balk linkerzijde 4f6 verroest en nu?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
balk linkerzijde 4f6 verroest en nu?
De chassisbalken an mij F6 zijn al aardig gerepareerd toen ik de auto aanschafte. Ik zie nu echter dat er niet verder is gelast als de remdrukverdeler. En promt is de balk daarachter ook een gatenkaas.
Voordat ik allemaal moeilijke dingen ga verzinnen wil ik graag jullie ervaringen horen. Ik heb al aardig rondgeneusd op dit forum maar heb toch nog wat vraagjes.
Om erbij te kunnen om te lassen moet de achterbrug eronderuit samen met de remdrukverdeler?
Kan ik er ook bij via de bovenkant op de een of andere manier?
Moet ik net als sommige grote projecten op dit forum mijn carroserie erafhalen om het goed te kunnen doen?
Het liefst doe ik natuurlijk het met zo min mogelijk werk maar aan de andere kant moet het ook wel weer goed gebeuren.
En dan nog eens kijken of er iemand bereid is om te helpen bij dit sleutelklusje in de omgeving van Den Haag.
Voordat ik allemaal moeilijke dingen ga verzinnen wil ik graag jullie ervaringen horen. Ik heb al aardig rondgeneusd op dit forum maar heb toch nog wat vraagjes.
Om erbij te kunnen om te lassen moet de achterbrug eronderuit samen met de remdrukverdeler?
Kan ik er ook bij via de bovenkant op de een of andere manier?
Moet ik net als sommige grote projecten op dit forum mijn carroserie erafhalen om het goed te kunnen doen?
Het liefst doe ik natuurlijk het met zo min mogelijk werk maar aan de andere kant moet het ook wel weer goed gebeuren.
En dan nog eens kijken of er iemand bereid is om te helpen bij dit sleutelklusje in de omgeving van Den Haag.
aan de slag?
Als ik de balken in zijn "geheel" moet vervangen dan lijkt het me dat de achteras er toch af moet?
Maak ik dan gebruik van zgn. overzet stukken of las je een hele nieuwe balk erin? Wat ik zag bij otogazzi was dat ze een gedeelte van de balk vervingen.
Eens even kijken in het "grote boek" waar die balken eindigen.
Maak ik dan gebruik van zgn. overzet stukken of las je een hele nieuwe balk erin? Wat ik zag bij otogazzi was dat ze een gedeelte van de balk vervingen.
Eens even kijken in het "grote boek" waar die balken eindigen.
adviezen
Leuk al die verschillende adviezen.
Geen overzetplaatwerk gebruiken ivm vocht, dat was voor mij ook wel duidelijk. De achterbrugrevisie van otogazzi gebruikte wel overzetplaat maar haalde wel eerst het oude verrotte plaatwerk weg.
Maar zijn er ergens complete balken te koop dan? Of wordt het "gewoon"zelf maken?
Geen overzetplaatwerk gebruiken ivm vocht, dat was voor mij ook wel duidelijk. De achterbrugrevisie van otogazzi gebruikte wel overzetplaat maar haalde wel eerst het oude verrotte plaatwerk weg.
Maar zijn er ergens complete balken te koop dan? Of wordt het "gewoon"zelf maken?
Overzet is is een veel gebruikte naam voor imitatie of vervangend plaatwerk.Jere schreef:Gebruik nooit overzetplaatwerk dan gaat hij namelijk 3x zo snel rotten (vocht tussen de platen)
Wordt wel eens door elkaar gebruikt.
"overzet" plaatwerk maak ik meestal op maat en las het dan volledig in.
De betreffende overzet delen voor de balken zijn van gegalvaniseerd plaat van 1.6 mm. Dat roest dus bijna niet.Alleen evt op de las maar die zit ver van de kritieke punten rond de ophanging.
De balk is meestal tot de achterschokbreker ophanging slecht en bijna ook nooit aan de binnekant bij de tank dus normaal gesproken voldoet een hoekprofiel,zoals op de duitse site,goed.
Ik heb ze evt ook wel liggen btw.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
De balk is meestal tot de achterschokbreker ophanging slecht en bijna ook nooit aan de binnekant bij de tank dus normaal gesproken voldoet een hoekprofiel,zoals op de duitse site,goed.
Duitse site? heb je voor mij een adres of link?
Ik heb ze evt ook wel liggen btw.
Is dat dan van "voor tot achter"? en de kosten zijn?
Zo te zien woon je in Amsterdam en dat is vanuit Den Haag een klein eindje!
Zoals ik al zei er is al gelast aan de balken maar het stukje achter de remdrukverdeler was niet gedaan en dat is nou dus ook aan vervanging toe.
Nu mag ik dus alles uit elkaar halen
Duitse site? heb je voor mij een adres of link?
Ik heb ze evt ook wel liggen btw.
Is dat dan van "voor tot achter"? en de kosten zijn?
Zo te zien woon je in Amsterdam en dat is vanuit Den Haag een klein eindje!
Zoals ik al zei er is al gelast aan de balken maar het stukje achter de remdrukverdeler was niet gedaan en dat is nou dus ook aan vervanging toe.
Nu mag ik dus alles uit elkaar halen
Re: balk linkerzijde 4f6 verroest en nu?
Beste gedupeerden,
Bij mij in de straat hebben ze ook twee F6'jes uit 1986.
Ik zelf heb een GTl uit 86. Van wat ik heb gezien moet je ten alle tijden
de achterbrug los halen. als je één roest plek ziet, is het achter de ophanging (bijna) altijd verrot.
Want daar zit inderdaad dubbel plaatwerk, én er zit daar van onderen af een afwateringsgaatje.
Het is beter dat je nu dat gedeelte vervangt dan later als het allemaal is vastgerot.
Ik had er veel werk aan omdat de roest tussen de platen opgezet was. Alles zat klem, de bouten + moeren
waren ook niet ingevet. als je alles onder het vet stopt kan het minder makkelijk roesten en kan je
de bouten ook vaster aandraaien. Ik ben alles bij elkaar 5 uur bezig geweest om de bouten te verwijderen.
De man uit de straat heeft in record tijd (2 volle dagen werk) de standaard klus geklaard.
Er is nog hoop, je bent alleen niet zo klaar.
Groetjes,
Henry
Bij mij in de straat hebben ze ook twee F6'jes uit 1986.
Ik zelf heb een GTl uit 86. Van wat ik heb gezien moet je ten alle tijden
de achterbrug los halen. als je één roest plek ziet, is het achter de ophanging (bijna) altijd verrot.
Want daar zit inderdaad dubbel plaatwerk, én er zit daar van onderen af een afwateringsgaatje.
Het is beter dat je nu dat gedeelte vervangt dan later als het allemaal is vastgerot.
Ik had er veel werk aan omdat de roest tussen de platen opgezet was. Alles zat klem, de bouten + moeren
waren ook niet ingevet. als je alles onder het vet stopt kan het minder makkelijk roesten en kan je
de bouten ook vaster aandraaien. Ik ben alles bij elkaar 5 uur bezig geweest om de bouten te verwijderen.
De man uit de straat heeft in record tijd (2 volle dagen werk) de standaard klus geklaard.
Er is nog hoop, je bent alleen niet zo klaar.
Groetjes,
Henry
Re: balk linkerzijde 4f6 verroest en nu?
Een tip doe het goed, door de APK jassen is zo gedaan, als je na een jaar de bagger moet verwijderen die een ander heeft aangebracht dan kost je dat de dubbele tijd en geld