nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht

Bericht: # 86700Bericht ronny »

:-? tja dan plak je nieuwe rubber en dan krijg ik mijn deuren niet meer dicht terwijl boven en onder gewoon een kier zit, maar die zat er met de oude verrotte rubber ook maar dan groter, wat kan ik nu nog doen?
de sluiting meer naar buiten stellen heeft niet het beoogde effect want de kieren worden groter en hij wil nog steeds met een flinke klap niet verder dan het eerste nokje van de deursluiting en niet eens tot het tweede nokje :(
kan je rubbers warm stoken zodat ze zich een beetje nnar de vorm van de deurstijl zetten of word het dan alleen maar meer zooi?

groeten ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
elzoberend
Berichten: 44
Lid geworden op: di jan 04, 2005 11:09 pm
Locatie: Heiligerlee

Re: nieuwe deurrubbers:deur wil nu niet meer dicht

Bericht: # 86709Bericht elzoberend »

Beste ronny.
Toevallig ben ik ook bezig met nieuwe rubbers te plakken.
Heb je het over 1 deur of alles ?
Heb er geen problemen mee.
Deuren sluiten wel iets moeilijker.
Is ook nieuw ja de rubbers.
Ik vraag me af of je deur wel in model is.
Warm stoken heeft geen effect.
Hoogstens dat de brandweer langskomt.
Ik heb wel de deur met een paar lijmklemmen 2 dagen laten zitten.
Heb nu 2 deuren zo gedaan sluiten perfect.
Gr Elzo edens. :lol:
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

niet sluitende deuren

Bericht: # 86713Bericht RVIER »

Ik heb en soortgelijk probleem gehad toen ik een deur verving.
De oplossing is simpel:

Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu voorzichtig met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 86742Bericht ronny »

:D kijk dat zijn bruikbare tips, morgen ga ik het gelijk proberen bedankt

groeten ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
r4f8
Berichten: 163
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:14 pm

Re: niet sluitende deuren

Bericht: # 90283Bericht r4f8 »

[quote="RVIER"]Ik heb en soortgelijk probleem gehad toen ik een deur verving.
De oplossing is simpel:

Of je verbuigt de deur of je verbuigt de carrosserie. Meer smaken zijn er niet. Het eenvoudigst is om de deur te verbuigen. Pak een stuk hout en doe daar een doek omheen. Houdt dat tussen de deur (bv ter hoogte van de slotvanger) en druk nu [i]voorzichtig [/i]met je voet tegen de onderkant en druk met je handen aan de bovenkant van de deur. Je verbuigt de deur todat hij sluit. Het lijkt lomp maart zo doen ze het in de fabriek ook.

vr gr Fons[/quote]

Hoi Fons,

als ik dit zo lees, kom je uit met een hele kromme deur... Als je er een stuk hout tussendoet, heb je over de gehele deur een spleet... Deze ga je vervolgens boven en onder wegdrukken.
Zoals ik het lees, druk je de onderkant en de bovenkant van de deur verder naar binnen, klopt dit?

Ik vraag dit omdat ik binnenkort ook de deurrubbers ga vervangen (heb de rubbers al in huis).

Robert
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

deur passend maken

Bericht: # 90307Bericht RVIER »

als de deur van boven/onder gaapt moet je de truc met het hout doen, zoals beschreven. je doet dat erg voorzichting. Je duwt als het ware de spleet dicht. Dat stuk hout is nodig omdat de deur erg elastisch is.

Als de deur in het midden gaapt, houd je het stuk hout tussen de bovenrand van de deur en duwt dan voorizichtig de deur dicht.


succes!

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 90313Bericht ronny »

was laatst weken op vakantie en heb toen de deuren aan de binnenkant strak gezet met een ferme sjorband en dat doet ook wonderen, na 3 weken vallen de deuren zomaar dicht en moest de slotplaten zelfs iets strakker zetten, nu zit er alleen nog een spleetje aan de onderkant maar als vervente roker is een beetje ventilatie wel gewenst en het is zomer dus dat laat ik nog maar even zo

mvg, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 95163Bericht GijSsie »

Ronny, waar heb je deze rubbers gehaald??

Ik weet dat er verschillende adressen zijn:
- windclassics
- Melun retropassion
- "de duitser"
- dealer??
- of universail rubber van de rubberboer

Maar zijn de rubbers over het algemeen hetzelfde van kwaliteit...? Op site van de duitser bijvoorbeeld 13m voor 50 euro, terwijl wind 65 euro per deur vraagt. Welke rubbers passen het best en gaan het langst mee?

Ik hoor het graag, mijn savane wil nieuwe rubbers als die gespoten is 8) .
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 95172Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb die dingen van de Duitser erop zitten op beide auto's, lijkt mij wel spul wat het 20 jaar uit houdt.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 95175Bericht GijSsie »

dank voor je bericht willem, op foto van de rubbers staan de rubbers wit afgebeeldm zijn het witte ?of is het van de talk?

Zijn er meer mensen die enkele jaren geleden deze rubbers hebben aangeschaft?? ervaringen/meningen hoor ik graag.

Wind mailde dat originele renault rubbers heden ten dage 92 eu kosten voor 1 deur...
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 95178Bericht ronny »

hoi gijssie, die rubbers van de "duitser" zitten er bij mij nu 3/4 jaar op en ze voldoen prima, ook bij vorst trek ik ze niet kapot en inderdaad de prijs is stukken beter dan van de "anderen", ik heb ze met industriële secondenlijm gedaan en dat houdt ook perfect, dus waarom verder zoeken en meer betalen als "unser deutsche freund genau das richtige hat" en ze zijn gewoon zwart, al lijkt me witte rubbers ook wel gaaf retro :D

Blijft natuurlijk klote dat er nergens meer onderste achterkleprubbers te koop zijn en namaken word ook niet wat ,dat heb ik ook al proberen te regelen maar de samenstelling schijnt een probleem :(
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 95347Bericht GijSsie »

Paar dagen geleden met Wind gemaild, die laat op langere termijn hoogst waarschijnlijk nieuwe rubbers voor de achterklep maken. Maar ik ben zo'n rubber al sneller nodig... Hopen dat unsere freund ze snel laat maken...
Savane 1993 =D
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 95371Bericht -Trelleur- »

Ja, laten we dat hopen. En als ze toch bezig zijn, het rubber rondom de achterklepopening van de F4, daar is ook behoefte aan.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 95401Bericht GijSsie »

mail Wind vertel het hem en wie weet...
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 95468Bericht ronny »

die achterkleprubbers kunnen wel eens heeeeel lang op zich laten wachten, vorig jaar melde reno4er al dat ie ze zou maken,maar de kwaliteit was niet goed van het rubber dus kwamen ze niet in de verkoop en sinds dien heb ik er dus nix meer over gehoord :(
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Plaats reactie