elektronische ontsteking renault

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 104182Bericht roberto »

Hans dit zijn leuke praktische tips bedankt!
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 104186Bericht Rik H. »

Hans, ik moet mijn mening bijstellen. Nu ik je berichten lees is het je puur te doen om de r4 voor jezelf en anderen beter te laten rijden. Petje af en respect!

groet, Rik
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 104190Bericht marco »

Oke, ik ga er 1 bestellen 289 bij leenapk. Is het verstandig om gelijk een nieuwe bobine aan te schaffen? In de Fora van 123 zijn er voor en tegestanders van een krachtiger bobine.

Marco
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

bobine

Bericht: # 104210Bericht hans vooijs »

Hallo Marco

Het is niet strikt noodzakelijk om een nieuwe bobine te kopen, maar een moegestreden bobine (jaja ze bestaan echt!!) kan het feestje danig verpesten.
Goed is een bosch bobine blauw # 0 221 119 027 prijs 30-35 euro.

PAS OP: de weerstand aan de primaire kant mag NIET lager zijn dan 1 ohm.

mvrgr hans
hans
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 104212Bericht Roen »

bougies en kabels ook vervangen?
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

kabels

Bericht: # 104215Bericht hans vooijs »

ha Roen

Jouw originele kabels zou je even kunnen nameten met een ohm-meter
normaal 1 K-ohm.
Bougies zou ik doen maar ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hebben ze er al ingezeten kost niet de hele wereld als je toch zo'n mooie ontsteking gaat aanschaffen kom doe eens gek je leeft maar 1 keer!!!

mvrgr hans
hans
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: kabels

Bericht: # 104218Bericht R4F6GTX Automaat »

hans vooijs schreef:ha Roen

.........kom doe eens gek .........

mvrgr hans
Amai, en dát zeg je tegen een Belg...? :lol:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

bougies??

Bericht: # 104256Bericht hans vooijs »

Zie je wel het helpt lees ik het nou goed, hij doet een beetje gek, nieuwe bougies en kabels!!
Roen kalm an he
hans
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 104259Bericht Roen »

:lol: haha, maar op z'n Hollands ga ik toch nog even passen met dat 123 gedoe, iets te duur. Ik ga binnen 2 weken alleen wonen, weg van huis en dan wordt het leven toch duurder hé :).
Ik heb al een vellemalkitding (dat van Ruud wind) dat kost toch ook al 70€.
Het 123 ding zal ik dan voor mijn nieuwe aanschaffen. (jah ook met nieuwe kabels en bougies) haha :D
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 104261Bericht schoapke »

€ 70,= (omg)

voor een euro of 15 heb je ze al hoor. misschien toch meer op de kleintjes passen linkje
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 104262Bericht Roen »

Elektronische ontsteking
Artikelnummer: 1007
Omschrijving: Voordelen:
- nooit meer contactpunten vervangen
- minder startproblemen
- brandstofbesparing
- geen condensator meer nodig
(incl montage ? 117,50)
Prijs: 79,90

http://www.windclassics.nl/
maar de mijne is een andere dan op de foto met wel een condensator...
wel mooi waterdicht enzo maja :(

shit seg, balen.
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 104263Bericht roberto »

hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

elektronische ontsteking

Bericht: # 104325Bericht hans vooijs »

De ontsteking van windclassics is een semi elektronische ontsteking de kontaktpunten moeten wel degelijk blijven zitten, sturen nog steeds de vonk aan, echter met een veel lagere schakelspanning (5Volt)
De nok hobbelt nog steeds over de ontstekingsas en slijt even hard als origineel weg voordeel weg timing.
De vervroeging is ook origineel van zowel de mechanische als de vacuumgeregelde gedeelte.
Daar schieten we dus niet veel mee op!!
Nog 1 keer: de oude curve die de verdeler produceert is voor de hedendaagse benzine niet ideaal en de vacuumvervroeging is niet goed om echt zuinig te rijden.
Alle setjes die op de bestaande verdeler worden geknutseld brengen weinig tot geen voordeel.
Vonkenergie is afhankelijk van de conditie van de bobine en de oplaattijd,
een goede vonk heeft een behoorlijke invloed op het vermogen en koppel en natuurlijk de startgewilligheid.
Vroeger had men ontstekingtestbankjes dan kon je met een vrachtwagen vol geduld een andere curve maken dmv andere veertjes ect.
als je weet wat je wilt.
Met een rekenliniaal kan je prima rekenen maar het kan de pc niet verslaan.......................................................................................



mvrgr hans
hans
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 104328Bericht roberto »

Vreemd dat in de moderne luchtvaart elke vlieger verplicht een Flight rekenschijf oftewel flicht computer tijdens zijn vlucht bij zich moet hebben, dan zal de betrouwbaarheid en precisie van een rekenliniaal wel goed zijn, met een computer hoef je je zelf niet zo te verdiepen in de materie, zeg maar je mag gerust een beetje dom zijn als je maar weet welk knopje je moet indrukken
Frankr4gtl
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
Locatie: Best

Bericht: # 106963Bericht Frankr4gtl »

wie van de r4 rijders rijd met een elektronische ontsteking van het merk 123-ignition. ik zelf rij een r4gtl met een 688-motor en een femsa ontsteking. ik zit er over na te denken om een elektronische aan te schaffen maar wie eerst eens horen van mensen die hem al hebben hoe die bevalt.
dan nog 1 vraag het onderste gedeelte van de ontsteking dat in het motorblok valt dat zorgt voor de aandrijving van de rotor, zijn die van alle merken onsteking hetzelfde?.
wie o wie kan mij helpen
alvast bedankt
Plaats reactie