welke rubbers uitlaat

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180091Bericht tomleeuw »

Hey, ik ga wat onderhouds dingetjes vervangen aan mijn R4F6 FASA.
1) uitlaat hangt los. Welk rubber moet voor? het lijkt wel een haakse en ik kan deze nergens vinden, wel voor een R6 (en.. moet ik een 6 of 8mm bout hebben, ja dit kan ik makkelijk zelf opmeten ja:)
2) Na een paar dagen start de R4F6lastig, ik wil zo'n terugslagklep monteren, ook hier, 6 of 8mm benzine slang met zenith 28 carb
3) Kan ik het koplampglas makkelijk los krijgen? of is het verlijmt. Ik heb al goed gekeken maar ik zien het niet.
4) Is het vervangen van de schijfremmen voor een DIY klus? Ik ben wel handig en ik heb tools, maar kan geen leidingen "bleeden" weet iemand een goede stap voor stap handleiding?



Eigenlijk horen alle vragen in aparte subforums maar ik hoop dat dit ook mag, anders moet de admin mij maar opsluiten

thx
1989 FASA F6
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180094Bericht Tweety »

1) De uitlaat van mijn F6 zat altijd vast met 2x de standaard 2xM6 boutje in een rubber deel.
2) 6mm Benzineslang. Als het echt al na een paar dagen is, kan het zijn dat je een luchtlekkage hebt in de leiding. Controleer de leiding op roestvorming (vooral waar deze door beschermende rubber leiding loopt, zoals bij het voorwiel.
3) koplampglas zit verlijmd met kit, kan wel los, maar als de reden is dat je wat een het koplampspiegelbeeld wil doen, dan moet je de gehele koplamp vervangen.
4) Voor het vervangen van de schijfremmen, moet de Fusee eraf. De schijven zitten op de achterzijde van de fusee gemonteerd.
De aandrijfas moet uit de fusee. Hiervoor moet je een fuseekogel trekker hebben, en vaak ook een trekker om de aandrijfas uit het lager te trekken. De volgorde van handelen is belangrijk. Eerst versnellingsbak olie aftappen, dan met het voorwiel op de grond, de asmoer,
Klauw verwijderen, niet aan de slang laten hangen, dan bovenste kogel en stuurkogel er af. dan de as uit het lager/fusee (ten dele, moet wel los zijn al) dan de onderste, en dan de 6 boutjes waarmee de schijf op de fusee zit. Montage is minder problematisch.
tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180096Bericht tomleeuw »

bedankt, nuttige info.

De volgende zin snap ik niet.
maar als de reden is dat je wat een het koplampspiegelbeeld wil doen, dan moet je de gehele koplamp vervangen.
1989 FASA F6
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180099Bericht Bertje »

Aanvulling vraag 4): als je per kant werkt en de wagen opkrikt aan de kant waar je de aandrijfas eruit trekt, dan hoef je geen bakolie af te tappen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180100Bericht tomleeuw »

Bedankt allen, onderdelen zijn besteld.

De schijfremmen laat ik door een garage vervangen, eigenlijk heb ik er geen tijd voor en als ik het zo lees is het niet een klusje in een uur. Ook kan ik nogal wat roestige onderdelen tegenkomen
1989 FASA F6
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180114Bericht Tweety »

tomleeuw schreef: di mar 08, 2022 7:59 pm De volgende zin snap ik niet.
maar als de reden is dat je wat een het koplampspiegelbeeld wil doen, dan moet je de gehele koplamp vervangen.
Simpel, wat is de reden om het kopklampglas los te halen ? Het is eigenlijk niet een onderhoudbaar onderdeel. Als het glas stuk is zou je het kunnen vervangen, maar as de spiegel dof is, dan moet je er gewoon nieuwe opzetten.
tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180115Bericht tomleeuw »

Koplampen zijn vervangen, maar het ging mij om het woord "koplampspiegelbeeld" dat begrijp ik niet, masr goed...
1989 FASA F6
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: welke rubbers uitlaat

Bericht: # 180118Bericht Bertje »

Hier wordt gewoon koplampbeeld mee bedoeld: de vorm van de lichtbundel die de koplamp werpt. Dit beeld wordt bepaald door de (staat van de) spiegel/reflector in de koplamp.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie