Pagina 2 van 3

Re: 123 keer niks

Geplaatst: vr sep 07, 2012 11:21 pm
door RVIER
@heren (muv Deutz)

heb toch het idee dat een 4 slagmotor, per TWEE omwentelingen maar EEN werkslag heeft niet geheel wordt begrepen.
Zuiger 1 en 4 maken beide een gelijke beweging, maar de arbeidsslag van 4 loopt 360 graden achter op 1. Omdat de nokkenas half zo snel draait krijg je het verschil van 180 graden.
Je kunt inderdaad de kabels anders aansluiten maar dat is handelingskennis en niet begrijpen waarom.

vr gr Fons

Re: 123 keer niks

Geplaatst: za sep 08, 2012 4:23 am
door Rutger-peer
Fons, ik begrijp dat heel goed. Ik denk alleen dat wij elkaar vanwege dit typewerk niet goed begrijpen.

Re: 123 keer niks

Geplaatst: za sep 08, 2012 10:35 am
door jeffr4
Het blijft een schitterende uitvinding van Albert, de 123 Ign. met ingebouwde electronica voor de juiste vervroeging/vacuum en contacthoek, altijd een goede vonk/prestaties en....heel simpel te installeren, zeker met de mounting-instructions......zelfs ik kan het! en ik ben alleen goed in af en toe handelen en begrijpen doe ik niets, volgens mijn (v)echtgenote :D

Installeren begint inderdaad bij het einde compressieslag van de 1e cylinder met de oude kap.
En over de positie van de aandrijfas :

If necessary, the drive gear can be repositioned on the shaft to accommodate a different rotational position. To do this, remove the '123' and carefully remove the retaining spring from the drive gear, then use a small punch to tap out the pin and re-assemble at an angle more suitable to your needs....Jaaaaahhhh

Life is wunderfull...( ook met mijn Renix electronische ontstekingsmodule)

de mounting-instructions : http://www.123ignition.nl/downloads/man ... 3RENA4.pdf

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo sep 09, 2012 3:11 pm
door zwergje
Nou, toch een nieuw kapje kunnen halen bij autotechnica, met de info van Michiel.

Pruts pruts, vroem vroem, probleem opgelost :D .

Dank voor jullie reacties!

gr, Serge

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 12:52 pm
door Marcel77
Even een vraag over de 123 ontsteking.

Rij nu al een tijd met deze ontsteking en het bevalt prima,
echter heb ik 1 minpunt en zou dit graag verholpen hebben.

Bij laag toerental (wegrijden op de koppeling zonder gas) slaat de motor abrubt af,
geef je ook maar een beetje gas gebeurd het niet.

Er zijn 2 "standen" waarop de 123 ingesteld kan worden voor een GTL,
zou ik hier de oplossing kunnen vinden of is het iets anders?

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 4:58 pm
door plakjes
Mischien een rare vraag, maar waarom wil je op de koppeling aanrijden?
Een beetje gasgeven is toch normaal bij een benzine.

Of leg er een dieselmotor in, dan kun je op de koppeling aanrijden.

Gr plakjes

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 6:44 pm
door Marcel77
Aangeleerde rijstijl,zodra de auto rolt geef je gas bij.
Voorheen met de oude ontsteking ging dit prima,nu slaat de auto abrupt af op dit punt.

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 7:42 pm
door toon70
Iets harder stationair laten lopen?

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 8:26 pm
door jeffr4
plakjes schreef: Of leg er een dieselmotor in, dan kun je op de koppeling aanrijden.

Gr plakjes
Haa, ja :D diesel :P met 123 :lol: op zijn beurt voor-gloeien, misschien?

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 9:24 pm
door plakjes
Die kun je dan 1,2,3 in de kliko gooien.
Of op jezelf aansluiten om wakker te blijven.

Re: 123 keer niks

Geplaatst: zo nov 18, 2012 11:59 pm
door Rudolf2
Mijn 123 geeft dit probleem niet, vrijwel vanuit stationair toerental wegrijden. Met sommige diesels gaat dat veel minder goed. Morgen eens kijken op welke stand hij staat? (In het donker kan ik het sowieso niet aflezen)

Rudolf

Re: 123 keer niks

Geplaatst: ma nov 19, 2012 12:07 am
door deutz
Volgende project; R4 diesel!!!!!!!!!??
gr.Jan.

Re: 123 keer niks

Geplaatst: ma nov 19, 2012 8:59 pm
door Rudolf2
Is toch al een keer gepresteerd, met een Daihatsu-dieseltje weliswaar, maar toch een dieseltje.
Regio Nijmegen heb ik me laten vertellen, en een aantal jaren geleden.

Rudolf

Re: 123 keer niks

Geplaatst: di nov 20, 2012 12:38 am
door deutz
Moet wel een Renault diesel zijn vind ik!
gr.Jan.

Re: 123 keer niks

Geplaatst: di nov 20, 2012 11:09 am
door R4F6GTX Automaat
Een jaar of 30 geleden hebben we een Fjatje 500 omgebouwd naar een 1 cyl diesel van een of ander generatortje of pomp of zoiets. Topsnelheid was net geen 50 km/h maar wel 1 op 80....