Restauratie F6 combi

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157426Bericht marcGTL.BE »

links boven is het mistlicht
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157430Bericht Bertje »

OK, thnx! Dus geen los mistlicht dat onder de achtebumper uit steekt?

Ik zal dan eens kijken of dat idd de roze kabel is, en waarom dat lampje dan niet wil branden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157432Bericht R4F6GTX Automaat »

lampje brandt alleen als je dimlichten ook aan zijn en je hebt er een controle lampje voor in je dashboard zitten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157433Bericht Bertje »

Bertje schreef: Normaal moet de mistlamp gaan branden als het dimlicht aan is én je de mistlichtschakelaar in het dashboard omzet, toch?
R4F6GTX Automaat schreef:lampje brandt alleen als je dimlichten ook aan zijn en je hebt er een controle lampje voor in je dashboard zitten...
Dat dus. Ik zal eens checken of t controlelampje wél aan wil.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157465Bericht Rudolf2 »

Op de kabelboom van een GTL houd ik achteraan 1 draad over: roze van kleur. ik vermoedde dat deze voor een eventueel achteruitrijlicht bedoeld is.

Rudolf
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157473Bericht Bertje »

Volgens mij is dat juist een groene kabel, die in de achterklep eindigt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157474Bericht R4F6GTX Automaat »

er zitten er 2 in de achterklep, 1 voor de nummerplaat verlichting en 1 voor de eventuele achteruitrijlichten die op de klep zitten.
normaal gesproken dan....
De F6 heeft een achteruitrijlamp mogelijkheid in het rechter achterlicht waar links de mistlamp zit dus misschien is het voor een ruitenwisser...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157552Bericht Bertje »

Bertje schreef:En o ja, heeft iemand toevallig nog een versnellingsbakschakelaar voor de achteruitrijverlichting over? De kentekenverlichting die ik ga plaatsen heeft nl ook achteruitrijlampjes die ik graag wil aansluiten.
Iemand?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157553Bericht marcGTL.BE »

Ik heb er een nieuwe gekocht bij :http://www.r-quatre.nl/
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157581Bericht Bertje »

Bedankt voor de tip, Marc, maar een gebruikte voldoet voor mij ook.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157684Bericht Bertje »

Vernieuwen van de koeienogen en plaatsen van de afstandsringen op het uiteinde van de aandrijfassen.Plaatjes vallen weer eens deel van het scherm, even uitzoomen dus, of openen in nieuwe tab.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mistlicht werkt inmiddels, kwestie van een slecht contact in de behuizing

Afbeelding

Motorkap, verlichting en grill geplaatst

Afbeelding

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157826Bericht Bertje »

Gisteren weer aan de F6 gewerkt, en de motor lopend gekregen:

https://www.facebook.com/rene.besseling ... 8966391012" onclick="window.open(this.href);return false;

Vorig weekend ook al geprobeerd, maar motor wou toen niet aanslaan. Dus op zoek naar t probleem:
- Bougie op de uitgaande kabel van de bobine gezet en de massa met een startkabel aan het blok gelegd --> bougie trok vonk bij t starten, dus dat zou OK moeten zijn.
- Caburateur nog eens schoongemaakt (hoewel ik dat begin dit jaar al gedaan had, bij het samenstellen van deze motor) --> hoofdsproeier bleek wat vervuild, dus nog eens goed doorgeblazen
- Vervolgens weer starten: benzinelucht en af en toe een plofje uit de carburateur. Dus wel brandbaar mengsel, maar toch geen motorloop. Dus iets met de timing van de distributie?
- Foto's teruggezocht van het omwisselen van de nokkenas, misschien zat dat distributieketting er 1 tandje naast? Ik bleek de ketting echter precies zo teruggelegd te hebben als deze eerst zat
- Aandrijftandwiel van de verdeler misschien verkeerd teruggeplaatst? Eruit gehaald, 1e cilinder in compressieslag gezet (beide kleppen dicht, en door bougiegat gecheckt dat de cilinder in hoogste punt stond), vervolgens tandwieltje er zo in gezet dat de rotor richting bougiekabel 1 wees
- Vervolgens weer starten: liep meteen! Denk dat ik er oorspronkelijk 180 naast zat, dus vonk op einde van uitlaatslag ipv einde compressieslag :oops:

Achterkant grotendeels in orde: alle verlichting werk, kentekenverlichting en nummerplaat aangebracht. Alleen de bumper moet er nog onder, ik dacht dat die aan de chassisbalken vast zou zitten, maar blijkt aan de koets te hangen, hierin zijn vierkante gaten voorzien. Kan ik hiervoor het beste M10 slotbouten gebruiken?

Afbeelding

Hoe zat het bij de F6 ook alweer met het achterdeurrubber? Was dit een opschuifrubber?

Afbeelding

Voorste bumpersteunen ook al voorbereid, maar ik bleek de voorbumper alleen nog maar in de primer te hebben staan.

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 157827Bericht Bertje »

Voorproefje trouwens van de foto's die Tux binnenkort vast online gaat zetten:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 158068Bericht Bertje »

Inmiddels is het remprobleem opgelost, dwz het doorschieten van de zelfsteller als ik de handremhendel aantrok. De vertanding van het zelfstelmechanisme bleek toch niet helemaal fris te zijn, ik heb deze toen met een vijltje opgefrist en inmiddels functioneert dit zoals het hoort.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de versnellingsbak aan t infuus gelegd, om deze te vullen met olie ;-)

Afbeelding
Bertje schreef:Hoe zat het bij de F6 ook alweer met het achterdeurrubber? Was dit een opschuifrubber?
Inderdaad een opschuifrubber, in Thenay heb ik een nieuwe gekocht, die zit inmiddels op z'n plek.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 158163Bericht Bertje »

De F6 is heeft deze week weer z'n eerste meters zelfstandig gereden.

Hij is nu af op het monteren van de kunstof kappen rondom en onder de km-teller na. Hiertoe moet het stuur er echter af, ik krijg dit echter met geen @#&! los. Iemand hier ervaring mee? Het lukt me niet er een trekker op te zetten omdat deze zich niet voldoende afzet tegen t kunststof, is van die koudespray misschien een optie zodat de stuurstang loskrimpt van de stuurnaaf?

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie