4-tje naar de garage en daarna op voor de keuring!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
4-tje naar de garage en daarna op voor de keuring!
ik heb in februari een 4-tje opgehaald in Groningen met een Frans kenteken (dit is de auto op de foto die ik als avatar gebruik). Dit 4-tje was bedoeld als verjaardagscadeautje voor m`n vriendin (die is helemaal gek van 4-tjes, ik ben meer citrofiel, maar vind 4-tjes ook wel leuk ).
Nu was m`n vriendin afgelopen zaterdag jarig, dus eindelijk (heb lang moeten wachten!) kan/kon ik ermee aan de slag! Ik heb `m vandaag naar de garage gereden (ooh, ik weet dat dat niet mag, zonder geldig kenteken over de weg, maar goed, `t was nog geen kilometer en `t is goed gegaan), ondanks de koppeling die helemaal op is, ben ik er gekomen.
Ze gaan `m helemaal nakijken, de koppeling vervangen, een onderhoudsbeurtje er tegenaan gooien en daarna zullen we wel eens zien of we `m bij het RDW door de keuring gaan krijgen (ik heb alle Franse papieren erbij, dus dat zal het probleem niet zijn).
Ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen!
Nu was m`n vriendin afgelopen zaterdag jarig, dus eindelijk (heb lang moeten wachten!) kan/kon ik ermee aan de slag! Ik heb `m vandaag naar de garage gereden (ooh, ik weet dat dat niet mag, zonder geldig kenteken over de weg, maar goed, `t was nog geen kilometer en `t is goed gegaan), ondanks de koppeling die helemaal op is, ben ik er gekomen.
Ze gaan `m helemaal nakijken, de koppeling vervangen, een onderhoudsbeurtje er tegenaan gooien en daarna zullen we wel eens zien of we `m bij het RDW door de keuring gaan krijgen (ik heb alle Franse papieren erbij, dus dat zal het probleem niet zijn).
Ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Je hoeft helemaal niet naar de RDW voor een keuring. Je moet met je wagentje er heen gaan, die kijken alleen naar het chassisnummer en de Franse papieren en dan (na wat betaald te hebben) kun je weer gaan en na een kleine week heb je je kenteken in de bus, Dan ga je naar een garage naar keuze voor de APK.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
van de RDW site
Kentekenbewijs én APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor heeft de RDW een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:
• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW
Het eerste punt is waar in de zin dat je niet naar een erkend station hoeft
het tweede punt is uit mijn ervaring onjuist gebleken
het derde punt is waar, maar spotgoedkoop is dat nu ook weer niet
Maarehh R4F*: succes ermee!
Kentekenbewijs én APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor heeft de RDW een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:
• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW
Het eerste punt is waar in de zin dat je niet naar een erkend station hoeft
het tweede punt is uit mijn ervaring onjuist gebleken
het derde punt is waar, maar spotgoedkoop is dat nu ook weer niet
Maarehh R4F*: succes ermee!
A H... weer wat duidelijker, scheelt dat weer, maar ik heb zoiets van als we toch daar zijn en het autootje is 'apk-waardig', kunnen ze `m net zo goed gelijk daar keuren (we maken er dan toch een dagje uit van dus tijd hebben we dan wel), dan hebben we dat maar gehad!
Tnx voor het meedenken in ieder geval!
Tnx voor het meedenken in ieder geval!
[quote="jbeekmann"]en de RDW zal wellicht wat strenger keuren dan je garagevriendje om de hoek..[/quote]
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen... moet toch eerst de garage afwachten en dan eens uitzoeken hoe dat precies werkt met het RDW (is online terug te vinden, moet er alleen even wat tijd insteken).
Tnx voor het meedenken in ieder geval!
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen... moet toch eerst de garage afwachten en dan eens uitzoeken hoe dat precies werkt met het RDW (is online terug te vinden, moet er alleen even wat tijd insteken).
Tnx voor het meedenken in ieder geval!
Nou, het 4tje is klaar! Het heeft even geduurd, maar ze hebben het 'tussendoor' gedaan (ik had al gezegd dat ik er geen haast mee had).
Ze hebben gedaan:
bougies
luchtfilter
oliefilter
olie ververst
koelvloeistof
contactpuntenset
condensator
remblokken voor
stuurhuishoes links
2x voorband
versnellingsbak de- + monteren voor het vervangen van de koppeling + drukgroep/druklager
versnellingsbakolie
linksvoor portiersluiting gelast (had ik niet eens gezien, deze zat dus los)
Al met al 10 uur werk + de nodige onderdelen voor het weledele sommetje van 800 euro...
`n hoop geld, maar we kunnen er nu wel weer een hele tijd tegenaan, kreeg veel complimenten van de monteurs, dat was wel leuk, het is inderdaad een volledig roestvrij autootje (alleen de voorspatschermen beginnen aan de binnenkant licht te roesten, maar daar is simpel wat aan te doen). De auto moet dus naarstig aan de bodem getectyleerd worden!
Nu zoek ik alleen nog rubbers voor de portieren en de achterklep (die rubbers die rondom het portier zitten en het portier afdichten als het dicht zit. Deze zijn allemaal nagenoeg vergaan en dus aan vervanging toe... Iemand tips hiervoor?
Naja, eerst maar 2 weken op vakantie en dan gaan we weer wat verder klussen aan het 4-tje voor hij naar het RDW gaat.
Mvgr,
Robert
Ze hebben gedaan:
bougies
luchtfilter
oliefilter
olie ververst
koelvloeistof
contactpuntenset
condensator
remblokken voor
stuurhuishoes links
2x voorband
versnellingsbak de- + monteren voor het vervangen van de koppeling + drukgroep/druklager
versnellingsbakolie
linksvoor portiersluiting gelast (had ik niet eens gezien, deze zat dus los)
Al met al 10 uur werk + de nodige onderdelen voor het weledele sommetje van 800 euro...
`n hoop geld, maar we kunnen er nu wel weer een hele tijd tegenaan, kreeg veel complimenten van de monteurs, dat was wel leuk, het is inderdaad een volledig roestvrij autootje (alleen de voorspatschermen beginnen aan de binnenkant licht te roesten, maar daar is simpel wat aan te doen). De auto moet dus naarstig aan de bodem getectyleerd worden!
Nu zoek ik alleen nog rubbers voor de portieren en de achterklep (die rubbers die rondom het portier zitten en het portier afdichten als het dicht zit. Deze zijn allemaal nagenoeg vergaan en dus aan vervanging toe... Iemand tips hiervoor?
Naja, eerst maar 2 weken op vakantie en dan gaan we weer wat verder klussen aan het 4-tje voor hij naar het RDW gaat.
Mvgr,
Robert
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Deurrubbers bestellen de meesten bij 'de duitser' via deze link.
Tectyleren is geen goed plan, denk liever na over dinotrol, owatrol, lijnolie oid. Hierover zijn op dit forum de nodige topics volgeschreven. De binnenkant is belangrijker dan de buitenkant, maar dat zal je als citrofiel ook al wel weten.
Tectyleren is geen goed plan, denk liever na over dinotrol, owatrol, lijnolie oid. Hierover zijn op dit forum de nodige topics volgeschreven. De binnenkant is belangrijker dan de buitenkant, maar dat zal je als citrofiel ook al wel weten.
Nou, ons 4-tje is afgelopen vrijdag gekeurd....
RDW-keuring was geen probleem (wel nog even een 'Frans' foutje ontdekt, op de papieren stond bij het chassisnummer 'VF112...' en in de auto was geslagen 'VF1112' ).
Alleen de apk is niet gelukt, wegens het lange stilstaan zat 1 wiel een beetje vast en er zit waarschijnlijk wat lucht in het remsysteem, dat hadden we ook nog niet echt kunnen testen omdat we er nog niet mee mochten rijden.
We moesten naderhand nog even 52 euro aan bpm aftikken en mochten toen weer naar huis rijden.
Helaas is het wel zo omdat zij `m apk-gekeurd hebben en vervolgens afgekeurd hebben, alle papieren naar Veendam worden gestuurd en in een ander circuit komen en het wel 2 weken kan duren voor we ons kenteken hebben.... Dit ipv de normale 3 à4 werkdagen, nu ja, moeten we maar mee leven, als het ik eerder had geweten, had ik `m daar niet laten keuren.
Nog even een leuke foto:
[img] http://www.eekopreis.nl/djeenie/R4.jpg [/img]
Ik kan niet wachten tot we het kenteken hebben, dan kan ie nog een keer op voor de keuring en rijden maar!!!
RDW-keuring was geen probleem (wel nog even een 'Frans' foutje ontdekt, op de papieren stond bij het chassisnummer 'VF112...' en in de auto was geslagen 'VF1112' ).
Alleen de apk is niet gelukt, wegens het lange stilstaan zat 1 wiel een beetje vast en er zit waarschijnlijk wat lucht in het remsysteem, dat hadden we ook nog niet echt kunnen testen omdat we er nog niet mee mochten rijden.
We moesten naderhand nog even 52 euro aan bpm aftikken en mochten toen weer naar huis rijden.
Helaas is het wel zo omdat zij `m apk-gekeurd hebben en vervolgens afgekeurd hebben, alle papieren naar Veendam worden gestuurd en in een ander circuit komen en het wel 2 weken kan duren voor we ons kenteken hebben.... Dit ipv de normale 3 à4 werkdagen, nu ja, moeten we maar mee leven, als het ik eerder had geweten, had ik `m daar niet laten keuren.
Nog even een leuke foto:
[img] http://www.eekopreis.nl/djeenie/R4.jpg [/img]
Ik kan niet wachten tot we het kenteken hebben, dan kan ie nog een keer op voor de keuring en rijden maar!!!