Benzineleiding vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TUX
Berichten: 66
Lid geworden op: vr apr 10, 2015 7:53 pm

Benzineleiding vervangen

Bericht: # 169666Bericht TUX »

Ik ben mijn 4tje aan restaureren en heb de benzineleiding schoongemaakt, deze heeft nogal wat roestputten.
Ik denk dat als ik hem netjes in de lak zet hij er nog wel even tegen aan kan.
Echter vroeg ik mij af of iemand op het forum ervaring heeft met het vervangen van de benzineleiding.
Welke materialen kunnen het beste gebuikt worden om de benzineleiding te vervangen en het er enigszins origineel uit te laten zien?
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Benzineleiding vervangen

Bericht: # 169668Bericht Tweety »

Ik heb de mijne vervangen door een koperen leiding, vooral de delen die voor steenslag dmv een rubberen slang waren afgeschermt, waren daar onder behoorlijk weg aan het roesten, met lekkage (en vrijwel meteen stilstand) tot gevolg.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Benzineleiding vervangen

Bericht: # 169674Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb ooit leidingen vervangen door een kunststof leiding (van een modernere auto) en toen die op waren heb ik oude lpg (koper) gebruikt, gebruik ik nog steeds trouwens, gaat prima, vooral met die rotzooi die tegenwoordig ook al benzine genoemd wordt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Benzineleiding vervangen

Bericht: # 169695Bericht RVIER »

Koperen leiding is ok
Diameter niet zo belangrijk omdat uiteindelijk alles door een sproeier van 1 mm gaat :-)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Benzineleiding vervangen

Bericht: # 169698Bericht Tweety »

RVIER schreef:Koperen leiding is ok
Diameter niet zo belangrijk omdat uiteindelijk alles door een sproeier van 1 mm gaat :-)
Dat wel , maar de diameter die gelijk is aan de originele stalen leiding is het handigst, dan past het rubber slangetje bij de tank en de brandstofpomp het best.
Plaats reactie