R4 Alpine vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Gisteren bij afstellen liep ie eindelijk goed, vandaag wilde ik gaan rijden maar nee, hij had er geen zin in. Klepseals zijn vermoedelijk slecht want op 2 zuigers staat een plas olie en op 2 andere wil ie niet lopen. Mijn leenauto moet deze week terug dus mijn enige optie is mijn Jeep van stal halen en de R4 stil zetten. (2 auto's verzekeren en belasting betalen trek ik nu niet). Een optie is het hele zooitje verkopen, F6, goede onderkant, geen roest, nieuwe bodemdelen, iets verstevigd, gereviseerd Alpien onderblok erin, verkeerde (slechte) kop gemonteerd (heb er nog een, had de schoonste uitgezocht maar mogelijk niet de goede), APK zit er nog ruim een half jaar op, volgend jaar belastingvrij, extra AT motor erbij, evt extra 1400 dat blaast erbij.
Nee Gijs, geen vriendeprijsje omdat je af en toe op MSN zit maar gewoon kopen die handel. Ik zal 'm op Marktplaats zetten want het forum is verzadigd.
Ik hoor al zeggen: alweer... nu echt... weet je het zeker... waarom.... niet doen... krijg je spijt van..... echtwaar?.....
Ja, knoop doorhakken want het is tijd om aan echte auto's te beginnen. Wie maakt me los?
Nee Gijs, geen vriendeprijsje omdat je af en toe op MSN zit maar gewoon kopen die handel. Ik zal 'm op Marktplaats zetten want het forum is verzadigd.
Ik hoor al zeggen: alweer... nu echt... weet je het zeker... waarom.... niet doen... krijg je spijt van..... echtwaar?.....
Ja, knoop doorhakken want het is tijd om aan echte auto's te beginnen. Wie maakt me los?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
weer dat centen verhaal he maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb je niet gezien maarten...schoapke schreef:weer dat centen verhaal he maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
Paul laat die kap maar zitten. Ik heb graag een originele op mijn 66er, dus ik laat mijn kappie wel uitdeuken, net zo makkelijk.
Breng die riooltjes toch gewoon naar de sloop, valt toch niets meer aan te redden, ben je meteen van het gezeik af
Zet je de knoop nu eindelijk door???
Laatst gewijzigd door GijSsie op ma mar 05, 2007 1:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Voel jij je aangesproken?GijSsie schreef:Ik heb je niet gezien maarten...schoapke schreef:weer dat centen verhaal he maar zal vanmiddag da jong eens aan zn oor trekken voor die beugels voor de jeep.
jij koopt toch alleen maar als het vriendenprijsjes zijn, niet wat iets waard is dus die klep ligt niet op jou te wachtenGijSsie schreef:
Paul laat die kap maar zitten. Ik heb graag een originele op mijn 66er, dus ik laat mijn kappie wel uitdeuken, net zo makkelijk.
Nee, helaas voor jou, doe ik niet. Dat is toch ook wel weer een grof uiterste. Ik zet 'm gewoon aan de kant tot ik wat geld heb om de motor weer open te trekken en ga intussen met een echte auto rijden.GijSsie schreef: Zou je niet die riooltjes niet gewoon naar de sloop brengen valt toch niets meer aan te redden, ben je meteen van het gezeik af
Als ik er de tijd voor genomen heb moet ik toch op zijn minst ervaren hoe dat nou rijdt, zo'n Alpien. Als het dan tegenvalt kan ik 'm nog altijd verkopen.
op jouw manier is er geen geld voor te krijgen, wat ik voor de dingen nodig heb waarvoor die knoop door moet. Ik zal meer geduld moeten hebben denk ik.GijSsie schreef: Zet je de knoop nu eindelijk door???
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Stelling X: motor in elkaar geschroefd, in de auto gebouwd, starten, loopt slecht, nou ja slecht, hij blijft niet lopen. Proefrit: auto behoorlijk fel, krijg 'm op de 500 meter museum terrein tot 110 km/h (met sjook). Dat afslaan ligt aan de carb want er zaten de verkeerde sproeiers etc in. Dat is nu opgelost dus blijft ie wel lopen. Motor wordt warm, rook begint uit de uitlaat te komen, steeds meer, naarmate hij op temperatuur komt. Olie komt dus in de verbrandingsruimte en aan de wolken te zien niet zo'n beetje ook. Met de motor warm kan de afstelling wat verbeterd worden dus aan schroefjes draaien en ontsteking komt het toch tot een mooi geheel. Motor uitzetten, sleutel draaien en hoppa, start meteen. Ik verheug me al op de proefrit van de volgende dag omdat ik iemand speciaal moest ophalen. Maar de volgende dag wou ie niet meer starten met moeite net op de 2 binnenste cylinders en bij het aansluitstuk van de 2 buitenste cylinders zag ik de olie door de pakking van de uitlaatpijp komen.
Bougies eruit gehaald, ze buitenste zeiknat van de olie. Schooon en droog gemaakt, weer gemonteerd en gestart. Nu liep ie wel op alle 4 met af en doe een uitvaller van eentje. Zo ben ik met een topsnelheid van maar liefst 70 km/h naar de garage gesukkeld. Daar de kop er maar weer vanaf gehaald want ik denk dat de klepseals niet goed meer zijn. Ik wil er een andere kop opzetten. Maar ik zat te twijfelen over de zuigerveren. Maar aan de andere kant, de onderdruk in de motor is er wel maar niet overdreven. Wel valt op dat er weinig vaccuum is, tenminste, het slangske van de vervroeging zuigt niet of nauwelijks.
Kop bekeken, geen rubberen klepafdichtingen te zien. Zitten die niet op een Alpien kop? Ik heb ook wat olie op de zuigers gekiepert maar na een dagje staan staat er dat grotendeels nog steeds op, zakt niet naar beneden, langs de zuigerveren af.
Als je dat allemaal zo leest, wat denk je dan wat het probleem is?
Bougies eruit gehaald, ze buitenste zeiknat van de olie. Schooon en droog gemaakt, weer gemonteerd en gestart. Nu liep ie wel op alle 4 met af en doe een uitvaller van eentje. Zo ben ik met een topsnelheid van maar liefst 70 km/h naar de garage gesukkeld. Daar de kop er maar weer vanaf gehaald want ik denk dat de klepseals niet goed meer zijn. Ik wil er een andere kop opzetten. Maar ik zat te twijfelen over de zuigerveren. Maar aan de andere kant, de onderdruk in de motor is er wel maar niet overdreven. Wel valt op dat er weinig vaccuum is, tenminste, het slangske van de vervroeging zuigt niet of nauwelijks.
Kop bekeken, geen rubberen klepafdichtingen te zien. Zitten die niet op een Alpien kop? Ik heb ook wat olie op de zuigers gekiepert maar na een dagje staan staat er dat grotendeels nog steeds op, zakt niet naar beneden, langs de zuigerveren af.
Als je dat allemaal zo leest, wat denk je dan wat het probleem is?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad