Radio vermogen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Goofy
Berichten: 77
Lid geworden op: di aug 13, 2002 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 8854Bericht Goofy »

waar kan ik het beste een plus vandaan halen voor een radiootje. Ik heb nu de stekker van de aansteker gebruikt, maar als de radio aanstaat en ik doe mijn licht aan, dan kapt ie er mee. Ook wanneer ik het geluid van de radio harder wil zetten, spoort er iets niet. De cassette gaat dan trager draaien (of ligt dit aan een te hoog vragend vermogen van de boxen?) Aansteker en radio zijn volgens mij beide 12 volt (radio zeker). Misschien weet iemand een ander leuk draadje om van af te tappen?
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 8860Bericht Jan-Geert »

vanaf je alarmlichtschakelaar , daar zit ook een constante plus op en anders van de accu af Kost iets meer draad :smile:
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 8864Bericht Goof »

moet je eens doen met de motor aan, als je dan gas geeft gaat ie misschien weer sneller :lol:
je kunt overigens ook gewoon een constante en geschakelde plus vanaf je zekeringenkastje halen, dat is ook erg makkelijk, want daar zitten extra aansluitingen achterop
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Goofy
Berichten: 77
Lid geworden op: di aug 13, 2002 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 8897Bericht Goofy »

zekeringenkastje dus, thanx voor de info !!!
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 8902Bericht Leuverink »

Je moet een radio constante stroom geven, anders onthoudt ie niets, en het mooiste is al je hem via het contact (zekeringkast dus, laat lopen, dan gaat ie ook uit als je de auto uit zet.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 8907Bericht Goof »

en dat is dus niet waar, het is gewoon een kwestie van een constante stroombron zoeken in de zekeringenkast en die zitten er wel degelijk, want je lichten gaan ook niet uit als je de sleutel omdraaid, om maar eens wat te noemen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 8910Bericht Leuverink »

Dat zeg ik..............
Maar dan ook via het contact, want hij moet wel uit gaan en dat kan ook.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leuverink op 2002-08-31 09:28 ]</font>
scorpion
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 8959Bericht scorpion »

ik heb gewoon contstant via me accu voor me versterker en cdspeler, voor de radio via me contactslot.
Direct via de accu voor versterkers, altijd meer vermogen dan via zekering want dan weet je niet zeker dat je max eruithaalt.
Doe er wel altijd een zekering tussen, anders kan je alles oplazen als je sluiting hebt.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 8962Bericht Ron »

Wat bedoel je nou? Moet het met of zonder zekering? Altijd maar wel toch? In het ongunstigste geval brandt je audio uit, inclusief je hele transportmiddel. Znie goed.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 8981Bericht Goof »

Inderdaad, een beetje dubbel he, eerst zeggen niet via het zekeringen kastje, want dan haal je niet het optimale eruit, maar er vervolgens wel weer een zekering apart tussen hangen, want je kunt toch zeker niet zonder. Dit heeft alleen nut bij hoge vermogens, daar heb je speciale zekeringen voor, zgn. hoogvermogenzekeringen (Duhuh :lol: ) maar als je zo'n versterker in je viertje hebt liggen, dan kun je der ook maar beter 3 dynamo's en 5 acçu's in leggen en een hele zolder vol met ruiten, want die houden het dan ook niet lang, of je moet kiezen voor plexiglas.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie