hoge fluit?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma jul 09, 2007 5:50 pm
hoge fluit?
sinds 2.5 jaar heb ik nu mijn renault 4F4 en nooit problemen mee gehad, enkel versleten remblokjes en andere kleine dingen.
maar nu heeft hij een hoog piepend geluid die harder wordt naarmate je hogere toeren maakt. eerste ingeving, dynamo of V-snaartje of iets kleins dat aanloopt.... maar helaas waren deze dingen het niet.
langs handige bekenden gereden om te kijken wat het was, ook deze mensen kwamen er niet uit... nu lijkt de enige mogelijkheid te zijn dat het inlaatspruitstuk fluit... maar dan zou hij volgens sommige bekenden ook slechter meoten gaan lopen, maar hij loopt uitstekend.
heeft er iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn!? iemand kennis van deze (misschien wel vaakvoorkomende) klacht?
groeten,
Benjamin Lanser
maar nu heeft hij een hoog piepend geluid die harder wordt naarmate je hogere toeren maakt. eerste ingeving, dynamo of V-snaartje of iets kleins dat aanloopt.... maar helaas waren deze dingen het niet.
langs handige bekenden gereden om te kijken wat het was, ook deze mensen kwamen er niet uit... nu lijkt de enige mogelijkheid te zijn dat het inlaatspruitstuk fluit... maar dan zou hij volgens sommige bekenden ook slechter meoten gaan lopen, maar hij loopt uitstekend.
heeft er iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn!? iemand kennis van deze (misschien wel vaakvoorkomende) klacht?
groeten,
Benjamin Lanser
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
zelf ook zoiets gehad
de carb pakte valse lucht, was bij mij nie veel.
als bij jou de carb los zit of de pakking versleten is die ff vervangen.
de carb pakte valse lucht, was bij mij nie veel.
als bij jou de carb los zit of de pakking versleten is die ff vervangen.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma jul 09, 2007 5:50 pm
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Laat m eerst eens lopen en spuit dan met remmenreiniger (of een andere spuitbus) op de voet van de carburateur. Als dat geen verschil maakt probeer dan eens op de pakkingen van het inlaatspruitstuk. Als het gefluit dan weg is weet je tenminste waar je moet zoeken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
hoge fluittoon
@ benjamin
ik denk dat het lager van spanrol van de v-snaar of het voorlager van de dynamo defect is. Het achterlager gaat zelden kapot
testen:
eerst v-snaar dynamo los, motor starten, geluid weg--> lager kapot
(6203, dubbel gesloten)
als geluid niet weg, spanrol losmaken , V-aar waterpomp losnemen, motor starten. geluid weg? --> lager vande spanrol ios defect (6202, dubbel gesloten)
succes
vr rg Fons
op dezelfde manier kun je de lagers van de stuurbekrachtiging en de Airco testen
ik denk dat het lager van spanrol van de v-snaar of het voorlager van de dynamo defect is. Het achterlager gaat zelden kapot
testen:
eerst v-snaar dynamo los, motor starten, geluid weg--> lager kapot
(6203, dubbel gesloten)
als geluid niet weg, spanrol losmaken , V-aar waterpomp losnemen, motor starten. geluid weg? --> lager vande spanrol ios defect (6202, dubbel gesloten)
succes
vr rg Fons
op dezelfde manier kun je de lagers van de stuurbekrachtiging en de Airco testen
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)