HELP Blauwtje uit '86 weer de straat op!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
babysmile

HELP Blauwtje uit '86 weer de straat op!

Bericht: # 89248Bericht babysmile »

Wie kan mij helpen? Ons lieve Blauwtje (een viertje GTL) uit '86 heeft de 6 maanden overwintering in de garage niet "overleefd". De APK-keurmeester stopte van de week met de keuring.
We kregen de waslijst mee. Nu kunnen we veel wel zo oplossen, fusee kogel, fuseekogelhoes, handremkabel, 1 bandje en wat klein gedoe. Maar het grote probleem was toen hij de vloer opentrok aan de binnenkant en je zo de wielen kon zien. De bodem is voor volledig doorgerot en de kokerbalken rechtsvoor doorgeroest.
Nu heb ik een heel goede lasser die voor mij alles wil lassen tegen een super vrienden prijsje dus daar ben ik al blij mee, want ik wil Blauwtje weer helemaal op en top hebben van de zomer zodat we er nog jaren mee kunnen rijden.
Mijn vraag aan jullie, wat voor onderdelen heb ik nodig en waar haal ik ze vandaan voor die bodem en balken?

Hopelijk wil iemand mij helpen??
ALvast namens onze renault bedankt!!!

groetjes Mascha
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 89249Bericht GijSsie »

Voor de bodem is imitatieplaatwerk te krijgen bij Harry Drenth, maar je kan ook direct langs warny(.be) gaan. Daar komt het spul van harry vandaan.

Goedkopere oplossing is echter om er gewoon een 1mm gegalvaniseerde plaat in te lassen, roest namelijk niet en het zit onder je voeten dus waarom veel geld uitgeven?

Je kan ook even langs Paul(automaat) gaan die heeft vast nog wel wat verkeersborden die je erin kan lassen :lol: .

Voor de balk kan je ook gegalvaniseerde plaat gebruiken. Het is overigens makkelijker om de koets er even af te halen zodat je goed bij het chassis kan rechtsvoor en linksvoor zal dan ook wel rot zijn dus kan je ook meteen meepakken. Heb je ook al naar de achterbalken gekeken bij de achteras gekeken :wink: ?

stuurkogels e.d. haal je gewoon bij de brezan, AOC, of clubmagazijn. Anders weet bart(yellowsub) nog wel wat adresjes bij jou in de buurt.

mogelijkheden genoeg dus suc6 ermee!
Savane 1993 =D
Plaats reactie