brandstofprobleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
iente
Berichten: 2
Lid geworden op: do jan 20, 2022 10:41 am

brandstofprobleem

Bericht: # 179860Bericht iente »

Beste forumleden,

Ik heb een bijzonder probleem met de benzineaanvoer van mijn spaanse TL uit 1988. Wanneer de tankmeter ongeveer halfvol aangeeft dan begint de wagen ineens in te houden, dit wordt alsmaar erger en uiteindelijk kom ik stil te staan. Wanneer ik dan een paar liter benzine in de tank gooi kan ik weer rijden. Dit probleem blijft zich herhalen waardoor ik genoodzaakt ben met een reservetankje in de achterbak rond te rijden.

Feiten op een rijtje:
De tank is niet leeg wanneer hij halfvol aangeeft, dit heb ik gecheckt bij de pomp alsmede met het demonteren van de tank (kwam nog zo'n 14 liter uitzetten).
Ik heb de tank gedemonteerd en de tankmeter handmatig getest, deze functioneert naar behoren.
De tankontluchting is niet verstopt.
De brandstofpomp werkt naar behoren.
De carburateur is uitgebreid gereinigd.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, ik zou er erg mee geholpen zijn.
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: brandstofprobleem

Bericht: # 179866Bericht jandoe1000 »

Heb je misschien rommel van oude benzine onderin je tank? Blaas de benzine leiding eens door met perslucht. Vanaf voor de brandstofpomp richting tank. Wel de tankdop eraf voor je begint.
Bertil
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mei 18, 2020 5:36 pm
Locatie: Tiel

Re: brandstofprobleem

Bericht: # 179870Bericht Bertil »

Komt me bekend voor.
Bij mij was het probleem de dop van de benzinetank die niet beluchtte waardoor er een onderdruk in de tank ontstond na enkele tientallen kilometers rijden.
Wanneer ik de dop eraf haalde ( bvb om te tanken) hoorde ik ook een geluid alsof er lucht in de vulhals liep.
Probleem is verholpen door een nieuwe vuldop met beluchting te gebruiken.
Bertil
Versteege
Berichten: 10
Lid geworden op: zo okt 11, 2020 10:35 pm

Re: brandstofprobleem

Bericht: # 179878Bericht Versteege »

Had een tijdje geleden iets dergelijks. Er zat een vuiltje in de vlotter in de tank. Dus inderdaad in de leiding van tank naar pomp. Heel verraderlijk want er kwam wel benzine in de pomp, maar eigenlijk te weinig. Maak de leiding bij de pomp richting tank los en zuig er flink aan, er moet ongehinderd een stroompje benzine uitvloeien.
iente
Berichten: 2
Lid geworden op: do jan 20, 2022 10:41 am

Re: brandstofprobleem

Bericht: # 179886Bericht iente »

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ermee aan de slag en houd jullie op de hoogte!

Grt
Plaats reactie