een nieuw lid

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

een nieuw lid

Bericht: # 99197Bericht thijs kruijsen »

hallo ik ben thijs kruijsen en ben 20 jaar oud en woon in haarlem, ik heb als opleiding autmonteur gedaan op het vmbo en doe nu de opleiding vliegtuig monteur in hoofddorp loop nu voor een half jar stage.= bij martinair in lelystad.

aan het eind van het jaar kan ik een renault 4 tl over uit 1978 in de kleur orangje en orginele staat met maar 72.000km op de teller, hij heeft altijd binnen gestaan en geen door geroeste bodem foto's heb ik nog niet, maar hij staat in een garage die helemaal volstaat met spullen en mijn r4 staat er ook in hij staat op houten blokken en is ook volgepakt :( . nou wil ik graag zo veel mogelijk hier te weten tekomen over de auto en technische dingen. hij staat al wel ongeveer 15 jaar stil wat te doen om hem weer wat leven in te brengen en wat zo snel mogelijk te vervangen voor zijn eerste apk. :) .

mvg thijs kruijsen
there is no beter car then the renault 4
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99198Bericht Mark4GTL »

welkom

stel je vraag en je krijgt altijd antwoord.

ben benieuwd naar de foto`s.

groeten uit enschede
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99200Bericht Willem de Zwijger »

Welkom op het forum. Als je een auto die 15 jaar stilstaat aan de praat wilt krijgen is er een kans dat de zuigers vast zitten. Ik zou een paar dagen voor het grote moment de bougies eruit draaien en er WD40 of een andere kruip olie inspuiten. En dan een dag voor het starten misschien nog wat 'echte' olie op de zuigers, dan doe je mi zo voorzichtig mogelijk.
Voor de rest: accu goed vol, benzinetank kan wat corrosie in zitten, mooist zou zijn aftappen, maar de aftapplug kan wel eens vast zitten, nou ja, je kunt ook gewoon kijken waar het schip strandt.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 99203Bericht jbeekmann »

Kijk! Een enthousiaste supermonteur in de dop! Als je aan vliegtuigen kan sleutelen moet een R4tje gesneden koek voor je zijn!
Als je 'sleutelvragen' hebt graag even stellen in een apart topic.
Verder zou ik advisren het ding niet meteen met alle geweld aan de praat te krijgen, maar eerst eens wat olie, benzine, koel- en remvloeistof vervangen.
WD40 of olie op je zuigers is zeker een goed plan, dat kan een gebroken zuigerveer voorkomen. Zet m op de krik, in z'n 4 en kijk of je de motor kan draaien of zachtjes heen en weer kan bewegen aan het wiel. De startmotor is wellicht wat lomp 'ontwaken'.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Bericht: # 99217Bericht thijs kruijsen »

oke is goed hoop veel te leren hier en veel gebruik an te kunne maken heb zo juist nog een handleiding via de site besteld dus moet wel lukken om er aan te sleutelen en dan als ik die binnen heb heb 3 handleiding moet wel genoeg zijn lijkt mij. 8)
there is no beter car then the renault 4
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Re: een nieuw lid

Bericht: # 108274Bericht thijs kruijsen »

waarschijnlijk deze week de eerste foto's van hoe hij eruit ziet op dit moment. en ga ik ga kijken wat er moet gebeuren om door de apk te komen en een offerte op maken voor mezelf wat het kosten plaatjes is of zal worden. als ik foto's heb zal ik ze hier laten zien.
there is no beter car then the renault 4
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110297Bericht thijs kruijsen »

hierbij ik heb voor me zelf net een treurige medeling gehad ik mag het r4 tje van me oom toch weer niet over nemen omdat hij bang is dat hij dan binnen een jaar weg gerot is in haarlem. dus bij deze wil ik me voor het einde van het jaar als vast af melden :( :-? :o :cry: :cry: :cry: :cry:
there is no beter car then the renault 4
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110300Bericht R4F6GTX Automaat »

Zoek je toch een andere.... :wink:

We hebben hier op het forum anders hele goede roestbestendige dingen uitgevonden en o.a. wat bij jou in de omgeving ook uitgevoerd kan worden...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110303Bericht thijs kruijsen »

weet ik maar me oom heeft nu een andere auto aan geboden een subaru justy uit 1989. ook voor nop.
there is no beter car then the renault 4
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110305Bericht R4F6GTX Automaat »

Een Subaru Justy? Daar wil je toch niet in gezien worden? Zet maar een donkere zonnebril op...
Beterschap Thijs... :-?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110321Bericht cees en jantine »

ik weet uit ervaring dat die ook roesten.. heb meerdere malen onder die van vrienden gelegen om hem te lassen
dus er is wel enige gelijkenis met een r4 :wink:

Renaultjes 5 of een clio koop je ook voor een appel en een ei tegenwoordig.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
thijs kruijsen
Berichten: 71
Lid geworden op: zo jul 06, 2008 4:47 pm
Locatie: haarlem

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110324Bericht thijs kruijsen »

weet ik maar deze mag ik gratis hebben en om te beginnen is het wel geod hij heeft nu nog maar 136.449km gelopen dus het valt wel mee, en is over 5 jaar belasting vrij. dat is dan weer mee genomen. en elke auto roest, behalve als hij van polyester is.
there is no beter car then the renault 4
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110325Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat belastingvrije kan je vergeten, auto's (al is een Justy niet echt een auto) van ná 1985 worden niet meer belastingvrij... en bijna anderhalve ton voor zo'n klein flutmotortje.... succes!

Daarbij, een Renault 4 is cultuur, een Justy is een vervoermiddel. Geen appels met peren vergelijken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110509Bericht Peter_van_Assen »

De laatste datum waarop een auto nog belastingvrij kan worden (volgens het voorstel, ik weet niet of die regeling al door de Kamer(s) is) is 31-december 1986. Alle auto's met een eerste toelating van na die datum worden nooit belastingvrij. Niet dat dat voor een R4 veel uitmaakt.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: een nieuw lid

Bericht: # 110517Bericht R4F6GTX Automaat »

Peter_van_Assen schreef:................Niet dat dat voor een R4 veel uitmaakt.

Nou, de R4 is gemaakt t/m 1992....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie