Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 157886Bericht harbourseal »

Kan iemand mij vertellen of er wel of niet een restrictie in de slang van het spruitstuk naar het kleppendeksel hoort te zitten bij een 845cc motor.
Ik vond er geen een toen ik de motor uit elkaar haalde.

Goet, Robert
Laatst gewijzigd door harbourseal op vr jul 17, 2015 9:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 157888Bericht marcGTL.BE »

He Robert
in de vraagbaak staat het fijntjes uitgelegd op blz 37
Afbeelding

Zoals je leest beide slangen gaan ook naar de carburator wat je niet vermeld had.
In de slang tussen de carburator en het spruitstuk moet dus een vernauwing zitten van 1.3 mm.

Een boortje van 1.3mm. is gewoon in de handel te krijgen, als het te klein is voor de boorkop doe je er gewoon een stukje draad isolatie over als je dan iets van kunststof neemt dat in de slang past kan je het zelf fabriceren

Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 157890Bericht jandoe1000 »

Wat doen die 'restricties' eigenlijk en waarom zitten ze niet op de oudere types? Die lopen zonder en zonder aansluiting op het spruitstuk toch ook goed. Op de 680-01 motortjes loopt de ontluchting van het kleppendeksel zelfs niet eens naar de carbu maar gewoon met een slangetje naar beneden.
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 157893Bericht harbourseal »

Dank je wel Marc. Voor deze snedige uitleg.
Mijn vraag ging over de slang vanaf het spruitstuk. Dat was duidelijk toch? Dar er nog een vanaf de carburateur loopt dat heb ik gezien.

Ik ga een Restrictie maken voor in de bedoelde slang.

Mijn vraagbaak heb jij overgenomen en de tweede ben ik kwijtgeraakt aan iemand die hem geleend heeft van mij.

Groet, Robert
Laatst gewijzigd door harbourseal op vr jul 17, 2015 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 157894Bericht marcGTL.BE »

jandoe1000 schreef:Wat doen die 'restricties' eigenlijk en waarom zitten ze niet op de oudere types? Die lopen zonder en zonder aansluiting op het spruitstuk toch ook goed. Op de 680-01 motortjes loopt de ontluchting van het kleppendeksel zelfs niet eens naar de carbu maar gewoon met een slangetje naar beneden.
Om de verspreiding van olie dampen ( olie na het gecondenseerd is )en geuren te voorkomen wordt het terug opgezogen via de carburator en zo verbrand. Om dan alles nog goed te laten werken zijn er vernauwingen gemaakt in de slangen.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
R1126 Beige Sahara
Berichten: 168
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 171160Bericht R1126 Beige Sahara »

Afbeelding

Ter aanvulling op de foto uit de vraagbaak.
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Bericht: # 171162Bericht dick holtrop »

Volgens mij is de restrictie bij de Zenith carburateur ervoor. Om enigzins lucht te krijgen voor het starten. Zodra de choke dicht is , is er geen lucht doorstroming meer. Vandaar deze extra mini luchtleiding. Bij de solex carb. Is deze inwendig ingebouwd. Daarom hier ook geen restrictie nodig.

De grote pijp van kleppendeksel. Is om de dampen uit de motor af te voeren.

Groet dick.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Plaats reactie