R12 blok 810-02
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R12 blok 810-02
De motor van mijn GTL is heeft kuren, koppakking stuk. vloeistof test gedaan bij de zuigers en de kleppen, zuigers bij in iedere geval 2 cilinders lek. na een half uur al 1 respectievelijk 2 cm vloeistofpeil gezakt. Bij 1 cilinder kleppen lek, moet ik nog nader onderzoeken. De waterpomp heeft ook de langste tijd gehad.
Wat is wijsheid? ik overweeg een ander blok.
Ik weet een goed R12 blok te staan, een 810-02, 1300 cc.
Is dit gelijk aan een R5 blok?
Zijn er veel aanpassing nodig, en waar loop je dan tegenaan?
Wie heeft ervaring met zo’n R12 blok, ik heb een topic gelezen van iemand die het niet aandurfde en voor een R5 blok gekozen uit een F6.
Wat is wijsheid? ik overweeg een ander blok.
Ik weet een goed R12 blok te staan, een 810-02, 1300 cc.
Is dit gelijk aan een R5 blok?
Zijn er veel aanpassing nodig, en waar loop je dan tegenaan?
Wie heeft ervaring met zo’n R12 blok, ik heb een topic gelezen van iemand die het niet aandurfde en voor een R5 blok gekozen uit een F6.
4L 1965 , F4 1976, F6 1984
Re: R12 blok 810-02
Wat is je vraag precies, wil je een upgrade doen naar meer vermogen? Vanaf je huidige Cleon blok (1100cc) zou je de stap kunnen maken van 28mm spruitstuk en carburateur naar 32mm, zie bijv http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f=1&t=18841
Wat ook kan is upgraden naar een 1300 of 1400cc Cleon. Hier is uitgebreid over geschreven: http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f=2&t=12174. Zelf heb ik al 5x zo'n ombouw gedaan (ook in opdracht), 3 van mijn auto's hebben zo'n blok en het rijdt fijn.
Het 810-02 blok dat jij meldt is niet plug-and-play, er zit een krukaspoulie op aan distributiezijde, dit moet een nokkenaspoulie aan vliegwielzijde worden. Alleen een oer-5 blok past gelijk, maar vind die nog maar eens...
Wat ook kan is upgraden naar een 1300 of 1400cc Cleon. Hier is uitgebreid over geschreven: http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f=2&t=12174. Zelf heb ik al 5x zo'n ombouw gedaan (ook in opdracht), 3 van mijn auto's hebben zo'n blok en het rijdt fijn.
Het 810-02 blok dat jij meldt is niet plug-and-play, er zit een krukaspoulie op aan distributiezijde, dit moet een nokkenaspoulie aan vliegwielzijde worden. Alleen een oer-5 blok past gelijk, maar vind die nog maar eens...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R12 blok 810-02
Ik ben niet direct op zoek naar meer vermogen, maar dat R12 blok ligt bij een goede vriend. De gedachte die ik heb is: nu de boel toch open ligt en wat kosten moet gaan maken, is het een optie om dat 810-02 blok erin te hangen, ik heb eigenlijk (nog) geen idee wat ik tegen ga komen.
Dank voor de uitgebreide topics, ga me verder verdiepen.
Dank voor de uitgebreide topics, ga me verder verdiepen.
4L 1965 , F4 1976, F6 1984
Re: R12 blok 810-02
In welk blok is zo’n nokkenas te vinden, met de poelie aan vliegwielzijde?
4L 1965 , F4 1976, F6 1984
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: R12 blok 810-02
Gewoon en GTL blok en daar meteen het distributiedeksel vanaf peuteren.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: R12 blok 810-02
Een poulie op de krukas aan de distributiezijde zit op een opzetstuk dat op de krukas geperst zit. Loshalen en er komt een voor ons normale krukas tevoorschijn. Ander distributiedekseltje van een 4 en een nokkenas van een 4 en je bent klaar met verbouwen.
Rudolf
Rudolf
Re: R12 blok 810-02
De aanpassingen van een R12 of een Super 5 blok zijn vrijwel hetzelfde. Nokkenas omzetten en cilinderkop aanpassen of omzetten. En wat van het onderblok afslijpen.
Distributiedeksel kan je eventueel laten zitten. Cilinderkop aanpassen heeft mijn voorkeur, maar is meer werk.
Ik heb eventueel nog een 1100 cc uit een Super 5, die mag je zo ophalen. Daarmee zou je ook je oude blok kunnen repareren.
Distributiedeksel kan je eventueel laten zitten. Cilinderkop aanpassen heeft mijn voorkeur, maar is meer werk.
Ik heb eventueel nog een 1100 cc uit een Super 5, die mag je zo ophalen. Daarmee zou je ook je oude blok kunnen repareren.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2