temperatuur sensor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
diamond
Berichten: 293
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

temperatuur sensor

Bericht: # 163507Bericht diamond »

Ik zoek al even op het forum maar wie heeft of kan een foto tonen
van een soort temperatuurmeter op de waterpomp of rondom.
Dit i.v.b.m. de komende kou en 1e keer winterafdekking R4
Wil de kachel sneller warm en heter.
Ook makkelijk? waar te koop?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: temperatuur sensor

Bericht: # 163512Bericht Bertje »

zie bijv http://histoparts.com/nl/webshop/meters ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor geschikte temperatuurmeters. Als je naar beneden scrolt zie je ook adapters waar je de voeler in kunt draaien, de TM1045 kun je in de waterslang monteren. Ik heb er zelf al jaren een in de bovenste waterslang van mijn F4 zitten (1400cc motor), dit omdat ik denk dat de temperatuur van het uitgaande water de beste indicatie is voor de motor (i.p.v. ingaand water).

Wat betreft afdekken radiateur: ik zet daar in de winter een stuk karton voor om ongeveer de helft af te dekken. Bij 2/3 afdekking loopt mijn thermometer uiteindelijk op, dat is dus te veel.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Roeleken1954
Berichten: 11
Lid geworden op: zo okt 23, 2016 3:01 pm

Re: temperatuur sensor

Bericht: # 163576Bericht Roeleken1954 »

Hallo,
Bij conrad kan je watertemperatuurmeters krijgen iclusief de zender.
Verder kan je ook een adapter krijgen die je tussen de bovenste radiator tube plaatst en daar kan je de sensor indraaien.
Mvg Raoul :wink:
diamond
Berichten: 293
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: temperatuur sensor

Bericht: # 163825Bericht diamond »

Nog even een terugkoppeling.
Er zat helemaal geen thermostaat in :lol: door vorige eigenaar zeker verwijderd???
Nu een 89* geplaatst en joh wat is die kachel heet :wink:
Gebruikersavatar
R4F4TX
Berichten: 45
Lid geworden op: do mar 06, 2014 11:55 am

Re: temperatuur sensor

Bericht: # 164085Bericht R4F4TX »

Ik heb een proef gedaan met het meten van de tempratuur op de uitgaande slang naar de radiateur en op de cilinderkop. Heb gekozen voor het monteren van de zender in de cilinderkop tegen het schutboard aan. In het afdekplaatje zit nu de zender gemonteerd. Dit is de warmste kant van de cilinderkop weet nu beter wat de tempratuur is van mijn 1400cc motor, kan zo de eventueel de extra koelventilator met de hand aan zetten, denk er aan om hier ook een extra thermostaatschakelaar in te gaan monteren zodat deze de extra ventilator te laten bedienen.
Plaats reactie