hefboomplaat zenith 28if

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Erwindenbreejen
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 28, 2017 9:50 am

hefboomplaat zenith 28if

Bericht: # 174310Bericht Erwindenbreejen »

Hallo 4experts,

Ik heb een vraagje over de hefboomplaat op de 28if. Ik heb mijn solex 32ei vervangen voor de 28if maar nu denk ik dat de hefboomplaat die erop zit niet van een 4tje is. Het gaat om de gaatjes. Op de foto staat de chokeklep ongeveer voor 75% dicht. Als de hefboom op het onderste gat staat is de chokeklep helemaal dicht. Er lijkt geen gaatje/stand te zijn zodat de chokeklep helemaal open is. weet iemand hoe dit zit?

Dank jullie wel.
Afbeelding
BOLIVIER
Berichten: 20
Lid geworden op: za okt 26, 2019 11:07 am

Re: hefboomplaat zenith 28if

Bericht: # 174321Bericht BOLIVIER »

Bij mij ziet de voorplaat van de Zenith 28 IF (V05035) er inderdaad anders uit. Hieronder een foto met de choke helemaal dicht.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt. gr. B.J. Olivier





Afbeelding
BOLIVIER
Berichten: 20
Lid geworden op: za okt 26, 2019 11:07 am

Re: hefboomplaat zenith 28if

Bericht: # 174322Bericht BOLIVIER »

Ik kwam dit plaatje in vertaling van Haynes tegen. Die plaat lijkt wel veel op de jouwe.

Afbeelding
Erwindenbreejen
Berichten: 43
Lid geworden op: do sep 28, 2017 9:50 am

Re: hefboomplaat zenith 28if

Bericht: # 174327Bericht Erwindenbreejen »

Dank je wel voor de foto. Dit helpt zeker. Ik denk omdat de 28if ook op andere auto's gemonteerd is geweest dat de hefboomplaat ook verschillend is. Op te tekening is mijn hefboomplaat ook verschillend de gaatjes lijken verder van elkaar af te zitten. Waarschijnlijk een gaatje voor volledig dicht en open.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: hefboomplaat zenith 28if

Bericht: # 174330Bericht Bertje »

Erwindenbreejen schreef: ma nov 25, 2019 8:55 pm Ik denk omdat de 28if ook op andere auto's gemonteerd is geweest dat de hefboomplaat ook verschillend is
Het chokemechaniek hoort toch bij de carburateur? Staat dan toch redelijk los van het model auto? Behalve dan misschien de hoek waaronder de kabel aankomt, maar dat lijkt te matchen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie