even voorstellen f4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
even voorstellen f4
Hallo
Na lang op dit forum te hebben gekeken.
En nog een paar maanden zoeken.
Heb ik dan toch eindelijk een f4 (in Frankrijk) gevonden.
Het is een beige uit 1986 (foto’s komen nog. Imageshack wil niet werken)
Verder moet er nog wel wat aan gebeuren zoals nieuwe spatborden + binnenspatbordranden voor.
En waarschijnlijk nog wel meer voor de keuring zoals remmen, 2 nieuwe banden enz.
Natuurlijk ook nog wat plekken bij te werken maar dat komt nog wel.
En er zit een gat (aan beide kanten) in het chassis achter de driehoekige plaat tussen deur en voorspatbord.
dus misschien ook nieuwe driehoekjes. Misschien weet iemand daar een goeie oplossing voor want dat lijkt me nog een heel geprul.
Goed dat lijkt me voorlopig wel genoeg.
Hoe het allemaal verder gaat zullen jullie nog wel horen want ik zal waarschijnlijk nog veel vragen gaan stellen!
Na lang op dit forum te hebben gekeken.
En nog een paar maanden zoeken.
Heb ik dan toch eindelijk een f4 (in Frankrijk) gevonden.
Het is een beige uit 1986 (foto’s komen nog. Imageshack wil niet werken)
Verder moet er nog wel wat aan gebeuren zoals nieuwe spatborden + binnenspatbordranden voor.
En waarschijnlijk nog wel meer voor de keuring zoals remmen, 2 nieuwe banden enz.
Natuurlijk ook nog wat plekken bij te werken maar dat komt nog wel.
En er zit een gat (aan beide kanten) in het chassis achter de driehoekige plaat tussen deur en voorspatbord.
dus misschien ook nieuwe driehoekjes. Misschien weet iemand daar een goeie oplossing voor want dat lijkt me nog een heel geprul.
Goed dat lijkt me voorlopig wel genoeg.
Hoe het allemaal verder gaat zullen jullie nog wel horen want ik zal waarschijnlijk nog veel vragen gaan stellen!
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
welkom, mooie combi met die DS erbij
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Gefeliciteerd met deze mooie F4. Waarschijnlijk eentje met 1100 cc en schijfremmen?
Reparatie van de driehoekjes hebben verschillende forummers ervaring mee. Het avatar van Willem de Zwijger zegt al genoeg.
Grappig trouwens: mijn vader heeft sinds kort een F4 voor de deur staan en wil ook nog 's een DS erbij...
Reparatie van de driehoekjes hebben verschillende forummers ervaring mee. Het avatar van Willem de Zwijger zegt al genoeg.
Grappig trouwens: mijn vader heeft sinds kort een F4 voor de deur staan en wil ook nog 's een DS erbij...
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Zie hier...
Die driehoekjes zoals ik het gedaan (carosserie wegslijpen, balk repareren, carosserie weer inlassen) heb is ook niet helemaal je dat omdat je nogal kans hebt dat de carosserie lasnaad begint te roesten en zo. Anderen hebben de carosserie omgevouwen, dan de balk gerepareerd, dat de carosserie teruggevouwen. Die methode leek me eerst knapjes ruw, maar plamuren moet je toch, dus dan is het nog niet zo gek om dat op een frommelig vouwopppervlak te doen, voordeel is dat er geen potentiele roestnaad zit.
Verreweg het allerbeste is natuurlijk om dat hele stuk carosserie uit te bouwen, maar dat is nogal wat, dan moeten de binnenschermen eruit. Heb ik me nooit aan gewaagd.
Die driehoekjes zoals ik het gedaan (carosserie wegslijpen, balk repareren, carosserie weer inlassen) heb is ook niet helemaal je dat omdat je nogal kans hebt dat de carosserie lasnaad begint te roesten en zo. Anderen hebben de carosserie omgevouwen, dan de balk gerepareerd, dat de carosserie teruggevouwen. Die methode leek me eerst knapjes ruw, maar plamuren moet je toch, dus dan is het nog niet zo gek om dat op een frommelig vouwopppervlak te doen, voordeel is dat er geen potentiele roestnaad zit.
Verreweg het allerbeste is natuurlijk om dat hele stuk carosserie uit te bouwen, maar dat is nogal wat, dan moeten de binnenschermen eruit. Heb ik me nooit aan gewaagd.
Ja klopt schijfremmen voor en 1100cc.-Trelleur- schreef:Gefeliciteerd met deze mooie F4. Waarschijnlijk eentje met 1100 cc en schijfremmen?
Reparatie van de driehoekjes hebben verschillende forummers ervaring mee. Het avatar van Willem de Zwijger zegt al genoeg.
Grappig trouwens: mijn vader heeft sinds kort een F4 voor de deur staan en wil ook nog 's een DS erbij...
Alleen geen rooster in de motorkap maar dat kan geloof ik ook origineel zijn bij een franse f4.
Die ds is trouwens niet van mij maar van een oom van mij.
Heeft wat rot plaatwerk aan de deuren en spatborden.
En wordt of gerestaureerd of verkocht.
he WillemWillem de Zwijger schreef:Zie hier...
Die driehoekjes zoals ik het gedaan (carosserie wegslijpen, balk repareren, carosserie weer inlassen) heb is ook niet helemaal je dat omdat je nogal kans hebt dat de carosserie lasnaad begint te roesten en zo. Anderen hebben de carosserie omgevouwen, dan de balk gerepareerd, dat de carosserie teruggevouwen. Die methode leek me eerst knapjes ruw, maar plamuren moet je toch, dus dan is het nog niet zo gek om dat op een frommelig vouwopppervlak te doen, voordeel is dat er geen potentiele roestnaad zit.
Verreweg het allerbeste is natuurlijk om dat hele stuk carosserie uit te bouwen, maar dat is nogal wat, dan moeten de binnenschermen eruit. Heb ik me nooit aan gewaagd.
Doorslijpen zie ik ook niet zitten omdat je dan die naad weer strak moet krijgen.
Omvouwen zou dus al beter zijn.hoe zit die plaat eigelijk aan de deurkant vast?(gepuntlast?)
Als je dit paneel gebruikt hoeft het binnenscherm er toch niet af?
Dat zit toch niet achter het binnenscherm vast?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: even voorstellen f4
Zo, vandaag jongeheer Plakjes 'life' ontmoet op een.... juist! Amerikanenshow.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: even voorstellen f4
hahaR4F6GTX Automaat schreef:Zo, vandaag jongeheer Plakjes 'life' ontmoet op een.... juist! Amerikanenshow.
Ja r4 volk kom je overal tegen.
Er stond trouwens ook een renault rambler, dus er was toch wel een soort van link.
Re: even voorstellen f4
Nu ik hier toch ben, zal ik meteen even wat foto's plaatsen van de f4 zoals hij nu is.
En nog een onder het prachtige afdak
En nog een onder het prachtige afdak
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: even voorstellen f4
Erg mooie F4! En ook een heeel mooie DS!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: even voorstellen f4
Ja vindt ik ookRutger-peer schreef:Erg mooie F4! En ook een heeel mooie DS!
Die Ds was van dichtbij niet zo mooi meer, en is inmiddels verkocht.(was ook niet van mij)
Die kon wel een restauratie net als: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer gebruiken.
Re: even voorstellen f4
wat een raar nummerbord zo, wie heeft dat bedacht aan de achterzijde?? normaal is er een iets betere verdeling.....
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Re: even voorstellen f4
Die nieuwe platen zien er zowiezo niet uit!Rik schreef:wat een raar nummerbord zo, wie heeft dat bedacht aan de achterzijde?? normaal is er een iets betere verdeling.....