Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
links boven is het mistlicht
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
OK, thnx! Dus geen los mistlicht dat onder de achtebumper uit steekt?
Ik zal dan eens kijken of dat idd de roze kabel is, en waarom dat lampje dan niet wil branden.
Ik zal dan eens kijken of dat idd de roze kabel is, en waarom dat lampje dan niet wil branden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Restauratie F6 combi
lampje brandt alleen als je dimlichten ook aan zijn en je hebt er een controle lampje voor in je dashboard zitten...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Restauratie F6 combi
Bertje schreef: Normaal moet de mistlamp gaan branden als het dimlicht aan is én je de mistlichtschakelaar in het dashboard omzet, toch?
Dat dus. Ik zal eens checken of t controlelampje wél aan wil.R4F6GTX Automaat schreef:lampje brandt alleen als je dimlichten ook aan zijn en je hebt er een controle lampje voor in je dashboard zitten...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Op de kabelboom van een GTL houd ik achteraan 1 draad over: roze van kleur. ik vermoedde dat deze voor een eventueel achteruitrijlicht bedoeld is.
Rudolf
Rudolf
Re: Restauratie F6 combi
Volgens mij is dat juist een groene kabel, die in de achterklep eindigt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Restauratie F6 combi
er zitten er 2 in de achterklep, 1 voor de nummerplaat verlichting en 1 voor de eventuele achteruitrijlichten die op de klep zitten.
normaal gesproken dan....
De F6 heeft een achteruitrijlamp mogelijkheid in het rechter achterlicht waar links de mistlamp zit dus misschien is het voor een ruitenwisser...?
normaal gesproken dan....
De F6 heeft een achteruitrijlamp mogelijkheid in het rechter achterlicht waar links de mistlamp zit dus misschien is het voor een ruitenwisser...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Restauratie F6 combi
Iemand?Bertje schreef:En o ja, heeft iemand toevallig nog een versnellingsbakschakelaar voor de achteruitrijverlichting over? De kentekenverlichting die ik ga plaatsen heeft nl ook achteruitrijlampjes die ik graag wil aansluiten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Ik heb er een nieuwe gekocht bij :http://www.r-quatre.nl/
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
Bedankt voor de tip, Marc, maar een gebruikte voldoet voor mij ook.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Vernieuwen van de koeienogen en plaatsen van de afstandsringen op het uiteinde van de aandrijfassen.Plaatjes vallen weer eens deel van het scherm, even uitzoomen dus, of openen in nieuwe tab.
Mistlicht werkt inmiddels, kwestie van een slecht contact in de behuizing
Motorkap, verlichting en grill geplaatst
Mistlicht werkt inmiddels, kwestie van een slecht contact in de behuizing
Motorkap, verlichting en grill geplaatst
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Gisteren weer aan de F6 gewerkt, en de motor lopend gekregen:
https://www.facebook.com/rene.besseling ... 8966391012" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig weekend ook al geprobeerd, maar motor wou toen niet aanslaan. Dus op zoek naar t probleem:
- Bougie op de uitgaande kabel van de bobine gezet en de massa met een startkabel aan het blok gelegd --> bougie trok vonk bij t starten, dus dat zou OK moeten zijn.
- Caburateur nog eens schoongemaakt (hoewel ik dat begin dit jaar al gedaan had, bij het samenstellen van deze motor) --> hoofdsproeier bleek wat vervuild, dus nog eens goed doorgeblazen
- Vervolgens weer starten: benzinelucht en af en toe een plofje uit de carburateur. Dus wel brandbaar mengsel, maar toch geen motorloop. Dus iets met de timing van de distributie?
- Foto's teruggezocht van het omwisselen van de nokkenas, misschien zat dat distributieketting er 1 tandje naast? Ik bleek de ketting echter precies zo teruggelegd te hebben als deze eerst zat
- Aandrijftandwiel van de verdeler misschien verkeerd teruggeplaatst? Eruit gehaald, 1e cilinder in compressieslag gezet (beide kleppen dicht, en door bougiegat gecheckt dat de cilinder in hoogste punt stond), vervolgens tandwieltje er zo in gezet dat de rotor richting bougiekabel 1 wees
- Vervolgens weer starten: liep meteen! Denk dat ik er oorspronkelijk 180 naast zat, dus vonk op einde van uitlaatslag ipv einde compressieslag
Achterkant grotendeels in orde: alle verlichting werk, kentekenverlichting en nummerplaat aangebracht. Alleen de bumper moet er nog onder, ik dacht dat die aan de chassisbalken vast zou zitten, maar blijkt aan de koets te hangen, hierin zijn vierkante gaten voorzien. Kan ik hiervoor het beste M10 slotbouten gebruiken?
Hoe zat het bij de F6 ook alweer met het achterdeurrubber? Was dit een opschuifrubber?
Voorste bumpersteunen ook al voorbereid, maar ik bleek de voorbumper alleen nog maar in de primer te hebben staan.
https://www.facebook.com/rene.besseling ... 8966391012" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig weekend ook al geprobeerd, maar motor wou toen niet aanslaan. Dus op zoek naar t probleem:
- Bougie op de uitgaande kabel van de bobine gezet en de massa met een startkabel aan het blok gelegd --> bougie trok vonk bij t starten, dus dat zou OK moeten zijn.
- Caburateur nog eens schoongemaakt (hoewel ik dat begin dit jaar al gedaan had, bij het samenstellen van deze motor) --> hoofdsproeier bleek wat vervuild, dus nog eens goed doorgeblazen
- Vervolgens weer starten: benzinelucht en af en toe een plofje uit de carburateur. Dus wel brandbaar mengsel, maar toch geen motorloop. Dus iets met de timing van de distributie?
- Foto's teruggezocht van het omwisselen van de nokkenas, misschien zat dat distributieketting er 1 tandje naast? Ik bleek de ketting echter precies zo teruggelegd te hebben als deze eerst zat
- Aandrijftandwiel van de verdeler misschien verkeerd teruggeplaatst? Eruit gehaald, 1e cilinder in compressieslag gezet (beide kleppen dicht, en door bougiegat gecheckt dat de cilinder in hoogste punt stond), vervolgens tandwieltje er zo in gezet dat de rotor richting bougiekabel 1 wees
- Vervolgens weer starten: liep meteen! Denk dat ik er oorspronkelijk 180 naast zat, dus vonk op einde van uitlaatslag ipv einde compressieslag
Achterkant grotendeels in orde: alle verlichting werk, kentekenverlichting en nummerplaat aangebracht. Alleen de bumper moet er nog onder, ik dacht dat die aan de chassisbalken vast zou zitten, maar blijkt aan de koets te hangen, hierin zijn vierkante gaten voorzien. Kan ik hiervoor het beste M10 slotbouten gebruiken?
Hoe zat het bij de F6 ook alweer met het achterdeurrubber? Was dit een opschuifrubber?
Voorste bumpersteunen ook al voorbereid, maar ik bleek de voorbumper alleen nog maar in de primer te hebben staan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Voorproefje trouwens van de foto's die Tux binnenkort vast online gaat zetten:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Inmiddels is het remprobleem opgelost, dwz het doorschieten van de zelfsteller als ik de handremhendel aantrok. De vertanding van het zelfstelmechanisme bleek toch niet helemaal fris te zijn, ik heb deze toen met een vijltje opgefrist en inmiddels functioneert dit zoals het hoort.
Verder heb ik de versnellingsbak aan t infuus gelegd, om deze te vullen met olie
Verder heb ik de versnellingsbak aan t infuus gelegd, om deze te vullen met olie
Inderdaad een opschuifrubber, in Thenay heb ik een nieuwe gekocht, die zit inmiddels op z'n plek.Bertje schreef:Hoe zat het bij de F6 ook alweer met het achterdeurrubber? Was dit een opschuifrubber?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
De F6 is heeft deze week weer z'n eerste meters zelfstandig gereden.
Hij is nu af op het monteren van de kunstof kappen rondom en onder de km-teller na. Hiertoe moet het stuur er echter af, ik krijg dit echter met geen @#&! los. Iemand hier ervaring mee? Het lukt me niet er een trekker op te zetten omdat deze zich niet voldoende afzet tegen t kunststof, is van die koudespray misschien een optie zodat de stuurstang loskrimpt van de stuurnaaf?
Hij is nu af op het monteren van de kunstof kappen rondom en onder de km-teller na. Hiertoe moet het stuur er echter af, ik krijg dit echter met geen @#&! los. Iemand hier ervaring mee? Het lukt me niet er een trekker op te zetten omdat deze zich niet voldoende afzet tegen t kunststof, is van die koudespray misschien een optie zodat de stuurstang loskrimpt van de stuurnaaf?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd