Zijkappen voor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 10755Bericht koningozzo »

Ja je kent die kappen wel, die kappen die naast je motorkap zitten en met een paar bouten, onder de rand van de motorkap, vast zit. Ik dacht dat het een bekend verschijnsel is dat rondom die bevsetigingspunten de kap een beetje wegrot. Weet niet of er toevallig ooit al eens een topic over is geopend, lees niet elke week mee.
Maar nu is het zo dat een vorige eigenaar (zou jij dat kunnen zijn Folkert?) de kap links gerepareerd heeft door over dat punt met die rotte gaatjes een plaatje te lassen. Maar aan de andere kant heb ik hetzelfde probleem en daar zit dus niet zo'n plaatje.(heb het geheel al lekker weggewerkt met LM) Heeft iemand tips of denken jullie dat zo'n kap met wat gaatjes rond de bouten wel door de apk rolt (zeg, februari, ik heb nog effe).
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 10771Bericht Goof »

je bedoelt de spatborden/spatschermen/zijschermen??
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 10784Bericht Ron »

Ik denk de binnenschermen.
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 10837Bericht cyclofrene »

doen ze voor de apk niks mee, maar moet je wel laten repareren.
zij inderdaad be binnenschermen. je kunt die binnenschermen ook nieuw kopen... dan kun je ze direct goed tectyleren...
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 10838Bericht Jan-Geert »

ze mogen niet wel rot zijn , als het spatbord maar goed vast zit!!! en een bep percentage mag verrot zijn
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 10855Bericht koningozzo »

Dat zijn de spatborden voor ja.

Ja het gaat dus precies om die bevestigingspunten. Daar zitten de rotte plekjes omheen. Het opvallende is namelijk dat de kap voor de rest echt nog blinkend in orde is. Ik heb hem laatst gewaxt en hij ziet er perfect uit. Alleen die rotte gaatjes rondom die bevestigingspunten zijn een opstakel voor de apk straks (heb nog wel een maand of 4)
Leo
Berichten: 64
Lid geworden op: zo apr 14, 2002 2:00 am
Locatie: Doorn

Bericht: # 10906Bericht Leo »

Rotte "plekjes" daar zijn geen probleem voor de APK. De mijne heeft er ook over 30/40 cm de Renault4-bruine standaardkleur, doet me wel zeer en er moet ook eens wat aan gebeuren maar voor de APK is het echt geen probleem.
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 10935Bericht cyclofrene »

gewaxt???
zat er haar op dan?
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 10938Bericht koningozzo »

Nou... er zitten wel erg leuke mossige plantjes tussen mijn raampjes, maar die zijn niet harig.

Bedankt voor het advies, ik zal dan denk ik nog wel effe wachten met dat lassen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 10949Bericht Jan-Geert »

hmm lassen kan nooit kwaad!! menie ook niet
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 10980Bericht Goof »

Op 2002-10-23 12:59, schreef cyclofrene:
gewaxt???
zat er haar op dan?
Waxen is hét alternatief voor tectyl. Sterker nog, het schijnt veel beter te zijn omdat het elastisch blijft en niet plakt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 10998Bericht Folkert »

Ik heb (lang geleden) het binnenscherm RECHTS van een overzetstuk voorzien en het buitenscherm vervangen... (links en rechts wordt aangegeven vanaf de bestuurderspositie). Dat heeft me nog een tand gekost... (Goh wat zit dat scherm vast.. Ik heb toch alle boutjes los... Dan maar iets meer geweld... Poing en baf. Spatscherm los en tegen mn tand aan...)
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 11017Bericht koningozzo »

Ja precies Folkert. Rechts zit dat overzetstuk. Links heb ik dat probleempje dus nog. Een nieuwe zijkap is natuurlijk wel weer heel wat. Zeggum, als je nu eens een keertje tijd had in een of andere vakantie ver weg. Zou je mij dan wat kunnen assisteren daarin. DWZ, je gebit moet natturlijk wel symeterisch blijven he :wink:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11021Bericht Folkert »

Vakantie? Ik ben al een poosje scholier-af... Mijn spaarzame vakantiedagen besteed ik vooral met mn gezin...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11159Bericht jbeekmann »

ik ben bang dat als je die roestige plekken op de bevestigingsrand ziet van het buitenscherm, dat je het binnenscherm helemaal niet wil zien... Toch moet je er naar kijken (buitenscherm eraf) als je er te lang mee wacht (als dat al niet zo is) wordt het misschien wel een aanlasdeel voor je binnenscherm, of een nieuw scherm. Buitenschermen zijn meestal makkelijker te redden (randje afslijpen en nieuw randje aanlassen, of plaatjes over de gaten heen lassen en nieuw gaatje boren, etc.)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie