Valse lucht gasklep Zenith 28IF

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Valse lucht gasklep Zenith 28IF

Bericht: # 173273Bericht Tweety »

Ik had eigenlijk nooit papieren pakkingen alleen de thermo pakking, maar wel de voet goed gevlakt. Als er benzine lekt op het spruitstuk dan is er ergens in de carbuarteur iets niet helemaal in de haak. Misschien een lekkende vlotternaald ? of een pakking ?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Valse lucht gasklep Zenith 28IF

Bericht: # 173281Bericht Bertje »

Mee eens, ik verdenk ook vlotter of vlotternaald. Een grote lekkage moet wel haast met overlopen te maken hebben. Bij een lekkage vd gasklepas lekt er trouwens lucht naar binnen ipv benzine naar buiten.

Een verkeerd brandstofniveau in de vlotterkamer leidt tot een verkeerd mengsel en dus slechte motorloop, dat past ook bij jouw verhaal.

Verder heb ik ook 2 papieren pakkingen en dat dikke kunststof ding, zoals jij het omschrijft
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Valse lucht gasklep Zenith 28IF

Bericht: # 173282Bericht JelleP »

Ik heb een nieuwe vlotternaald + ring liggen, ik moet alleen even de tijd nemen om dat goed te monteren op de juiste afmetingen. Het overstromen gebeurt vooral op warme dagen na een rit. De carburateur stroomt dan over het spruitstuk in, en een deel van de benzine lekt via de gasklepas naar buiten. Starten met gas vol open werkt dan altijd wel gewoon, al laat je je parkeerplaats dan wel achter in een flinke benzinewalm.

Ik ga eerst de stationairsproeier maar weer eens schoonmaken, aangezien het tijdsbestek tussen 'probleemloos lopen' en 'helemaal geen stationair meer willen lopen' maar een seconde of 30 was. Ik kan me haast niet voorstellen dat er andere oorzaken kunnen zijn die zo plotseling opkomen. Of misschien een doorgeslagen condensator, maar de huidige is pas een paar maanden oud.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Valse lucht gasklep Zenith 28IF

Bericht: # 173294Bericht JelleP »

Ik heb een nieuwe vlotternaald gemonteerd en de stationairsproeier en de overige interne kanaaltjes doorgespoten met carburateurreiniger. Ik merkte hierna weinig verschil: nog steeds beroerd stationair. Ik heb toen de mengselschroef er helemaal uitgedraaid, deze bleek aardig smerig te zijn. Ik heb het rietje van de carb.reiniger in de opening van de schroef gepeurd en daarna de schroef helemaal teruggedraaid en daarna weer 3 slagen uit. De motor liep hierna weer direct perfect stationair en rijdt weer keurig. Vreemd apparaat af en toe.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Plaats reactie