Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 180484Bericht jandoe1000 »

Van wie is de Plein Air op de foto hieronder? Welk Sinpar nummer?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 180485Bericht Hanz »

Van een of andere Bram geloof ik
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 180486Bericht jandoe1000 »

:D Ja, nu zie ik het. No. 002 in het register!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181955Bericht Hanz »

Geen nieuws is niet altijd slecht nieuws - maar soms is het goed je bescheiden op te stellen in de nabijheid van geweldenaars als de 72er, Project R4 GTL 1983 : 4K of Project R4 TL Savane 77-HV-FZ. Van de Bella Señora zijn de afgelopen jaren geen daken of chassis vervangen, de motor is niet gereviseerd en er is geen groots en meeslepend laswerk verricht (nu goed, de binnenspatborden waren slecht dan gedacht en zijn vervangen door die van een donor). Wel zijn talloze half vergane verflagen, aangebracht met witkwasten en weet ik wat allemaal, netjes verwijderd, en is de body netjes strak gemaakt door een geduldige plaatwerker in Tilburg. Een pluim verdient ook het werk aan de dakrand op de overgang van de metalen body naar het kunststof dak.

Uiteindelijk nog lang getwijfeld of de nieuwe kleur het door de zon verbleekte gebroken wit moest worden of toch de originele witte kleur - het is het laatste geworden dus de kleur is nu ongeveer gelijk aan wat er in de folders staat. Restte mij niet veel meer dan alle boutjes weer op de juiste plek te monteren, wat overigens ook niet altijd even makkelijk was, gezien de verschillende berichten in het Sleutelen-topic van de laatste 2 jaar. Toch te weinig foto's gemaakt!

Afgelopen week dan toch de eerste meters gemaakt op de openbare weg - lekker dat dat zonder APK mag omdat hij uit 1972 is. Niet alles loopt nog heel lekker, het ding gaat bijvoorbeeld moeilijk in en uit de versnelling. De fijnafstelling moet de komende tijd maar komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geef toe, dit logo hoort er eigenlijk niet op maar ik vind dat hier wel mee gesjoemeld mocht worden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 861
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181956Bericht dirkoosterhoff »

Mooi hoor! Ziet er prachtig uit :D
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181957Bericht Voormalig Steunpunt NO »

Prachtig mooi eindresultaat, Hans!!
Wat ik me even afvraag: Franse F4tjes hebben altijd zo'n ronde buisbumper aan de achterkant.
Jouw F4 heeft een achterbumper die erg veel lijkt op de R4 sedan achterbumpers van de beginjaren 60.
Is dat ook dezelfde of heeft jouw Spaanse echt een compleet eigen achterbumper?

Groet
Harry
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181958Bericht Hanz »

Voormalig Steunpunt NO schreef: ma apr 24, 2023 4:40 pm Wat ik me even afvraag: Franse F4tjes hebben altijd zo'n ronde buisbumper aan de achterkant.
Jouw F4 heeft een achterbumper die erg veel lijkt op de R4 sedan achterbumpers van de beginjaren 60.
Is dat ook dezelfde of heeft jouw Spaanse echt een compleet eigen achterbumper?
Tsja, bij mijn weten hebben ze in Spanje om een of andere reden geen buisbumper achter gehad tot FASA in 1978 de 'Franse' bumpers overnam. Het profiel is identiek aan dat van de R8 - lijkt inderdaad wat op de Franse 1962-1967 bumpers maar iets robuuster. Ziehier de folder van 1971:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hanz op ma apr 24, 2023 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181959Bericht Hanz »

Nog wat voor- en na-dingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181960Bericht Bertje »

Puik karretje geworden! Velgjes nog in originele lak? En hoe heb je het uiteindelijk opgelost met die verouderde kitrand tussen (stalen) carrosserie en (kuntstof) laadbakdakje?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181961Bericht Hanz »

Bertje schreef: di apr 25, 2023 9:13 am Puik karretje geworden! Velgjes nog in originele lak? En hoe heb je het uiteindelijk opgelost met die verouderde kitrand tussen (stalen) carrosserie en (kuntstof) laadbakdakje?
Ik weet niet dat de velgenlak origineel is, het ziet het er nogal rottig uit. Ik denk dat vorige eigenaren er in het verleden wel wat verf overheen hebben gesmeerd. De velgen verdienen dus nog wat aandacht, de auto heeft bij de spuiter op deze gestaan dus ze zijn nog niet meegenomen. Een beetje schoonmaken zou al veel goedmaken.

Waar het polyester dak op de carrosserie rust, steekt het horizontaal naar buiten, en de carrosserie is daar omheen gebogen om het geheel vast te zetten. Over het omgebogen blik zat een volledig verharde mastieklaag. Die is verwijderd en vervangen door een nieuwe. Ziet er nu netjes uit! Dat zal de komende 20 jaar wel goed blijven denk ik.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181962Bericht Bertje »

Lijkt me prima opgelost met dat dakje, mits er geen rottigheid tevoorschijn kwam na het verwijderen van die originele mastiek/kit. Kan nog prima in orde zijn geweest bij zo'n Spanjaard.

Ik vind de velgjes prachtig doorleefd, maar ze steken inderdaad wel wat af tegen de strakke laklaag van je carrosserie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181963Bericht Hanz »

Bertje schreef: di apr 25, 2023 10:01 amIk vind de velgjes prachtig doorleefd, maar ze steken inderdaad wel wat af tegen de strakke laklaag van je carrosserie.
Je hebt gelijk, ik heb lang getwijfeld wat ik met de furgo aan wilde, iets dat duidelijk 50 jaar oud is, of iets blingbling. Na lang twijfelen voor de laatste optie gekozen. Komende weken maar eens naar de velgen kijken, maar eerst uitzoeken waarom ik het ding met moeite in en uit de versnelling krijg. Ik gok op afstelling van de koppelingskabel.
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181966Bericht JoReno »

Het is een héél mooi exemplaar geworden ! Complimenten !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
kaasjong
Berichten: 182
Lid geworden op: do mar 12, 2020 11:22 pm

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181970Bericht kaasjong »

Prachtige auto geworden!!
Gebruikersavatar
RiesDee
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 1:52 pm
Locatie: West-Brabant

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181980Bericht RiesDee »

Met recht een Bella Señora!
R4 TL Savane - 1989
R4F4 ex La Poste - 1985
Plaats reactie