4tje schokt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Onze R4GTL heeft het volgende probleem: bij hoge snelheden of bij flink optrekken lijkt het schokt de moter alsof de ontstekking weigert. Heb de verdelerkap, rotor, bougies en brandstoffilter vervangen. Heb ook de brandstofpomp en het filtertje in de carburateur schoongemaakt. Na vervangen van bougies was het tijdelijk minder erg maar inmiddels weer helemaal terug. Nieuwe bougies zien er nu ook alweer erg vettig uit met een laagje roet (of zoiets). Heb de kleppen gesteld en de bougies schoongemaakt maar nog steeds niet in orde. Heeft iemand suggesties?
Bij de onze bleek er sprake te zijn van een combi van factoren: Condensator vervangen hielp wel, maar de vervroeging bleek niet te werken omdat het slangetje bij de carburateur geen vacuum zoog, de stationairsproeier werkte niet goed en het douceurtje in de slang naar de carterontluchting lag eruit.
Zwarte bougies is toch te rijk mengsel?
Kan me voorstellen dattie gaat protesteren als hij bij optrekken ook nog een scheut drinken krijgt uit de acceleratiepomp.
Die CO2 test daarentegen zou dit allang hebben moeten elimineren. In het laatste geval zou een losgeraakte slang bij de carburateur wel de boosdoener kunnen zijn.
Kan me voorstellen dattie gaat protesteren als hij bij optrekken ook nog een scheut drinken krijgt uit de acceleratiepomp.
Die CO2 test daarentegen zou dit allang hebben moeten elimineren. In het laatste geval zou een losgeraakte slang bij de carburateur wel de boosdoener kunnen zijn.
Nadat de kleppen gesteld waren bleven de bougies mooi schoon, dus dat was daar waarschijnlijk de oorzaak van. Punt was meer dat ik de motor niet regelmatig lopend kreeg.
Had er waarschijnlijk mee te maken dat vorige eigenaar de ontstekingsafstelling vervroegd had om falende vervroeging te compenseren.
Had er waarschijnlijk mee te maken dat vorige eigenaar de ontstekingsafstelling vervroegd had om falende vervroeging te compenseren.