Demonteren benzinetank waar op letten

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

Re: Demonteren benzinetank waar op letten

Bericht: # 177142Bericht tomleeuw »

Ik hoor het vlottertje volgens mij nu ook van links naar rechts schuiven/vallen....
Kan ik dat flotterafdekkapgeval er ook uitdraaien ofzo? Of uithalen door de lipjes om te buigen?

En ja er zit bij mij naast de onluchtingsskang, ook twee slangen bij de signaal draad, een dikke en een dunne

Afbeelding
1989 FASA F6
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Demonteren benzinetank waar op letten

Bericht: # 177144Bericht Bertje »

Opmerkelijk, dat heb ik niet eerder gezien. Mogelijk voor een retourleidinkje vanaf de benzinepomp?

Vlotter: hoor je echt iets los door je tank stuiteren? Want dat is foute boel, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Meet de (elektrische) weerstand eens tussen aansluitpunt en tank. Als dit een duidelijk andere waarde is bij tank ondersteboven vs normaal, dan doet de vlotter t in principe. Uit m'n hoofd zijn t waardes rond de 500 Ohm.

Vlotter verwijderen: je moet deze dan verdraaien zoda de uitsparingen in de flens uitlijnen met de nokjes rond het gat in de tank. Vaak zit die vlotter echter muurvast en áls je hem al los krijgt moet je eigenlijk de onderliggende pakking vernieuwen; die is vaak hard geworden en gaat bij hergebruik lekken. M.a.w., pas loshalen als je daar écht een reden voor heb (if it ain't broken, don't fix it).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
tomleeuw
Berichten: 34
Lid geworden op: wo jul 29, 2020 4:47 pm

Re: Demonteren benzinetank waar op letten

Bericht: # 177145Bericht tomleeuw »

Ok, soms hebben flotters een piepschuim of plastic balletje/drijver zou die los kunnen zijn geraakt

Ik meet inderdaad tussen de 0 en 400 ohm ongeveer.
Ik ga ook nog even meten met benzine erin, of ie ook veranderd, zo ja dan zal het drijvertje nog wel heel zijn. Geen idee wat ik dan hoor "stuiteren"
1989 FASA F6
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Demonteren benzinetank waar op letten

Bericht: # 177151Bericht Tweety »

tomleeuw schreef: di dec 22, 2020 11:52 am Geen idee wat ik dan hoor "stuiteren"
Zou de dop misschien een keer vervangen zijn omdat deze niet mee open ging ? dan ligt een deel van het pennetje er nog in.
Als je overigens water in de tank gooit, dan zou ik er wat spiritus bij doen zodat de overgebleven benzine er in oplost.
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Demonteren benzinetank waar op letten

Bericht: # 177153Bericht lordje »

Dubbele aansluiting is inderdaad voor retourleiding vanaf de benzinepomp.Heb er zelf ook nog een liggen, groeten en suc6 Lordje.
Plaats reactie