Zekering vd. achterruitverwarming?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Zekering vd. achterruitverwarming?

Bericht: # 92388Bericht Olivier »

De achteruitverwarming van mijn '81er GTL werkt niet, maar omdat dit blijkbaar een veel voorkomend probleem is wil ik met de puls/+ voedingskabel die naar de achterruit loopt wat anders doen.

Ik heb namelijk een externe versterker met daarop 2 luidsprekers aangesloten, deze kan ik dan makkelijk voeden met de kabel die reeds getrokken is, plus dat ik op het dashboard de versterker aan/uit kan zetten met de knop vd. achterruitverwarming.

Nu hoef ik dus niet nieuw te kabelen, geen schakelaar te plaatsen en nieuw te zekeren.

Alleen nu is mijn vraag, dit is 3mm2 kwadraats kabel, hoeveel ampere kan deze hebben? En op hoeveel ampere is de achteruitverwarming normaal afgezekerd? Ik gok 16A oid?
Iemand die het weet? (kon het in de manual zogauw niet vinden, dus dan maar hier)
Geen
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

ff goochelen...

Bericht: # 92389Bericht FuZziE »

ff gegoogld, mischien heb je ner wat aan...:http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=60085
wat ik eruit opmaak is dat 3 mm2 zat moet zijn
succes, groetjes fuzz
Vrrrrrroem....
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92390Bericht Olivier »

Hmm..nuttig om even te lezen inderdaad.
Die 3mm2 is inderdaad zat, daar twijfelde ik ook niet aan.
Alleen op hoeveel ampere is deze kabel afgezekerd in de zekeringkast?
Dat is iets wat ik nog niet weet...
Geen
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 92392Bericht ronny »

gewoon aansluiten, en boombastic de blits maken ...en als de zekering springt weet je welke het is en doe je daar een maatje groter in, die 3mm2 zal niet smelten van een ampere meer of minder, achteruitverwarming trekt zowiezo zat stroom, meer waarschijnlijk dan je versterker
trouwens , kun je die 3 mm2 draad niet loskoppelen bij de zekeringhouder (voor als er nog andere spullen achter gezekerd zijn) en die op een ongebruikte zekeringplek prikken, d'r zijn er 2 vrij als het goed is
groet, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92403Bericht Olivier »

Ik heb een zekeringskastje van een nieuwer type in m'n GTL zitten, dus dat gaat niet volgens mij. Het is een kastje die met 2 schroefjes op het schutbord vastzit ipv. met die lamme klemmetjes.
Maargoed, ik ga 't gewoon proberen en wanneer de zekering knapt merk ik het vanzelf wel...
Geen
Plaats reactie