Plofprobleem!!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Plofprobleem!!

Bericht: # 173276Bericht tox »

Mijn viertje (GTL Clan) loopt mooi. Alles is gereviseerd, nagelopen of vernieuwd, maar toch slaat ie met regelmaat even over. Net of motortje een slagje inhoud. Je merkt het ook met stroboscoop afstellen. De merkstreep op het vliegwiel staat niet mooi 'stil' tegenover merkstreep op koppelingshuis. Hij 'danst' er een beetje omheen.
Er zit een 123 elektronisch ontsteking op. Alles lijkt mij goed te staan qua afstelling. Ik kom er maar niet achter wat het kan zijn. Ligt het aan de carburatie (sproeiermaat) of ontsteking? Of beide? Iemand een suggestie waar ik het nog kan zoeken?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Plofprobleem!!

Bericht: # 173280Bericht Bertje »

Kan aan beide liggen, dus zowel carburatie als ontsteking. Wat gebeurt er tijdens rijden; acceleren en afremmen op de motor bijvoorbeeld?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Plofprobleem!!

Bericht: # 173286Bericht deutz »

Bij mij hetzelfde probleem, alle schuifstekkertjes en andere elec. verbindingen nagelopen en de wat losse schuifjes van o.a. de bobine wat strakker geknepen, probleem weg!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Plofprobleem!!

Bericht: # 173292Bericht R1126 Beige Sahara »

Oorzaak al gevonden?
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Plofprobleem!!

Bericht: # 173363Bericht tox »

Nee... helaas. Heb in het weekend de radiator, koelwaterslangen en de v-snaren vervangen en toch maar weergeven zitten puzzelen op het ploffen van de motor.
Bougiekabels vervangen en alle contacten nagelopen. Ontsteking wederom afgesteld. Wel vraag daarover. Moet je bij een 123 ignition afstellen met de vacuumslang los? Tenminste, zo heb ik het gedaan.
Ga nu nog maar een keertje de carburateur nalopen en kleppen stellen. Dan heb ik het rondje weer gemaakt. Moet toch beter worden!!
Plaats reactie