km stand. De echte?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

km stand. De echte?

Bericht: # 93694Bericht Witje4 »

Hallo allemaal,

Na ongeveer 6 jaar niet op of om gekeken te hebben naar mijn 4tje in de garage, heb ik eens naar de km stand gekeken. 67685 km!
Is volgens mij niet zo veel? Maar is dat echt zo?
Is dit alleen maar te controleren\ schatten door naar de slijtage te kijken van de zuigers? Of zijn er nog simpelere mogelijkheden?
Gr. Ted
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 93699Bericht Hanz »

1. dit is niet zoveel nee
2. is het ding niet door de nulstand gegaan (of is jouw display 6-cijferig)
3. zit de originele motor/teller combinatie erin?
ik heb nog nooit van mensen gehoord die van de slijtage van de motor een kilometrage kunnen afleiden.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93701Bericht R4F6GTX Automaat »

Het is beter te controleren door naar de voorwielophanging te kijken. Bijvoorbeeld: zitten de fuseekogels (nog) geklonken of zitten ze vast met boutjes/moertjes? En kijken naar onderdelen die gewoonlijk vervangen worden door niet-Renault onderdelen, rubbertjes, banden, pedalen, bekleding (doorgezakte of gescheurde stoelen) etc etc.
De motor uit elkaar halen om zoiets te controleren is absurd. Een R4blokje gaat gemakkelijk 4 ton mee dus of ie nou 67000 gedaan heeft of 167000 resp 267000..... :roll:

Fuseekogels gaan gemiddeld genomen 60-80.000 km mee, soms eerder, bv bij veel stadsverkeer. Idem koppeling.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 93710Bericht GijSsie »

Alles is mogelijk natuurlijk... ik heb bij mijn oude 4tje 3 tellerklokken... teller met minste aantal km staat om iets meer dan 8000 km geloof ik :wink: teller met meest aantal km staat op 99000.

Maarja t zijn oude 4tjes dus wie weet is die met het minst aantal km, de ton al wel een keer gepasseerd....
Savane 1993 =D
Plaats reactie