nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht
tja dan plak je nieuwe rubber en dan krijg ik mijn deuren niet meer dicht terwijl boven en onder gewoon een kier zit, maar die zat er met de oude verrotte rubber ook maar dan groter, wat kan ik nu nog doen?
de sluiting meer naar buiten stellen heeft niet het beoogde effect want de kieren worden groter en hij wil nog steeds met een flinke klap niet verder dan het eerste nokje van de deursluiting en niet eens tot het tweede nokje
kan je rubbers warm stoken zodat ze zich een beetje nnar de vorm van de deurstijl zetten of word het dan alleen maar meer zooi?
groeten ronny
de sluiting meer naar buiten stellen heeft niet het beoogde effect want de kieren worden groter en hij wil nog steeds met een flinke klap niet verder dan het eerste nokje van de deursluiting en niet eens tot het tweede nokje
kan je rubbers warm stoken zodat ze zich een beetje nnar de vorm van de deurstijl zetten of word het dan alleen maar meer zooi?
groeten ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jan 04, 2005 11:09 pm
- Locatie: Heiligerlee
Re: nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht
Beste ronny.
Toevallig ben ik ook bezig met nieuwe rubbers te plakken.
Heb je het over 1 deur of alles ?
Heb er geen problemen mee.
Deuren sluiten wel iets moeilijker.
Is ook nieuw ja de rubbers.
Ik vraag me af of je deur wel in model is.
Warm stoken heeft geen effect.
Hoogstens dat de brandweer langskomt.
Ik heb wel de deur met een paar lijmklemmen 2 dagen laten zitten.
Heb nu 2 deuren zo gedaan sluiten perfect.
Gr Elzo edens.
Toevallig ben ik ook bezig met nieuwe rubbers te plakken.
Heb je het over 1 deur of alles ?
Heb er geen problemen mee.
Deuren sluiten wel iets moeilijker.
Is ook nieuw ja de rubbers.
Ik vraag me af of je deur wel in model is.
Warm stoken heeft geen effect.
Hoogstens dat de brandweer langskomt.
Ik heb wel de deur met een paar lijmklemmen 2 dagen laten zitten.
Heb nu 2 deuren zo gedaan sluiten perfect.
Gr Elzo edens.
niet sluitende deuren
Ik heb en soortgelijk probleem gehad toen ik een deur verving.
De oplossing is simpel:
Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu voorzichtig met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.
vr gr Fons
De oplossing is simpel:
Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu voorzichtig met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: niet sluitende deuren
[quote="RVIER"]Ik heb en soortgelijk probleem gehad toen ik een deur verving.
De oplossing is simpel:
Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu [i]voorzichtig [/i]met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.
vr gr Fons[/quote]
Hoi Fons,
als ik dit zo lees, kom je uit met een hele kromme deur... Als je er een stuk hout tussendoet, heb je over de gehele deur een spleet... Deze ga je vervolgens boven en onder wegdrukken.
Zoals ik het lees, druk je de onderkant en de bovenkant van de deur verder naar binnen, klopt dit?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort ook de deurrubbers ga vervangen (heb de rubbers al in huis).
Robert
De oplossing is simpel:
Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu [i]voorzichtig [/i]met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.
vr gr Fons[/quote]
Hoi Fons,
als ik dit zo lees, kom je uit met een hele kromme deur... Als je er een stuk hout tussendoet, heb je over de gehele deur een spleet... Deze ga je vervolgens boven en onder wegdrukken.
Zoals ik het lees, druk je de onderkant en de bovenkant van de deur verder naar binnen, klopt dit?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort ook de deurrubbers ga vervangen (heb de rubbers al in huis).
Robert
deur passend maken
als de deur van boven/onder gaapt moet je de truc met het hout doen, zoals beschreven. je doet dat erg voorzichting. Je duwt als het ware de spleet dicht. Dat stuk hout is nodig omdat de deur erg elastisch is.
Als de deur in het midden gaapt, houd je het stuk hout tussen de bovenrand van de deur en duwt dan voorizichtig de deur dicht.
succes!
fons
Als de deur in het midden gaapt, houd je het stuk hout tussen de bovenrand van de deur en duwt dan voorizichtig de deur dicht.
succes!
fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
was laatst weken op vakantie en heb toen de deuren aan de binnenkant strak gezet met een ferme sjorband en dat doet ook wonderen, na 3 weken vallen de deuren zomaar dicht en moest de slotplaten zelfs iets strakker zetten, nu zit er alleen nog een spleetje aan de onderkant maar als vervente roker is een beetje ventilatie wel gewenst en het is zomer dus dat laat ik nog maar even zo
mvg, ronny
mvg, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Ronny, waar heb je deze rubbers gehaald??
Ik weet dat er verschillende adressen zijn:
- windclassics
- Melun retropassion
- "de duitser"
- dealer??
- of universail rubber van de rubberboer
Maar zijn de rubbers over het algemeen hetzelfde van kwaliteit...? Op site van de duitser bijvoorbeeld 13m voor 50 euro, terwijl wind 65 euro per deur vraagt. Welke rubbers passen het best en gaan het langst mee?
Ik hoor het graag, mijn savane wil nieuwe rubbers als die gespoten is .
Ik weet dat er verschillende adressen zijn:
- windclassics
- Melun retropassion
- "de duitser"
- dealer??
- of universail rubber van de rubberboer
Maar zijn de rubbers over het algemeen hetzelfde van kwaliteit...? Op site van de duitser bijvoorbeeld 13m voor 50 euro, terwijl wind 65 euro per deur vraagt. Welke rubbers passen het best en gaan het langst mee?
Ik hoor het graag, mijn savane wil nieuwe rubbers als die gespoten is .
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
dank voor je bericht willem, op foto van de rubbers staan de rubbers wit afgebeeldm zijn het witte ?of is het van de talk?
Zijn er meer mensen die enkele jaren geleden deze rubbers hebben aangeschaft?? ervaringen/meningen hoor ik graag.
Wind mailde dat originele renault rubbers heden ten dage 92 eu kosten voor 1 deur...
Zijn er meer mensen die enkele jaren geleden deze rubbers hebben aangeschaft?? ervaringen/meningen hoor ik graag.
Wind mailde dat originele renault rubbers heden ten dage 92 eu kosten voor 1 deur...
Savane 1993 =D
hoi gijssie, die rubbers van de "duitser" zitten er bij mij nu 3/4 jaar op en ze voldoen prima, ook bij vorst trek ik ze niet kapot en inderdaad de prijs is stukken beter dan van de "anderen", ik heb ze met industriële secondenlijm gedaan en dat houdt ook perfect, dus waarom verder zoeken en meer betalen als "unser deutsche freund genau das richtige hat" en ze zijn gewoon zwart, al lijkt me witte rubbers ook wel gaaf retro
Blijft natuurlijk klote dat er nergens meer onderste achterkleprubbers te koop zijn en namaken word ook niet wat ,dat heb ik ook al proberen te regelen maar de samenstelling schijnt een probleem
Blijft natuurlijk klote dat er nergens meer onderste achterkleprubbers te koop zijn en namaken word ook niet wat ,dat heb ik ook al proberen te regelen maar de samenstelling schijnt een probleem
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
die achterkleprubbers kunnen wel eens heeeeel lang op zich laten wachten, vorig jaar melde reno4er al dat ie ze zou maken,maar de kwaliteit was niet goed van het rubber dus kwamen ze niet in de verkoop en sinds dien heb ik er dus nix meer over gehoord
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)