Trouwen in een haperende R4????
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
hallo, dit zijn jeroen en frauke. wij zijn de trotse bezitter van een r4 uit
1983, waar we op onze huwelijksdag natuurlijk in willen rijden op 21
september. Nu hebben we echter een probleem. het is nu de 2e keer dat ons
4tje zonder aantoonbare reden hapert of eigenlijk meer schokt als we in zijn
eerste versnelling op willen trekken, hij schokt dan zo erg dat je de
koppeling in moet duwen en beter in z'n 2e versnelling kan optrekken! de
koppeling is al vervangen. heeft iemand een idee wat het is en komt dit
vaker voor? Gaarne horen wij meer zodat we de 4 klaar kunnen maken voor onze
grote dag!
groet jeroen vande sanden, turkooislaan 88 utrecht (030-2893133 of
06-22413735)
1983, waar we op onze huwelijksdag natuurlijk in willen rijden op 21
september. Nu hebben we echter een probleem. het is nu de 2e keer dat ons
4tje zonder aantoonbare reden hapert of eigenlijk meer schokt als we in zijn
eerste versnelling op willen trekken, hij schokt dan zo erg dat je de
koppeling in moet duwen en beter in z'n 2e versnelling kan optrekken! de
koppeling is al vervangen. heeft iemand een idee wat het is en komt dit
vaker voor? Gaarne horen wij meer zodat we de 4 klaar kunnen maken voor onze
grote dag!
groet jeroen vande sanden, turkooislaan 88 utrecht (030-2893133 of
06-22413735)
Geen volgers, wel vrienden.
Is er verschil tussen warm of koud?
Ik denk dat als hij het alleen bij koud heeft er dan naar de carburateur gekeken moet worden, met warm én koud is er iets aan de hand met de ontsteking (maar dan zou de motor over het algemeen slecht moeten presteren) en als hij het alleen bij warm heeft dan is het weer de carburatie.
Denk ik. Voor de rest kan je chokemechaniekje nog wel eens raar doen.
Maar zeg eens, is het alleen als Frauke rijdt...?
Ik denk dat als hij het alleen bij koud heeft er dan naar de carburateur gekeken moet worden, met warm én koud is er iets aan de hand met de ontsteking (maar dan zou de motor over het algemeen slecht moeten presteren) en als hij het alleen bij warm heeft dan is het weer de carburatie.
Denk ik. Voor de rest kan je chokemechaniekje nog wel eens raar doen.
Maar zeg eens, is het alleen als Frauke rijdt...?
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 2:00 am
- Locatie: utrecht
ik heb eens zitten denken. (jaja, dat kan ik )
Misschien is het toch de koppeling en zijn die veertjes die daar in zitten los of versleten of iets dergelijks. Ik heb met mijn 4 namelijk een gelijksoortig probleem en dat zit em duidelijk in de koppeling. Mijn koppeling pakt namelijk nogal ruw en plots aan, waardoor de motor weleens dreigt af te slaan en dus gaat haperen en bonken. Het enige dat werkt is langzaam de koppeling op laten komen en zorgen dat de motor genoeg toeren maakt. Dit is precies wat je ook automatisch doet als je vanuit stilstand in z'n 2 op wil trekken, veel toeren en langzaam de koppeling op laten komen. Probeer eens of het werkt zou ik zeggen, laat de motor meer toeren maken als normaal en laat die koppeling heel rustig opkomen.
Misschien is het toch de koppeling en zijn die veertjes die daar in zitten los of versleten of iets dergelijks. Ik heb met mijn 4 namelijk een gelijksoortig probleem en dat zit em duidelijk in de koppeling. Mijn koppeling pakt namelijk nogal ruw en plots aan, waardoor de motor weleens dreigt af te slaan en dus gaat haperen en bonken. Het enige dat werkt is langzaam de koppeling op laten komen en zorgen dat de motor genoeg toeren maakt. Dit is precies wat je ook automatisch doet als je vanuit stilstand in z'n 2 op wil trekken, veel toeren en langzaam de koppeling op laten komen. Probeer eens of het werkt zou ik zeggen, laat de motor meer toeren maken als normaal en laat die koppeling heel rustig opkomen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
ben der al achter wat het was. Ik heb indertijd m'n ontsteking 2 graden vroeger gezet. De consequentie daarvan is een sneller motor, maar hij loopt ook minder soepel en rustig. Nou heb ik m'n ontsteking dus eens een keer goed gezet en voilà, geen problemen meer.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Kweetut, maar ben afgelopen weekend met z'n tweeën (gemiddeld 90 kg) plus 2 kratten bier, volledige stereo installatie, voedsel, frietpan, slaapspullen, laptop, instrumenten, waarvan 1 bastuba op de imperiaal gebonden en ga zo maar verder, op en neer naar Baarle Nassau gereden. En toch reed ik op de snelweg nog steeds regelmatig links
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Nou, is meer een kwestie van door de bodem heen stampen dat gaspedaal en vooruit kijken zodat je niet steeds op de rem moet gaan staan, want dat kost je gelijk minuten. Om dat te voorkomen heb ik zelfs af en toe rechts ingehaald iets wat ik normaal nooit doe, zelfs niet met het viertje, maar nu was ie zo zwaar beladen dat m'n remweg ook nog een kwadratisch toe was genomen (althans, zo voelde het wel). Het ergste was nog wel dat op de terugweg op zondag middag al die oude van dagen over de snelweg aan het keuvelen waren met snelheden van rond de 110 en dat was precies de snelheid waar ik op zat. Dus dan nader je zo'n wagen van achteren en dan kruip je er naar toe, vanwege de steeds toenemede slipstream en vervolgens ga je dan inhalen en dan lukt dat dus niet. Om er dan toch voorbij te kunnen, ff wachten en hem dan meteen achter een andere inhaler gooien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------