Versnellingsbak probleem, 3de versnelling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Versnellingsbak probleem, 3de versnelling

Bericht: # 97976Bericht R4F6GTX Automaat »

Van -Sniper-'s Renaultje heeft de versnellingsbak kuren; als je 'm in de derde versnelling zet krijg je 'm er niet meer uit. Alleen met heel lomp geweld gaat dat nog net; rijden zonder de 3 lukt ook nog wel maar ik wil het toch goed hebben, zeker voor zo'n A-technisch chauffeurke. Ik kan me vaag herinneren dat er ooit iets hier op het forum voorbij gekomen is over dit probleem maar de zoekfuntie kan me daar niet mee van dienst zijn dus vraag ik het maar opnieuw.
Waar moet ik dit zoeken; volstaat het om de deksel met schakeldingen te vervangen (waar ik overigens niks geks aan kan ontdekken) of zit het waarschijnlijk meer in de bak? Er heb nooit eerder gehoord van hem over schakelproblemen met deze bak.

Eenvoudige optie is natuurliijk om er een andere bak in te leggen.... maar ik wil ook wel weten waarom dit kapot is
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Bericht: # 97990Bericht RVIER »

@ paul.

als je bij de open bak, de drie er met de hand in kunt leggen en weer uit kunt halen zit het probleem in ieder geval niet daar. Ik denk meer aan een rotte blokkerkogel

succes

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Jan van Cleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 10:44 pm
Locatie: dorpje bovenin noord-holland

Bericht: # 97995Bericht Jan van Cleen »

Versleten schakelvork (misschien) (ehh)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 97996Bericht R4F6GTX Automaat »

Is zo'n kogel makkelijk te vervangen? Ik ga m vandeweek weer eens open halen. Een andere vork heb ik wel liggen, daar dacht ik ook al aan.. hoop dat het eevoudig is want ik heb weinig zin in een bakwissel

Toen ik m openhaalde schoot ie zelf uit de 3 toen ik met de deksel aan het pielen was; hij lag er nog op maar ik had net het laatste boutje eruit..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Bericht: # 98003Bericht RVIER »

@paul,
gaat volgens mij gemakkelijk
kijk maar even in haynes figuur 12.14.9

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie