4tje schokt

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 9016Bericht an3s »

Onze R4GTL heeft het volgende probleem: bij hoge snelheden of bij flink optrekken lijkt het schokt de moter alsof de ontstekking weigert. Heb de verdelerkap, rotor, bougies en brandstoffilter vervangen. Heb ook de brandstofpomp en het filtertje in de carburateur schoongemaakt. Na vervangen van bougies was het tijdelijk minder erg maar inmiddels weer helemaal terug. Nieuwe bougies zien er nu ook alweer erg vettig uit met een laagje roet (of zoiets). Heb de kleppen gesteld en de bougies schoongemaakt maar nog steeds niet in orde. Heeft iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 9021Bericht Jan-Geert »

contactpunten vervangen , condensator vervangen en eventueel co% afstellen...
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 9035Bericht an3s »

contactpunten zijn vervangen, co% is 2 weken geleden bij apk keuring afgesteld. Welke condensator? Waar zit die?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 9045Bericht Folkert »

Als de bougies erg roetig zijn, blijft dan je chokeklep niet hangen?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 9053Bericht an3s »

nee, chokeklep werkt goed.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 9059Bericht jbeekmann »

condensator is dat ronde busje dat aan de zijkant tegen je ontsteking zit geschroefd.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 9132Bericht an3s »

check! Dan ga ik vandaag die condensator maar eens ff vervangen. Bedankt!
philma
Berichten: 5
Lid geworden op: za sep 28, 2002 2:00 am

Bericht: # 10145Bericht philma »

Heb ik bij die van mij laatst ook gedaan (± 7 euro) probleem is weer terug gekeerd!
Loekie
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 10150Bericht an3s »

Bij de onze bleek er sprake te zijn van een combi van factoren: Condensator vervangen hielp wel, maar de vervroeging bleek niet te werken omdat het slangetje bij de carburateur geen vacuum zoog, de stationairsproeier werkte niet goed en het douceurtje in de slang naar de carterontluchting lag eruit.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 10153Bericht Goof »

en dat zijn altijd de lastigste problemen, die combinaties van factoren
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 10178Bericht Ron »

Zwarte bougies is toch te rijk mengsel?
Kan me voorstellen dattie gaat protesteren als hij bij optrekken ook nog een scheut drinken krijgt uit de acceleratiepomp.
Die CO2 test daarentegen zou dit allang hebben moeten elimineren. In het laatste geval zou een losgeraakte slang bij de carburateur wel de boosdoener kunnen zijn.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 10198Bericht an3s »

Nadat de kleppen gesteld waren bleven de bougies mooi schoon, dus dat was daar waarschijnlijk de oorzaak van. Punt was meer dat ik de motor niet regelmatig lopend kreeg.
Had er waarschijnlijk mee te maken dat vorige eigenaar de ontstekingsafstelling vervroegd had om falende vervroeging te compenseren.
Plaats reactie