F6 midlife upgrade

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Maus en Tanja
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 12:16 am

Bericht: # 91129Bericht Maus en Tanja »

erg mooi geworden!
† Viertje '77
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 91426Bericht Willem de Zwijger »

Terug uit Toscane, de auto heeft het uitstekend gedaan, geen klap verkeerd gegeven. Het rijden met de motortrailer was eerst wel spannend, dat begon al met het oprijden, zo van gaat dat allemaal wel met een volgeladen 4, maar uiteindelijk dus van een leien dakje.
Hier op de heenweg in de Alpen
Afbeelding

op de camping bij San Giminiano (daar stond nog een stel met een NL R4tje)
Afbeelding

En op de terugweg terug in de Dolomieten
Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93068Bericht Willem de Zwijger »

De lak van deze begon ook al wat bobbeltjes te vertonen :evil: onmiddeijk weggeschuurd en hopen dat ze wegblijven....
En toen een lekkere Mike Sanders beurt, voor de geinteresseerden nog wat foto's:
Afbeelding
De roestgevoelige bovenrand van het voorspatbord

Afbeelding
Ook binnenzijde wielkast voor

Afbeelding
Hoe vet kan een remkrachtverdeler zijn...

Ik geloof dat dit eigenlijk een beetje te dik is, nou ja, als het in de zomer begint te druppelen veeg ik het er wel weer een beetje af.

Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93069Bericht R4F6GTX Automaat »

Spuit je dat vet zoals het ons voorgedaan is of kwast je het er ook op?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 93075Bericht GijSsie »

haha spuiten aan de nevel te zien paul :wink:


Willem, ik hoop voor je dat je nooit meer aan die 4 hoeft te sleutelen..... :lol: Vergeet ook niet dat vet vuil aantrekt en vasthoud....
Savane 1993 =D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93077Bericht R4F6GTX Automaat »

nou, die vette klodders noem ik geen nevel...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 93078Bericht GijSsie »

paulus.... kijk nou eens goed.... op die draagarm van de achteras zit een spuitnevel... bovendien kan je zien dat het vet is uitgespoten.... bijvoorbeeld op de achterbalk bij de schokdemper
Savane 1993 =D
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 93104Bericht Olivier »

Wat kost zo'n mike sanders beurtje eigenlijk?

Mijn R4 heeft een nieuw chassis, deze is verzinkt, maar moet eigenlijk nog wel goed getectyleerd worden, alleen dat wordt hard en beschermt dan niet zo goed meer...

Dusja wil dat eigenlijk ook wel :)
Geen
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93105Bericht R4F6GTX Automaat »

Olivier schreef:
Dusja wil dat eigenlijk ook wel :)
Heel verstandig.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93106Bericht Willem de Zwijger »

R4F6GTX Automaat schreef:nou, die vette klodders noem ik geen nevel...
@automaat: Nee, geen fijn neveltje maar inderdaad wel gespoten. Tijdens het spuiten komt er vrij veel tegelijk (wat dan weer in straaltjes wegloopt), en na verloop van tijd weer weinig en soms pulserend...het gaat niet superbeheerst (als amateur). Ik vermoed dat dit hier en daar veel te dik is, maar dat zien we dan wel weer. Beter ermee verlegen dan erom verlegen...

@Gijssie: ja, ideaal is het voor de holle ruimtes, op de openlucht oppervlaktes gaan stof en vuil zich hechten, ik ben wel bemieuwd hoe zich dat in de praktijk ontwikkeld. Krijg ik dikke makken vette zooi of blijft het een beetje leuk. Ik zie wel.

@Olivier: je kunt een beurt laten doen door van der Pols in Bennebroek, bel hem om te vragen wat dat kost op 023 5846635.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 93111Bericht jbeekmann »

Willem de Zwijger schreef:...
Verder heb ik de achteruitrijlampen aangesloten, en een zoemer voor als het licht nog brandt als de motor niet loopt. Omdat de zoemer meer toetert dan zoemt heb ik hem geschakeld via een nog vrijeschakelaar in het rijtje van 4. Daarvoor heb ik een alarmlichtschakelaar gebruikt. Als ik nu om wat voor reden dan ook licht wil hebben zonder dat de motor loopt hoef ik niet dan snerpende geluid aan te horen.
Ik had het ding op een contactgeschakelde zekering zitten. Dan gaat ie zoemen zodra je je contact afzet.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93144Bericht Willem de Zwijger »

jbeekmann schreef:Ik had het ding op een contactgeschakelde zekering zitten. Dan gaat ie zoemen zodra je je contact afzet.
Dat is nog slimmer, ga ik ook doen. Hopelijk minder herrie aan het hoofd...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93158Bericht Willem de Zwijger »

Dan had ik vorige week nog vrij plotseling een raar geluid, een beetje waauuuw....waauuuw....langzamer dan dat de wielen ronddraaien, dus aan lagers dacht ik niet meteen. Dus wat kan dat nou zijn ? Heel goed luisteren waar het vandaan kwam, maar dat was heel moeilijk te horen, ik dacht rechtsachter. Zondag om 15:15 start van de zoektocht. Zondag 17:15 reparatie klaar. In een nieuw persoonlijk record de voorwiellagers rechtvoor vernieuwd. Wat bleek: ik voelde meteen wat ruwe loop toen ik het voorwiel van de grond had, dus de fusee los en de naaf eruit getikt. En wat bleek: van beide lagers waren de kooien eruit gelopen, en zaten de kogels op een kluitje bij elkaar. Als dat gaat draaien kan het dus een soort zwevend geluid geven. Misschien dat iemand er ooit iets aan heeft...
Plaats reactie