Zenith carb onderdeeltje

Auto's, onderdelen enz. gevraagd

Moderators: Rik H., Mark4GTL, R4F6GTX Automaat, Nando

Plaats reactie
Crelesy

Zenith carb onderdeeltje

Bericht: # 178004Bericht Crelesy
zo mar 14, 2021 7:35 pm

Gezocht: het ontluchtings dopje wat ik hier mis.

Afbeelding

Hij rijd prima zonder. En waarschijnlijk ook al een tijdje.
Sinds blok revisie eind december is er bijna 3000 bij geklokt. Ik heb die carburateur er daarna niet meer af gehad.
Ik wil het wel graag meer afgedicht hebben. Zo kan er echt heel makkelijk vuil in de vlotter kamer komen.

Het zal wel inclusief bovenkant carburateur worden, maar dat geeft niet.

Als iemand een ander idee heeft hoor ik t ook graag.

Afbeelding
(Nog ff een foto met hangende vlotter waarschijnlijk door de E10.. )
Ouwe meuk is leuk (beer)

JelleP

Re: Zenith carb onderdeeltje

Bericht: # 178014Bericht JelleP
ma mar 15, 2021 1:32 pm

Het is een koperen hoedje dat met een soort nageltje vastzit. Bij de carburateur die ik nog heb liggen zit dat losjes genoeg om het hoedje rond te kunnen draaien. Het is denk ik bedoeld om te voorkomen dat er regen of vuil in de vlotterkamer belandt zoals je ook al zegt. Het lijkt me niet nodig om het hele carburateurdeksel te vervangen voor zoiets eenvoudigs, er moet wel iets op te verzinnen zijn toch?

Ik heb een compleet verragde 28IF carburateur in m'n boekenkast staan als ornament (m'n vriendin vindt het ook raar) waar dat hoedje nog wel op zit. Die wil ik er best proberen af te halen als je verder niets geschikts kunt vinden, het carb.deksel moet je echt niet meer willen gebruiken. Je zal dan wel iets moeten verzinnen om het hoedje vast te zetten op jouw carburateur. Lijm?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])

Crelesy

Re: Zenith carb onderdeeltje

Bericht: # 178016Bericht Crelesy
ma mar 15, 2021 6:51 pm

Ha dank je voor het aanbod. Ik ga nog wat proberen te verzinnen. Tis zonde om je ornament te offeren. Lukt t niet, stuur ik je een pb!

Er op zetten is denk ik niet zo'n probleem. Dat dopje zit er op en dan t puntje opgestuikt lijkt t. Die kan ik verder stuiken denk ik.

Ik zal wel een foto plaatsen van de oplossing als ik die heb.
Ouwe meuk is leuk (beer)

Plaats reactie