carburateur afstellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

carburateur afstellen

Bericht: # 176279Bericht R4F6GTX Automaat »

is er iemand die de carburateur af kan stellen van een F6 met een Alpine motor. die hebben we al vele jaren maar hij gaf elke keer problemen om gekeurd te krijgen, tot we ontdekten dat er een scheur in de carburateur zat. dat heb ik nu vervangen en hij werkt dus wel maar het werkt dus niet goed. er zitten teveel schroefjes aan waar aan gedraaid kan worden maar ik weet niet aan welk schroefje om het helemaal goed te krijgen. carburateur is helemaal gereviseerd maar ik heb geen documentatie erbij gekregen. (beschrijving) hij rijd ook op gas, doet ie trouwens beter maar voor de APK moet ie ook op Benzine lopen. waarschijnlijk is die wagen binnenkort te koop (geen koopje) want hij is helemaal uit elkaar geweest en veel aan vernieuwd. staat maar, hij is van iemand anders, niet van mij maar ik ken de auto al 15 jaar of zo. hij was ooit als Alpine omgebouwd in Friesland of zo. hij heeft toen half Europa rond gereden in deze wagen. Igor kent m geloof ik, of Jan-Geert of meer van die ouwe clubleden ( 20+ jr geleden) ikzelf zit bij de club sinds 1996 maar ken gelukkig niet iedereen meer. het leven is niet alleen een R4. elk jaar als de APK komt opdraven wordt de eigenaar weer even actief maar het probleem blijft met de carburateur en dan wordt ie maar opnieuw geschorst en zijn werk en zo wordt maar weer hervat en de R4 wordt maar weer aan de kant geschoven. (ik heb geen interesse meer om dingen als dit te onderzoeken etc.) wagen staat binnen of onder een carport. in Valkenswaard, staat nog steeds geschorst. dus evt voor een proefrit wat moeilijk
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: carburateur afstellen

Bericht: # 176283Bericht Tweety »

er zitten teveel schroefjes aan waar aan gedraaid kan worden maar ik weet niet aan welk schroefje om het helemaal goed te krijgen.
Een paar foto's erbij zou wel helpen natuurlijk, d'r zijn altijd mensen die een poging willen wagen, maar Valkenswaard is voor mij een beetje ver. Dat de motor op Gas goed loopt helpt wel, maar weet je zeker dat de benzine goed schoon is en de pomp goed werkt ? Gebruik voor het gemak wel Euro 98, dan zal het ontstekingstijdstip vrijwel hetzelfde moeten zijn (nog steeds iets later dan ideaal op gas)
Plaats reactie