leeglopende F6

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 10312Bericht jbeekmann »

Wie weet iets? Ik heb net mijn f6 verkocht aan een goede vriend die het volgende probleem heeft: 5 weken geleden startte hij met 5x sleutel omdraaien 1x. 2 weken geleden startte hij met 20x sleutel omdraaien 1x. Nu start hij eigenlijk niet meer met de sleutel. Even duwen, in z'n twee en voordat de koppeling uberhaupt helemaal op is loopt ie... Na een stuk rijden de accukabel los helpt wel iets, maar na verloop van tijd is het toch weer niks. Onder de kap hoor je eerst een klik bij het omdraaien van de sleutel. Na 10 x omdraaien hoor je ook dat niet meer...
Wie kent dit?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 10319Bericht cyclofrene »

hoeveel eeuwen oud is de accu die erin zit?
ik zou eerst eens een andere accu proberen
bij voorkeur een die geladen en Splinternieuw is...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 10331Bericht Ron »

Wraccu.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 10333Bericht Jan-Geert »

inderdaad.. of kapotte startmotort...
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 10334Bericht an3s »

controleer ook even de bekabeling: Met name de aansluiting van de massa kabel op de motor.
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 10339Bericht cyclofrene »

De massakabel kan het haast niet zijn,
(even kijken of hij niet rot is is altijd de moeite waard)
want dan moet hij helemaal niet starten.
vonkjes weet je wel?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 10354Bericht jbeekmann »

mmm... accu is nog geen 1,5 jaar oud, maarja...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 10358Bericht Goof »

klinkt onderhand als hetzelfde probleem dat ik heb. Het 4tje liet me gisteren weer eens staan. met dat natte weer heb ik ruitenwissers, aanjager en lichten aan en blijkbaar trekt ie dat niet. Nou heb ik gemerkt dat als ik de lichten aan heb, de laadtoestand van de accu meteen richting rood duikt. Ik verwacht dus ergens een probleem in m'n verlichtingssysteem te hebben.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 10361Bericht Folkert »

Of met je dynamo... Het is overigens zo dat een viertje stationair draaiend (voor het verkeerslicht) de accu niet bijlaadt! Dat kan je merken aan de snelheid waarmee je aanjager draait... Als je iets gas geeft, gaat je aanjager ook harder draaien... (spanning van dynamo is 14V, die van de accu slechts 12...)
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 10389Bericht Goof »

daarom liet ie me dus in die file staan, met ruitenwissers, aanjager en lichten aan.
En die andere weggebruikers maar denken dat het een of andere rotte bak was.
Toen heb ik hem op de vluchtstrook geduwd (bijna tegen de vangrails) ff wachten, alles uitzetten, rustig nadenken en dan....
duwen duwen duwen rennen rennen rennen. Achter het stuur springen, vol de choke erop, in z'n 1 zetten en de koppeling laten schieten en ja hoor, hij reed weer, pffff, dat was me wel ff zweten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
scorpionhq
Berichten: 4
Lid geworden op: zo sep 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 10391Bericht scorpionhq »

Bij mij kreeg ik ook enkel een tik maar dat kwam omdat de motor vaststaat.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 10405Bericht jbeekmann »

zweten Da Goof? Ik duw m'n f6je al twee maanden aan, geen zweet te zien hoor! Duw, spring, in z'n twee, lopen...
Ik zal eens vragen hoeveel spanning de nieuwe eigenaar meet bij laden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 10407Bericht 4TL »

Al eens aan je spannings regelaar gedacht??
Reviseer gelijk je dynamo (nw. koolborstels/lagers/evt.strator afdraaien)
Ik mag aannemen dat je dynamo v-snaar niet slipt.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 10428Bericht jbeekmann »

Waar zit die spanningsregelaar op een 4? Bij de 6 weet ik het, maarja...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 10434Bericht berrievanmier »

[quote]
Op 2002-10-05 18:38, schreef Da-Goof:
daarom liet ie me dus in die file staan, met ruitenwissers, aanjager en lichten aan.
En die andere weggebruikers maar denken dat het een of andere rotte bak was.
Toen heb ik hem op de vluchtstrook geduwd (bijna tegen de vangrails) ff wachten, alles uitzetten, rustig nadenken en dan....
duwen duwen duwen rennen rennen rennen. Achter het stuur springen, vol de choke erop, in z'n 1 zetten en de koppeling laten schieten en ja hoor, hij reed weer, pffff, dat was me wel ff zweten.

[Goof, laat de volgende keer iemand even filmen!!; lijkt me een leuk gezicht als dit op het eerstvolgend weekendje afgedraaid wordt!]
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Plaats reactie