Afsluiter probleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Afsluiter probleem
Was ik vanmiddag een stukje aan het rijden valt de motor in 1 keer stil
Ik een maat van me bellen (heb er zelf ook wel een beetje kijk op) zegt ie dat de knoppelontluchter verstopt kan zitten, dus ik kijken.
Ik overal gekeken maar nergens het probleem kunnen vinden, tot ik een paar uur verder was met neuzen.
Knoppelontluchter was het dus niet, bleek het in de secundaire regel applicator te zitten naast de smoorspoelreductor.
Nu de vraag, hij loopt nu een beetje onregelmatig na het schoonmaken van deze dingen, wat kan ik verder nog doen?
Ik een maat van me bellen (heb er zelf ook wel een beetje kijk op) zegt ie dat de knoppelontluchter verstopt kan zitten, dus ik kijken.
Ik overal gekeken maar nergens het probleem kunnen vinden, tot ik een paar uur verder was met neuzen.
Knoppelontluchter was het dus niet, bleek het in de secundaire regel applicator te zitten naast de smoorspoelreductor.
Nu de vraag, hij loopt nu een beetje onregelmatig na het schoonmaken van deze dingen, wat kan ik verder nog doen?
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Ik zou de getappeteerde carterbodemplaatventilatie eens goed laten uitzuigen, daar begint het gedonder meestal. Als dat niet helpt, de kooldioxide tordatie swing-ampulator een extra slagje openzetten, niet te veel anders gaat ie gorgelen.
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is eruit.
Greetzzzzzzzzzz -Sniper-
Greetzzzzzzzzzz -Sniper-
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
De kromboring van de slipspoel achter de draingate kan ook best beschadigd zijn door metaalspoortjes of vastgekoekte sludge.
Je zou de slipspoel opnieuw kunnen (laten) uitboren/honen als dit al niet vaker is gedaan, want je moet wel een beetje vlees houden daar er wel 3 bar op komt te staan bij 4000 RPM (bij een 1108 althans)
Let wel dat het honen zeer precies werk is want als je kromboring minder dan 38 graden is krijg je flowredux waardoor je olie langzamer wordt en je minder toeren kan draaien, en dat ga je merken in prestaties en uiteindelijk in dikkere/vervuildere olie!
De kromboring moet 60 graden rechtsom lopen, niet gecrosshoont, met een tolerantie van 0,05%. Zo garandeer je de beste flow, druk en een langere levensduur en hogere prestaties van je blok.
Als je toch bezig bent zou ik gelijk de draingate van de slipspoel vervangen, kost je de kop ook niet, en het rubber en het veertje zijn na een jaar of 20 echt wel op!
Je zou de slipspoel opnieuw kunnen (laten) uitboren/honen als dit al niet vaker is gedaan, want je moet wel een beetje vlees houden daar er wel 3 bar op komt te staan bij 4000 RPM (bij een 1108 althans)
Let wel dat het honen zeer precies werk is want als je kromboring minder dan 38 graden is krijg je flowredux waardoor je olie langzamer wordt en je minder toeren kan draaien, en dat ga je merken in prestaties en uiteindelijk in dikkere/vervuildere olie!
De kromboring moet 60 graden rechtsom lopen, niet gecrosshoont, met een tolerantie van 0,05%. Zo garandeer je de beste flow, druk en een langere levensduur en hogere prestaties van je blok.
Als je toch bezig bent zou ik gelijk de draingate van de slipspoel vervangen, kost je de kop ook niet, en het rubber en het veertje zijn na een jaar of 20 echt wel op!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
en niet vergeten om tijdens het parreren van de inhaalslag de uitstraling van de indicatiegloeidraad gedegen in het oog te houden
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;