Veleman elektronische ontsteking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 88207Bericht ronny »

aha daarom is dat newtronic systeem natuurlijk 150 euro duurder dan een vellemankitje
of heb ik iets verkeerd begrepen van die andere topics die daarover gaan

dacht al, waarom iets heel duurs kopuh als het ook voor 2 tientjes kan?

is er niet ook een systeem met optische timing die ergens rond de 50 euro zit en ook goed werkt? met dat newtronics systeem heb je ook gelijk weer een nieuwe bobine nodig van 50 euro en ik heb nog twee goede r4-bobines op het schap voor jeweetwelsituaties

óf heb je met electronische ontsteking eigenlijk altijd een andere (zwaardere ?) bobine nodig?

groeten ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3139
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 88209Bericht Hanz »

Is er nog meer verschil tussen Velleman en Newtronic dan dat je bij Velleman nog steeds de puntjes nodig hebt? Loopt het geheel met Newtronic bijvoorbeeld beter dan met Velleman, of is het onderhoudsarmer?
Fous

Bericht: # 88212Bericht Fous »

nu we het toch over ontstekingen hebben .. zou het gaan om een electronische ontsteking van een r19 of super5 te monteren ?
dus een met BDP sensor ? of gaat dat niet passen en werkt niet samen met het vliegwiel ?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 88249Bericht Willem de Zwijger »

@Ronny, de Newtronic die ik heb was 100 Euro duurder dan het Vellemankitje. Er hoeft geen nieuwe bobine bij. Echter, Newtronic is geloof ik een beetje failliet gegaan, ik weet niet zeker of het nog te krigen is. De laatste tijd zijn er op het Forum voorbeelden geweest van mensen die een Pertronics hebben gekocht, zie http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8157
Daar moet wel een andere bobine bij als ik het goed begrepen heb. Incl inbouwen kost dat 180 Euro.
@Hanz, bij de Pertronics, Newtronic of Lumenition heb je geen sleepcontact, dus kan dat ook niet slijten (dat heb je bij het Vellemankitje en het blokje van Wind wel omdat daar dus de puntjes blijven zitten), dus hoef je daarbij nooit meer puntjes te vervangen.
@Fous: er is hier op het Forum nog nooit zo'n constructie voorbij gekomen dus dat zal wel moeizaam te realiseren zijn. Maar er altijd eer te behalen voor de eersten...
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 88253Bericht Le Car »

Ik heb een newtronic in ijn r16.

Dit is compleet iets anders als vellemann.

Newtronics werk met een optische gever (zgn Hall-gever).
Wordt veel gebruikt in de motorfiets wereld.

Verder wel gewoon je condensator,vacuum vervroeger en cenrifugaal vervroeging.

Je moet het juiste setje uitzoeken en dan de juiste adapterkit.

Bobine blijft gewoon zitten.

Op www.bpc (of bcc) fuelsystems is ook eea te vinden
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

velleman ++ wil de electrotechnicus nu opstaan?

Bericht: # 88263Bericht RVIER »

Heren (dames ook),

ik begrijp uit de mails dat we eigenlijk allemaal gecharmeerd zijn van de Vellemankit. Zeker de prijs in relatie tot de prestaties.

Minpuntje is volgens een aantal van ons het gemis van een contactpuntloze variant. We willen Velleman aan de inputkant verbeteren

Ik hoor ook al oplossingen : hall gever, optisch, inductief etc.
Er moet toch iemand zijn die met standaardcomponenten (naderingsschakelaars bv) die inputkant invult!
Die standaardcomponenten moeten we kunnen plaatsen op de grondplaat van de onsteking zodat de centrifugaal en vacuurmvervroeging blijven functioneren.

Wie heeft al een Velleman ++ variant?


Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 88473Bericht ronny »

:-? http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... ~cookies=1

daar heb je een hall-sensor ,kost 2 piek als je er honderd koop heb je ze voor de helft maar dat is nog geen vervanger voor de contactpuntjes, wat mist er nog?

mvg ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Veleman elektronische ontsteking

Bericht: # 121469Bericht harbourseal »

Vandaag mijn Vellemankitje geinstalleerd.
Had ik vorige week al in elkaar gesoldeerd in de werkplaats van onze medische techneuten.

Installatie aan de hand van de aanwijzingen op de site van Roberto was een fluitje van een cent.
Motor loopt als een zonnetje.

Nu de buitenkant van de auto nog.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Sousse
Berichten: 93
Lid geworden op: za aug 29, 2009 8:31 pm
Locatie: Hoofddorp

Re:

Bericht: # 121761Bericht Sousse »

4TL schreef:Ik heb voor de zekerheid wat m8 gaatjes geboord in het plastic kastje aan de onderkant. (niet te zien op de foto's) gaat prima. Ik heb er al heel wat km. opzitten en het blijft heel.

Volgens mij is de bedoeling dat het palstic kasje vocht dicht is (zonder gaatjes) en dat het hele setje incl het swarte koelplaat er in zit. Of zie ik dit verkeerd?
Het koelplaatje buiten het kasje laten heeft denk geen zin, die moet namelijk zo dicht mogelijk bij de elektronica zitten.
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Veleman elektronische ontsteking

Bericht: # 121762Bericht harbourseal »

Is een oud draadje dat ik weer omhoog geschopt heb.

Mijn Velleman zit gewoon tegen het schutbord geschroeft. Met kit de plastic verpakking van de Velleman eroverheen geplakt.
Doorvoer voor de draden ook dicht gekit.
Zit nu waterdicht verpakt.
Afvoer van de warmte via de koelplaat naar het schutbord.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie