carburateur vraagje Alpine motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

carburateur vraagje Alpine motor

Bericht: # 171332Bericht R4F6GTX Automaat »

wegens allerlei omstandigheden loopt onze F6 met Alpine motor nog steeds niet; nu echter wordt er weer na gekeken om dat ding eens aan de gang te krijgen. Hij loopt goed op benzine maar op gas wil hij amper, max 40 km/h, op benzine lijkt het beter. daar we het gas er wel in willen houden moet ie er ook op kunnen lopen. Hij heeft trouwens al vele jaren op gas gelopen. de wagen staat al vele jaren geschorst en binnen maar hij moet eens naar buiten. de wagen was met schade en is inmiddels uitgedeukt en roest verwerkt en waar nodig voorzien van nieuw plaatwerk en opnieuw overgespoten etc. Hij is niet te koop dus (eerdere) domme vragen wordt niet meer serieus op gereageerd. wel wil ik onderhand dat ding aan het lopen hebben. een vorige eigenaar (die na de schade) met opknapbezigheden bezig geweest is vertelde me onlangs dat hij moeilijk liep in de tijd dat hij die had en dat ie onder de carburateur de klep die daar zit wat afgesteld heeft zodat ie weer open ging, wat ie voorheen niet deed; het is mij niet helemaal duidelijk wat ie nu gedaan heeft maar volgens mij zit daar het probleem dat ie niet op gas wil lopen. er zit een nieuwe verdamper op, groot genoeg (voor een Chevy V8) dus daar ligt het probleem niet. er wordt gezegd dat het gasstuk op de carb niet goed zou zijn maar omdat de auto vele jaren op gas heeft gelopen, met deze installatie (behalve de verdamper dus), denk ik niet dat daar het probleem zit. maar waar dan wel? wat voor klep zit er onder de carb en hoe kom ik erachter hoe die moet staan? waar kan ik ergens de nodige info vinden van dit type motor, afstelling, etc
de wagen staat keuringsklaar maar staat te wachten voor nieuwe APK maar die met dus wel lopen; hij staat al vele jaren geschorst. (staat wel droog binnen, al wel 20+ jaar...)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: carburateur vraagje Alpine motor

Bericht: # 171334Bericht Tweety »

Hey Paul ben je nu een nieuw topic begonnen over een oud probleem ? Wel met nieuwe vragen natuurlijk. Ik blijf ook van mening dat het mondstukje inderdaad geen oorzaak kan zijn, maar dat het kraantje (in de uitgaande gasslang) de beperkende factor is. Een andere mogelijkheid is valse lucht natuurlijk. 't ding staat waarschijnlijk niet bij mij in de buurt anders zou ik even kunnen kijken. 2zien meer dan 1 en 3 zien meer dan 2 8)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: carburateur vraagje Alpine motor

Bericht: # 171335Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, nieuw topic over een oud probleem. wegens omstandigheden is dat ding aan de kant geschoven dus heeft een lange tijd staan niksen; ik heb er eigenlijk nooit een antwoord op gekregen wat het kan zijn. hij is bij 2 verschillende garages geweest om te maken en er zijn 2 verschillende monteurs geweest maar allen hebben m terug gegeven, niet rijdend. Hoe kan dat kraantje de oplossing zijn als het al die jaren ervoor gewoon heeft gewerkt? en kan het zijn dat die door een vorige eigenaar verstelde klep het probleem is? zit er in de buurt iemand die m kan en wil maken? Hij staat inderdaad niet bij jou in de buurt, hij staat in de buurt van Lieshout, (omgeving Helmond) en staat geschorst, dus niet rijdbaar. rijdt trouwens ook niet...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: carburateur vraagje Alpine motor

Bericht: # 171340Bericht Tweety »

Nou dat kraantje kan op 1 of andere manier verstopt zijn geraakt, en de veiligheidsklep zou niet goed open kunnen gaan, maar er schoot me nog iets te binnen, wanneer op gas het ontstekingstijdstip niet vroeg genoeg staat zijn de symptomen vrijwel gelijk aan een te arm mengsel. zijnde horten en stoten en weinig trekkracht, probeer 'm eens te draaien tot het merkteken bijna uit het zicht is.. en d'r is niet een keer lucht in de tanks bijgepompt ofzo ??
Plaats reactie