, het is mijn enige auto en heb m hard nodig,
was een fijne man die de tijd nam. Conclusie, elektrische ontsteking ok, punten uiteraard nog steeds ok, bobine geeft geen vonk. Bobine vervangen, Accu was leeg, dat deze t probleem is denk ik niet, er zit een test op mijn lader die zegt dat hij ok is en hij geeft 12,9 volt bij meten in rust. Gisteren met startkabels gestart omdat ik de motor wilde horen draaien na vervangen van de bobine, dat lukte. Alleen nu de accu volgeladen is, draait de startmotor na drie keer starten al alsof de accu leeg is.
Dus weer proberen te starten met startkabels, niets.....
Daarom ga ik weer terug en twijfel ik of ik de bobine juist heb aangesloten.