Afsluiter probleem

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

Afsluiter probleem

Bericht: # 88894Bericht W111 »

Was ik vanmiddag een stukje aan het rijden valt de motor in 1 keer stil :-?
Ik een maat van me bellen (heb er zelf ook wel een beetje kijk op) zegt ie dat de knoppelontluchter verstopt kan zitten, dus ik kijken.
Ik overal gekeken maar nergens het probleem kunnen vinden, tot ik een paar uur verder was met neuzen.
Knoppelontluchter was het dus niet, bleek het in de secundaire regel applicator te zitten naast de smoorspoelreductor.

Nu de vraag, hij loopt nu een beetje onregelmatig na het schoonmaken van deze dingen, wat kan ik verder nog doen?
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Gebruikersavatar
-Sniper-
Berichten: 41
Lid geworden op: do nov 18, 2004 11:07 pm
Locatie: V-town
Contacteer:

Bericht: # 88895Bericht -Sniper- »

Ik zou de getappeteerde carterbodemplaatventilatie eens goed laten uitzuigen, daar begint het gedonder meestal. Als dat niet helpt, de kooldioxide tordatie swing-ampulator een extra slagje openzetten, niet te veel (!) anders gaat ie gorgelen.
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is eruit.




Greetzzzzzzzzzz -Sniper-
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 88896Bericht R4F6GTX Automaat »

De kromboring van de slipspoel achter de draingate kan ook best beschadigd zijn door metaalspoortjes of vastgekoekte sludge.

Je zou de slipspoel opnieuw kunnen (laten) uitboren/honen als dit al niet vaker is gedaan, want je moet wel een beetje vlees houden daar er wel 3 bar op komt te staan bij 4000 RPM (bij een 1108 althans) (!)

Let wel dat het honen zeer precies werk is want als je kromboring minder dan 38 graden is krijg je flowredux waardoor je olie langzamer wordt en je minder toeren kan draaien, en dat ga je merken in prestaties en uiteindelijk in dikkere/vervuildere olie!

De kromboring moet 60 graden rechtsom lopen, niet gecrosshoont, met een tolerantie van 0,05%. Zo garandeer je de beste flow, druk en een langere levensduur en hogere prestaties van je blok.

Als je toch bezig bent zou ik gelijk de draingate van de slipspoel vervangen, kost je de kop ook niet, en het rubber en het veertje zijn na een jaar of 20 echt wel op!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 88898Bericht schoapke »

en niet vergeten om tijdens het parreren van de inhaalslag de uitstraling van de indicatiegloeidraad gedegen in het oog te houden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 88916Bericht otogazzi »

volgens mij ligt het aan de droogknoeper
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 88937Bericht Rodeo-6 »

heel simpel, je membratie ventiel blijft hangen, of is lek :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie